زک هاسکینز؛بسکتبالیستی با یک دست

زک هاسکینز بسکتبالیستی دبیرستانی در شهر آلفارتا ایالت جورجیای آمریکاست که در پست گارد بازی می کند.او با یک مشکل مادرزادی در زمان تولد به دنیا آمده است؛دست چپ او فاقد قسمت آرنج به پایین است که به نظر می رسید بسکتبال بازی کردن را برای او غیر ممکن می کند.
اما هاسکینز نه تنها به یک ستاره بسکتبال تبدیل شده است که به خودی خود بسیار قابل توجه است،بلکه از طرف Billy Donovan که مربی بسکتبال دانشگاه فلوریداست،برای بازی کردن در تیم این دانشگاه پیشنهاد دریافت کرده است.
داستان هاسکینز در حال حاضر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.طبق گزارش روز پنج شنبه Prep Rally از یاهو اسپورتس،هاسکینز در جریان بازی های AAU (اتحادیه ورزشکاران آماتور) سال ۲۰۱۳ چنان موثر ظاهر شده بود که یک گروه استخدامی او را به عنوان کسی که چشم انداز تاثیرگذاری او بسیار بالاست،از میان برخی از بازیکنان برتر کشور در یکی از کمپ های ارزیابی،انتخاب کرده بود.

زک هاسکینز؛بسکتبالیستی با یک دست

بازی کردن و برتر بودن از دیگران در دبیرستان،یکی از دلایل این انتخاب است.
پیشنهاد دانشگاه فلوریدا شامل بورس تحصیلی برای این بازیکن نیست،اما این فرصت را به او می دهد تا شانس به دست اوردن بورس تحصیل در دانشگاهی با سطح پایین تر را داشته باشد.ضمن اینکه فرصت بازی در یکی از بهترین دانشگاه های کشور را خواهد داشت.طبق گزارش یاهو اسپورتس دانشگاه های Alabama و Birmingham Southern پیشنهاد یک بورس تحصیلی کامل را به این بازیکن داده اند.
شاید هاسکینز هیچگاه نتواند در لیگ های معتبر بسکتبال بازی کند،اما تلاش این بازیکن برای رسیدن به همین مرحله نیز بسیار ستودنی است.

می توانید ویدئو کوتاهی از حرکات این بازیکن را در بالا تماشا کنید یا از اینجا دانلود کنید.(لینک کمکی)

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. محسن گفت:

    سلام، خیلی جالب بود. به افتخار هرچی انسان با ارادست

  2. Ali reza گفت:

    جالب بود

  3. علی گفت:

    چه قدر شاخه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *