فصل ۲۰۱۳-۱۴ بسکتبال NBA برای کوبی برایانت به اتمام رسید

کوبی برایانت

تیم لس آنجلس لیکرز پس از بررسی مجدد زانوی آسیب دیده کوبی برایانت اعلام کرد که مصدومیت این بازیکن بهبود نیافته است و برایانت در فصل ۲۰۱۳-۱۴ رقابت ها دیگر برای لیکرز به میدان نخواهد رفت.
برایانت از تاریخ ۱۷ دسامبر به دلیل شکستگی یکی از استخوان های جانبی زانوی چپ بازی نکرده بود. این بازیکن همچنین ۱۹ بازی اول فصل تیمش را به دلیل گذراندن دوران ریکاوری آشیل پاره شده پای چپش از دست داده بود.
برایانت در بیانیه ای که از طرف تیم لیکرز منتشر شد، گفت:” مسلمه که این فصل یه فصل خسته کننده و ناامید کننده بود، اما من از پشتیبانی باشگاه و هواداران قدردانی می کنم و دنبال اینم که زودتر برگردم و برای اردوهای آماده سازی ]فصل آینده[ آماده بشم.”
برایانت روز چهارشنبه توسط استیو لومباردو، پزشک تیم لیکرز معاینه شد.
مربی لیکرز در این زمینه گفت:” آسیب کوبی هنوز بهبود پیدا نکرده و با توجه به زمانی که او برای توانبخشی و آماده شدن برای بازی نیاز داره و با در نظر گرفتن زمانی که تا پایان فصل باقی مونده، به سادگی اعلام می کنیم که بازگشت او تو این فصل دیگه امکان پذیر نیست. با این حال کوبی کل تعطیلات رو در اختیار داره تا بهبود پیدا کنه، قدرت سابقش رو به دست بیاره و آماده بشه و ما توقع داریم او برای آغاز فصل آینده ۱۰۰ درصد آماده باشه.”
کوبی برایانت در این فصل از رقابت ها ۶ بازی انجام داد و متوسط ۱۳٫۸ امتیاز، ۶٫۳ پاس منجر به گل و ۴٫۳ ریباند را به ثبت رساند و ۴۲٫۵ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد. لس آنجلس لیکرز هم اکنون با ۲۲ برد و ۴۲ باخت، به همراه یوتا و ساکرامنتو، بدترین رکورد کنفرانس غرب را بر جای گذاشته است.
لیکرز در ماه نوامبر قراردادی دو ساله به مبلغ ۴۸٫۵ میلیون دلار با برایانت امضا کرد. قهرمانه پنج باره لیگ NBA، ماه گذشته و در جریان کنفرانس مطبوعاتی آخر هفته آل استار روند بازیابی خود را “فرآیندی بسیار کند” توصیف کرده بود.
پزشک لیکرز پیش از این و در ۲۱ فوریه نیز یکبار زانوی برایانت را مورد بررسی قرار داده بود و اعلام کرده بود که این بازیکن باید ۳ هفته دیگر استراحت کند. اما درد مداوم و تورم باعث شد زانوی برایانت روز چهارشنبه بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.
تیم لیکرز باید در فصل ۲۰۱۳-۱۴ دستمزد کامل برایانت را که مبلغ ۳۰٫۴۵۳ میلیون دلار است به او بپردازد و این در حالی است که تنها ۱۵٫۶ درصد از این مبلغ (۴٫۷۵ میلیون دلار) توسط بیمه پرداخت خواهد شد.
طبق قوانین لیگ تا زمانی که یک بازیکن ۴۱ بازی متوالی را به دلیل مصدومیت از دست بدهد، قوانین پوشش بیمه ای لیگ برای پرداخت دستمزد او اعمال نخواهد شد. با از دست دادن چهل و دومین بازی متوالی، ۸۰ درصد از دستمزد بازیکن برای بازی های باقی مانده، توسط بیمه به باشگاه بازیکن پرداخت خواهد شد.
به دلیل اینکه برایانت در بیستمین بازی فصل دوباره به میدان بازگشت، روزشمار بیمه او متوقف و پس از مصدومیت مجدد، دوباره از صفر آغاز شد. به این ترتیب لیکرز تنها ۸۰ درصد از دستمزد برایانت در ۱۶ بازی پایانی لیگ را از بیمه دریافت خواهد کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. رضا گفت:

    عجب

  2. حمید گفت:

    امید وارم سال دیگه ۱۰۰ درصداماده باشه و رقابت تو لیگ جزابتر بشه

  3. Hossein گفت:

    جذاب منظورته دیگه؟!

  4. حیف کوبی بچه باحالیه هم مدل بازیش هم رفتاراش تو زمین و معروف ترین حرکتش با دهن پیرانشو میگره.

  5. amir گفت:

    این بار جادوگران طب بسکتبال هم چاره ای برای این مصدومیت فوق ستاره پیدا نکردند..متاسفم به علت نبود این بازیکن شایست در فصل جاری این رقابت

  6. اسماعیل گفت:

    امیدوارم که سال جدید با قدرت برگرده و شاهد قهرمانی لیکرز باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *