بهترین بازیکنان دفاعی NBA در فصل ۲۰۱۴-۱۵ معرفی شدند

بهترین بازیکنان دفاعی NBA در فصل 2014-15 معرفی شدند

کوای لئونارد از سن آنتونیو اسپرز که پیشتر جایزه‌ی بهترین بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۴-۱۵ را کسب کرده بود، در صدر بازیکنانی است که در ترکیب تیم اول دفاعی لیگ قرار گرفتند. لئونارد یکی از سه نفری است که امسال برای نخستین بار در لیست تیم اول دفاعی لیگ قرار گرفته اند.
۱۱۶ نفر از ۱۲۹ نویسنده و گزارشگر ورزشی امریکا و کانادا به لئونارد برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اول دفاعی فصل رای دادند و این بازیکن با کسب ۲۴۲ امتیاز، بیشترین امتیاز را در این رای گیری کسب کرد. دریماند گرین از گلدن استیت واریورز با ۲۲۹ امتیاز (۱۰۷ رای تیم اول)، تونی الن از ممفیس گریزلیز با ۲۰۷ امتیاز (۸۸ رای تیم اول)،دی‌آندره جردن از لس آنجلس کلیپرز با ۱۸۷ امتیاز (۸۴ رای تیم اول) و کریس پاول از لس آنجلس کلیپرز با ۱۷۰ امتیاز (۶۷ رای تیم اول)، دیگر بازیکنانی هستند که در ترکیب تیم اول دفاعی قرار گرفتند.
گرین و جردن که در رای گیری به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند، به همراه لئونارد سه بازیکنی هستند که برای نخستین بار در ترکیب تیم اول دفاعی قرار گرفته اند. پاول برای چهارمین بار متوالی و در مجموع، پنجمین بار در ترکیب این تیم قرار گرفته است و الن نیز برای سومین بار نام خود را در ترکیب تیم اول دفاعی لیگ می بیند.
در رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکنان دفاعی، هر بازیکن برای هر رای تیم اول ۲ امتیاز و هر رای تیم دوم ۱ امتیاز کسب کرده است. از رای دهندگان خواسته شده بود از میان بازیکنان لیگ و براساس پستی که هر بازیکن معمولا بازی می کند، برای هر تیم دو گارد، دو فروارد و یک سنتر انتخاب کنند.
انتونی دیویس از نیو اولینز پلیکانز (۴۷ رای تیم اول)، جیمی باتلر از شیکاگو بولز (۴۴ رای تیم اول)، اندرو بوگت از گلدن استیت واریورز (۳۳ رای تیم اول)، جان وال از واشنگتن ویزاردز (۷ رای تیم اول) و تیم دانکن از سن آنتونیو اسپرز (۵ رای تیم اول)، بازیکنانی بودند که به عنوان تیم دوم دفاعی لیگ معرفی شدند.
همکاری لئونارد و دانکن به سن آنتونیو کمک کرد برای بیستمین فصل متوالی امتیاز میانگین حریفانش در هر بازی را زیر ۱۰۰ امتیاز (۹۷ امتیاز) نگه دارد. لئونارد در فصل عادی رقابت ها با میانگین ۵٫۹ ریباند دفاعی، بهترین میانگین ریباند دفاعی دوران حرفه ای خود را ثبت کرد و با ۲٫۳۱ توپ ربایی، بهترین متوسط توپ ربایی لیگ را به ثبت رساند. رتبه دفاعی اسپرز زمانی که لئونارد را در زمین داشت، ۵٫۱ امتیاز بهتر از رتبه دفاعی این تیم نسبت به زمانی که او را در زمین نداشت، بود.
گرین و الن نیز نقش قابل توجهی در عملکرد دفاعی تیم هایشان داشتند. حریفان گلدن استیت از هر ۱۰۰ مالکیت توپ تنها ۹۸٫۲ امتیاز کسب کردند که این آمار باعث شد گلدن استیت بهترین تیم لیگ از نظر رتبه دفاعی لقب گیرد. رتبه دفاعی واریورز زمانی که گرین در زمین بود ۹۶ و زمانی که در بازی حضور نداشت ۱۰۲٫۱ بود. رتبه دفاعی ممفیس زمانی که الن در زمین بود (۹۴٫۹) نسبت به زمانی که این بازیکن در میدان نبود (۱۰۳٫۶)، ۸٫۷ بهتر بود. گرین با میانگین ۶٫۷ ریباند دفاع در رده‌ی چهاردهم لیگ از این نظر قرار گرفت و الن با ۲٫۰۵ توپ ربایی، سومین بازیکن برتر لیگ از نظر متوسط توپ ربایی بود.
کریس پاول با ۱۵۶ توپ ربایی در رتبه‌ی دوم لیگ از لحاظ مجموع توپ ربایی ها قرار گرفت و با میانگین ۱٫۹ توپ ربایی، رتبه‌ی پنجم لیگ را به خود اختصاص داد. دی‌آندره جردن پیشتاز بازیکنان لیگ از نظ ریباند دفاعی بود (۱۰٫۱) و متوسط ۲٫۲۳ بلاک شات را به ثبت رساند که او را در رده‌ی چهارم لیگ از این نظر قرار داد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. اصغر اورلاندو گفت:

    لبران و پاول جورج پای ثابت این تیمها بودن این دو سه ساله
    به نظر من کریس میدلتون هم میتونست تو این ترکیبها جایی داشته باشه

  2. km گفت:

    دو تا از بازیکنانی که واقعا آینده دارن و عالی میشن یکی کوای لنرده اون یکی هم انتونی دیویس فقط دیویس باید از پلیکانز بیاد بیرون هر جند که مبلغ خیلی زیادی بهش پیشنهاد شده…

  3. ممنون از مطالب و زحمت ترجمه هاتون برای آگاهی دوست داران این ورزش
    اما در مورد دیویس من نظرم اینه که بمونه در تیمش بهتره
    پلیکانز تیم بدی نیست
    یک بازیکن ستاره کنار دیویس و اونز در تیمش اضافه کنه یکی از مدعیان خواهد شد.

  4. number1 گفت:

    ادمین بازکنای تیم اول nba معرفی شدن کوری ،هاردن ،جیمز،دیویس،گسول انتخاب شدن جالب اینجاست کاندید mvp وستبروک تو این لیست نیست بهترین کار رو کردن البته باید به جای گسول گریفین رو انتخاب میکردن حیف که یه بازه زمانی مصدوم بود

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *