فصل ۹۳-۹۴ لیگ برتر بسکتبال ایران آغاز شد

فصل 93-94 لیگ برتر بسکتبال ایران آغاز شد

فصل ۹۳-۹۴ لیگ برتر بسکتبال ایران، شش ماه پس از برگزاری آخرین مسابقه‌ی فینال فصل گذشته، امروز آغاز شد.

لیگ امسال با حضور تیم های پتروشیمی بندر امام، مهرام تهران، دانشگاه آزاد تهران، شهرداری گرگان، هفت الماس قزوین، صنایع پتروشیمی ماهشهر، پالایش نفت آبادان، ثامن خراسان و پمینا اصفهان برگزار می شود. شیوه‌ی برگزاری مسابقات امسال لیگ برتر بسکتبال کاملا نامتعارف است؛ در بازی های امسال دو لیگ با نام های لیگ ملی و لیگ حرفه ای خواهیم داشت که هر کدام قهرمان جداگانه خواهند داشت! در لیگ ملی تیم ها بدون بازیکنان خارجی به صورت رفت و برگشت رقابت می کنند و پس از پایان دور گروهی، ۴ تیم برتر در مرحله حذفی به مصاف هم می روند. لیگ حرفه ای نیز پس از پایان لیگ ملی آغاز می شود و تفاوت آن با لیگ ملی آن است که تیم ها می توانند دو بازیکن خارجی جذب کنند.

اما امروز و در هفته‌ی نخست رقابت ها، ۳ مسابقه برگزار شد. در یکی از بازی های امروز، مهرام تهران، تایب قهرمان فصل گذشته رقابت ها در سالن آزادی میزبان تیم تازه وارد ثامن مشهد بود. مهرامی ها در این دیدار با نتیجه‌ی ۸۲ بر ۵۹، حریف خود را از پیش رو برداشتند. امیر صدیقی از مهرام در این مسابقه ۱۶ امتیاز و ۵ ریباند به دست آورد و با تاثیرگذاری +۱۸، موثرترین بازیکن تیمش بود.

دانشگاه آزاد اسلامی در سالن اختصاصی خود پذیرای تیم پتروشیمی ماهشهر بود و توانست با نتیجه‌ی ۸۹ بر ۵۲، حریف خود را مغلوب کند. محمد حسن زاده از دانشگاه آزاد با ۲۱ امتیاز و ۱۲ ریباند (۶ ریباند حمله) تنها بازیکن زمین بود که توانست دابل دابل کند. حسن زاده در این مسابقه ۳ پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و ۳ بلاک شات نیز به دست آورد.

در نزدیکترین بازی امروز، تیم پالایش نفت آبادان در خانه به مصاف شهرداری گرگان رفت و با نتیجه‌ی ۸۸ بر ۹۴، مغلوب شهرداری شد. این بازی در پایان وقت معمول با نتیجه‌ی ۸۲ بر ۸۲ به پایان رسید اما گرگانی ها در وقت اضافه حریف خود را پشت سر گذاشتند. پویا تاجیک از شهرداری گرگان با کسب ۲۵ امتیاز، ۹ ریباند، ۱ توپ ربایی و ۲ بلاک شات، به تیمش برای کسب این پیروزی کمک کرد.

دیدار تیم های هفت الماس قزوین و پمینا اصفهان نیز به دلیل حاضر نبودن سالن هیچ یک از دو تیم، به روز ۲۰ آذر موکول شد.

تیم پتروشیمی بندر امام نیز در این هفته از رقابت ها استراحت داشت.

طبق اعلام فدراسیون بسکتبال، هفته دوم لیگ ملی، پنجشنبه همین هفته، ۲۲ آبان و طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد.

میزبان

ساعت برگزاری

مهمان

پمینا اصفهان

۱۶

پالایش نفت آبادان

شهرداری گرگان

۱۶

دانشگاه آزاد تهران

صنایع پتروشیمی ماهشهر

۱۶

مهرام تهران

ثامن مشهد

۱۶

پتروشیمی بندر امام

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. مجید گفت:

    کاش میشد کمی از بازی رو دید

  2. این بازیا چیه که دیگه دیدن بخاد فصل به فصل دارن لیگو خرابتر میکنن بسکتبال کشورمون داره هر سال نسبت به سال قبلش افت میکنه اوج بدبختی اونجا بود که از چشم بادومیا تو فینال اینچیوان باختیم خیلی ضایع شدیم. رفتن بازیکنای ایرانی به خارج از کشور خوبه ولی بشرطی که لیگ پویای داشته باشیم و اینم حساب کنیم که اختلاف درآمدی بسکتبالیستامون خیلی زیاده یه نمونه بارزش همین صمده که امسال رفت پتروشیمی و یک میلیارد قرار دادشه نوش جونش باشه ولی تو بسکتبال خیلی زیاده بجاش بیان یه سالن درست حسابی درست کنن تا بتونیم حداقلش یه میزبانی داشته باشیم تو آسیا داشته باشیم پول تو بسکت خدا رو شکر زیاده ولی متاسفانه متاسفانه جاهای میره که فقط خدا میدونه!!!
    بنظر من لیگ بسکتبال تو ایران جز پنجمین یا ششمین لیگ برتر حساب بشه امسال از نظر کیفیت و امکانات و تعداد تیم ها…

  3. حال میکنم با آدمین یعنی انقد قوی و خوب ظاهر تو پستا که کریس رونالدو نمیتونه ظاهر بشه با اون سرعتش خیلی زحمت کش واسه بسکتبال کاشکی میشد یه تشکری ازت کنن مثلا یه کوچه ای تو تهران بنامت بزنن!!!
    جور بسکتبالو داری میکشی خسته نباشی.

  4. pedram گفت:

    امسال هشتا تیم داره لیگ از اول پلی اف هست با این هشتا چند تیم ب هپلی اف میرن چند تیم نمیرن

  5. Aminjames 23 گفت:

    Daset dard nakone admin

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *