عمل جراحی زانوی راسل وستبروک و مصدومیت آل هارفورد

عمل جراحی زانوی راسل وستبروک و مصدومیت آل هارفورد

تیم اکلاهما سیتی اعلام کرد راسل وستبروک، گارد راس آل استار این تیم، روز جمعه روی زانوی راست، عمل آرتروسکوپی داشته است و انتظار می رود تا بعد از آل استار ۲۰۱۴ توانایی بازی کردن نداشته باشد.
سم پرستی، مدیر کل تاندر روز جمعه در بیانیه ای در این مورد گفت:”وستبروک بدون درد زانو بازی می کرد اما اخیرا دچار افزایش تورم در زانوش شده بود. بعد از مشاوره و بررسی که توسط جراح این بازیکن در لس آنجلس انجام شد، برنامه ریزی شد که این تورم با استفاده از آزمایش های MRI تحت نظر قرار بگیره. بعد از آخرین MRI، جراح تشخیص داد که مشکلاتی در زانوی وستبروک وجود داره که قبلا امکان تشخیص اون وجود نداشته و لازم بود برای آینده بازی وستبروک، مورد ارزیابی بیشتر قرار بگیره. پزشک وستبروک تشخیص داد برای جلوگیری از تورمی که در حال شکل گیری بود، نیاز به عمل آرتروسکوپی هست. ما می دونیم که تعهد و اخلاق کاری وستبروک، به این بازیکن برای بازگشت به سطحی از بازی که همه ما قدردان اون خواهیم بود، کمک می کنه.”
وستبروک در جریان بازی دوم پلی آف در ماه آوریل، دچار پارگی در منیسک جانبی زانوی راست شد. این بازیکن روز ۲۷ آوریل تحت عمل جراحی اولیه قرار گرفت و روز ۱ اکتبر نیز بار دیگر تحت عمل قرار گرفت.
در آن زمان تیم تاندر اعلام کرد این بازیکن ۴ تا ۶ هفته اول فصل را از دست خواهد داد، اما وستبروک در بازی سوم نوامبر مقابل فینیکس به زمین بازگشت تا تنها ۲ بازی را از دست داده باشد.
وستبروک برای ثبت رکورد ۲۳ برد و ۵ باخت به تاندر کمک کرده است؛ رکوردی که تا به اینجا این تیم را در رده دوم کنفرانس غرب قرار داده است. این بازیکن در میانگین ۳۲٫۹ دقیقه در هر بازی، ۲۱٫۳ امتیاز، ۷ پاس منجر به گل و ۶ ریباند به دست آورده است.
وستبروک ۲۵ ساله در اواسط کوارتر سوم مسابقه روز کریسمس تیمش مقابل نیویورک، هفتمین تریپل دابل دوران بازی خود در لیگ را به ثبت رساند.
به این ترتیب اکلاهما سیتی تاندر حداقل تا پایان بازی آل استار که روز ۱۵ فوریه برگزار می شود این بازیکن را در اختیاز نخواهد داشت. این بدان معنی است که این بازیکن نمی تواند برای چهارمین سال متوالی در All-Star حضور یابد و حداقل ۲۷ بازی آینده تیمش را از دست خواهد داد.
اکلاهما سیتی با پیروزی ۸۹ بر ۸۵ مقابل شارلوت در مسابقه جمعه شب، برای دوازدهمین بار در ۱۳ بازی اخیر به پیروزی رسید.
رجی جکسون که در مسابقات این فصل متوسط ۱۲٫۵ امتیاز را ثبت کرده است، جایگزین وستبروک خواهد شد. به گفته اسکات بروکس، زمان بازی جرمی لمب که در بازی مقابل شارلوت ۲۴ دقیقه بازی کرد نیز افزایش می یابد.

اما خبر دیگر اینکه آل هارفورد از آتلانتا هاوکس، که امتیاز آورترین بازیکن و بهترین ریباند کننده این تیم بود، به دلیل پارگی عضله سینه ای راست، به مدت نامعلوم نمی تواند بازی کند و حضور او در ادامه فصل، در هاله ای از ابهام قرار دارد.
هارفورد در جریان وقت اضافه اول بازی پنج شنبه تیمش مقابل کلیولند کاوالیرز، زمین بازی را ترک کرد و دیگر به میدان بازنگشت. تیم هاوکس اعلام کرد معاینه و آزمایش MRI که روز جمعه روی این بازیکن انجام شد پارگی کامل عضله را نشان داد.
از دست دادن هارفورد برای کل فصل یا حتی یک دوره زمانی طولانی، می تواند برای هاوکس که هم اکنون ۱۶ برد و ۱۳ باخت در کارنامه دارد، بسیار گران تمام شود. بعد از انتقال جاش اسمیت به دیترویت به عنوان یک بازیکن آزاد، هارفورد، جف تیگ و پاول میلساپ، رهبری این تیم را به عهده داشتند.
این بازیکن اثبات کرده بود که مهره خوبی در سیستم حمله مربی سال اولی هاوکس؛ Mike Budenholzer است. او با میانگین ۱۸٫۶ امتیاز و ۸٫۴ ریباند، پیشتاز تیمش در این دو فاکتور بود.
هنوز مشخص نیست هاوکس قصد دارد چگونه با مصدومیت هارفورد کنار بیاید. Pero Antic که در بازی پنج شنبه شب جایگزین هارفورد شد، محتمل ترین گزینه برای پر کردن جای خالی این بازیکن در ترکیب استارتر این تیم است.
انتیچ در ۱۰٫۵ دقیقه ای که به طور متوسط در هر بازی این فصل به میدان رفته است، ۳٫۶ امتیاز کسب کرده است.
هارفورد که پس از وارد شدن به NBA از کالج فلوریدا، هفتمین فصل حضورش در لیگ را پشت سر می گذارد، فصل گذشته با متوسط ۱۷٫۴ امتیاز و ۱۰٫۲ ریباند، بهترین آمار دوران بازی خود در لیگ را به ثبت رسانده بود.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. رضا گفت:

    خیلی حیف بازیکنایی مثه وستبروک و رز که تازه ۵٫۶ سال تو ان بی ای هستن دچار مصدومیتهای پیاپی بشن
    این مصدومیتها میتونه مانع از این بشه که این بازیکنا بتونن دوباره به دوران اوجشون برگردن

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *