بهترین سال‌اولی های فصل ۲۰۱۴-۱۵ در قالب تیم های اول و دوم معرفی شدند

بهترین سال‌اولی های فصل 2014-15 در قالب تیم های اول و دوم معرفی شدند

اندرو ویگینز از مینسوتا تیمبرولوز که جایزه‌ی بهترین بازیکن سال اولی فصل ۲۰۱۴-۱۵ را به دست آورد، در صدر بهترین بازیکنان سال‌اولی قرار گرفت که در قالب تیم اول تازه‌کار ها (All-Rookie First Team) معرفی شدند. ۱۳۰ نویسنده و گزارشگر ورزشی امریکا و کانادا به ویگینز برای قرار گرفتن در تیم اول تازه‌کارها رای دادند تا این بازیکن تنها بسکتبالیستی باشد که همه‌ی رای دهندگان به قرار گرفتن او در ترکیب تیم اول رای داده اند.
نیکولا میروتیچ از شیکاگو بولز با ۱۲۸ رای برای قرار گرفتن در تیم اول و ۲۵۸ امتیاز، نرلنز نوئل از فیلادلفیا سونی سیکسرز با ۱۲۵ رای تیم اول و ۲۵۲ امتیاز، الفرید پیتون از اورلاندو مجیک با ۱۲۱ رای تیم اول و ۲۵۰ امتیاز و جردن کلارکسن از لس آنجلس لیکرز با ۷۴ رای تیم اول و ۲۰۰ امتیاز، دیگر بازیکنانی بودند که در ترکیب تیم اول تاره‌کار ها قرار گرفتند.
تیم دوم تازه‌کار ها (All-Rookie Second Team) شامل مارکوس اسمارت از بوستن سلتیکس (۱۴۲ امتیاز و ۲۸ رای تیم اول)، زک لاوین از مینسوتا تیمبرولوز (۱۳۵ امتیاز و ۲۲ رای تیم اول)، بویان باگدانویچ از بروکلین نتز (۱۰۷ امتیاز و ۷ رای تیم اول)، یوسف نورکیچ از دنور ناگتز (۹۷ امتیاز و ۳ رای تیم اول) و لانگستون گالووی از نیویورک نیکس (۷۲ امتیاز و ۷ رای تیم اول) بود.
در رای گیری برای انتخاب بهترین بازیکنان سال اولی، از نویسندگان و گزارشگران ورزشی خواسته شده بود تا بدون توجه به پست بازیکنان، ۵ بازیکن برای تیم اول و ۵ بازیکن برای تیم دوم انتخاب کنند.هر بازیکن برای هر رای تیم اول ۲ امتیاز و برای هر رای تیم دوم ۱ امتیاز دریافت کرده است.
ویگینز در این فصل از رقابت ها میانگین امتیاز ۱۶٫۹ را ثبت کرد تا دومین میانگین امتیاز برتر ثبت شده توسط یک بازیکن سال اولی در تاریخ باشگاه تیمبرولوز را به دست آورد. رتبه نخست این لیست به کریستی لینر تعلق دارد که در فصل ۱۹۹۲-۹۳، میانگین امتیاز ۱۸٫۲ را به دست آورد. ویگینز در هر ۸۲ بازی این فصل به میدان رفت و با میانگین ۳۶٫۲ دقیقه در هر بازی، بیشترین میانگین دقایق در میان بازیکنان سال اولی و پنجمین میانگین دقایق را در میان همه‌ی بازیکنان لیگ به ثبت رساند. این بازیکن که نخستین بسکتبالیست کانادایی برنده جایزه‌ی بهترین بازیکن سال اولی لقب گرفته است، در این فصل چهار بار به عنوان برترین بازیکن سال اولی ماه انتخاب شد.
نیکولا میروتیچ در هر ۸۲ بازی این فصل به میدان رفت و میانگین ۱۰٫۲ امتیاز را در ۲۰٫۲ دقیقه ای که به طور متوسط در هر مسابقه حضور داشت به ثبت رساند. این بازیکن در ماه های دسامبر و مارس به عنوان بهترین بازیکن تازه‌کار انتخاب شد. میروتیچ با ثبت میانگین ۲۰٫۸ امتیاز در ماه مارس، بهترین میانگین امتیاز تیمش و همچنین بهترین میانگین امتیاز در بین بازیکنان سال‌اولی را به ثبت رساند. او در همین ماه، ۱۳۶ امتیاز در کوارترهای چهارم مسابقات کسب کرد (رتبه ۱ لیگ) تا با ثبت میانگین ۹٫۱ امتیاز، بهترین میانگین امتیاز کوارتر چهارم را در بین تمام بازیکنان لیگ به دست آورد.
نرلنز نوئل با میانگین ۸٫۱ ریباند، ۱٫۷۷ توپ ربایی (رتبه ۱۰ لیگ) و ۱٫۸۹ بلاک شات (رتبه ۷ لیگ)، پیشتاز بازیکنان سال اولی در هر سه فاکتور بود. او تنها بازیکن لیگ بود که در دو فاکتور توپ ربایی و بلاک شات، در بین ۱۰ بازیکن برتر حضور داشت. نوئل پس از دیوید رابینسون (فصل ۱۹۸۹-۹۰) دومین بازیکن تازه‌کار تاریخ NBA لقب گرفت که در اولین فصل حضورش میانگین حداقل ۱٫۵ توپ ربایی و ۱٫۵ بلاک شات را ثبت کرده است.
الفرید پیتون با میانگین ۶٫۵ پاس منجر به گل در این فصل، بهترین میانگین اسیست را در بین بازیکنان سال‌اولی ثبت کرد. جردن کلارکسن نیز در ۲۸ مسابقه ای که بعد از آل استار انجام داد، میانگین ۱۶٫۷ امتیاز را به دست آورد و بهترین بازیکن تازه‌کار ماه مارس در کنفرانس غرب لقب گرفت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. MJ FOR EVER گفت:

    جای پارکر خالیه میبایست الان جای ویگنز باشه مصدومیت با ادم چه میکنه

  2. afshin6 گفت:

    واقعا مصدومیت بدچیزیه توی دوران مصدومیت که هیچ بعد اونم که باید از صفر شروع کنی
    پارکر حیف بود وبنظرم دیگه بازیش بعد مصدومیت زیاد پیشرفت نمیکنه

    اقا احمد اگه میشه ساعت پخش بازیا رو اطلاع رسانی کنید

  3. ali110 گفت:

    یه سوال خارج ازبحث داشتم که می خواستم بدونم قهرمان پارسال یورولیگ کدوم تیم بود؟

  4. mohammad گفت:

    ادمین مگه نرلنز نویل دو ساله تو فیلادلفیا بازی نمیکنه مگه دو سال پیش با بنت والکس لن.و… وارد لیگ نشد چرا زده سال اولی نویل سال دومیه

    • نوئل فصل گذشته (۲۰۱۳-۱۴) مصدوم بود و بعد از برطرف شدن مصدومیتش در اواخر فصل هم، فیلادلفیا ترجیح داد ازش استفاده نکنه. به همین خاطر امسال بازیکن سال اولی حساب میشه.

  5. cp3viii گفت:

    ادمین لطفا وضعیت ایروینگ رو بگو؟مصدومیتش کامل رفع شد؟
    درسته آلدریج هم تا ۸ هفته مصدوم شده؟

    • خیر ایروینگ هنوز به بهبودی ۱۰۰ درصد (یا حتی نزدیکی های ۱۰۰ درصد) نرسیده اما گفته تو بازی اول حضور خواهد داشت.
      آلدریج هم تحت عمل جراحی قرار گرفته و حدود ۸ هفته بعد می تونه فعالیت های بسکتبالیش رو شروع کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *