مارک جکسون از سرمربیگری گلدن استیت واریورز اخراج شد

مارک جکسون از سرمربیگری گلدن استیت واریورز اخراج شد

تیم گلدن استیت واریورز سرمربی خود؛ مارک جکسون را اخراج کرد تا موفق ترین دوران این باشگاه از نظر مربیگری در دو دهه گذشته پایان یابد.
باب مایرز؛ مدیر کل گلدن استیت در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد از نقش جکسون برای کمک به بهبود جایگاه این تیم نسبت به ۳۶ ماه پیش که این مربی به این تیم پیوسته بود، تشکر کرد. مایرز اعلام کرد گرفتن این تصمیم کار دشواری بود اما این تیم احساس می کند بهتر است در مسیر متفاوتی با آنچه هم اکنون در آن است حرکت کند.
مارک استاین از ESPN روز یکشنبه گزارش داده بود که در صورت برکناری جکسون، استیو کر و استن ون گاندی در صدر لیست جستجوی گلدن استیت برای سرمربیگری خواهند بود. یک منبع به ESPN نیویورک گفته است که این تیم با کر تماس برقرار کرده است. همچنین انتظار می رود که واریورز با لایونل هالینز؛ سرمربی سابق ممفیس گریزلیز وارد مذاکره شود.
منابع نزدیک به این موقعیت می گویند که با توجه به روابط نزدیک گزارشگر شبکه TNT با رئیس جدید باشگاه نیکز؛ فیل جکسون، احتمال پیوستن استیو کر به نیویورک نیکز همچنان وجود دارد. اما کر روابط خوبی با Joe Lacob؛ مالک باشگاه واریورز و رئیس این باشگاه؛ Rick Welts که با او در فینیکس کار کرده است، دارد.
روزنامه The San Jose Mercury News در طول آخر هفته گزارش داد که واریورز همچنین به مربی دانشگاه ایوا استیت؛ Fred Hoiberg علاقمند است اما همانند باشگاه مینسوتا تیمبرولوز در این مورد که آیا می تواند این مربی را از دانشگاه جدا کند یا نه بدبین است.
جکسون در سه فصل حضورش در گلدن استیت، واریورز را از یک تیم همیشه بازنده به یک تیم برنده تبدیل کرد. این مربی در اولین فصل حضورش در گلدن استیت تضمین کرد که تیمش راهی پلی آف خواهد شد اما این تیم پس از پایان تعلیق NBA فصل را با ۲۳ برد و ۴۳ باخت به اتمام رساند. آنها در فصل گذشته رکورد ۴۷ پیروزی و ۳۵ شکست را در فصل عادی ثبت کردند و در بازی هایی به یاد ماندنی، تا مرحله دوم حذفی بالا آمدند. در این فصل از رقابت ها نیز رکورد ۵۱ بر و ۳۱ باخت را ثبت کردند و در راند اول پلی آف برابر کلیپرز شکست خوردند.
واریورز از فصل ۱۹۹۰-۹۱ و ۱۹۹۱-۹۲، هیچگاه نتوانسته بود در دو فصل متوالی راهی مرحله پلی آف شود. آخرین حضور آنها در پلی آف پیش از دوران سرمربیگری جکسون به ۱۷ سال پیش باز می گردد.
گلدن استیت واریورز در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که با استفاده از هسته جوان تیم خود و در راس آنها گارد راس جوانش استفن کری، می تواند تا چندین سال در عرصه رقابت باقی بماند.
استفن کری در بیانیه ای در مورد جکسون گفت:” در طول سه سال گذشته مربی جکسون هم از نظر فردی و هم از نظر ورزشی منو به چالش کشیده. تجربه و راهنمایی های او به همه ما کمک کرده که در لیگ رشد کنیم. من نمی تونم اونقدر که شایسته است برای کارهایی که برای من کرده ازش تشکر کنم. در جریان گذار به مرحله بعدی زندگیش، من برای اون بهترین ها رو آرزومندم.”
جکسون که در زمان بازی در پست گارد راس بازی می کرد، بهترین فصل های خود را با تیم های نیکس و ایندیانا پیسرز گذراند، او قبل از اینکه در ژوئن ۲۰۱۱ توسط Lacob استخدام شود، تجربه سرمربیگری در هیچ سطحی را نداشت.
فشارها بر این مربی زمانی آغاز شد که تابستان گذشته تیم واریورز تصمیم گرفت قرارداد این مربی برای فصل ۲۰۱۴-۱۵ را تمدید نکند، در حالی که جکسون خواهان مذاکره برای عقد قرارداد بلند مدت بود. تیم مدیریت گلدن استیت واریورز همچنین پس از جدایی مایکل مالون که با جکسون اختلاف نظر داشت، جکسون را برای استخدام یک کمک مربی تحت فشار قرار داد.
جکسون در عوض به دستیارانش ترفیع داد و Lindsey Hunter و Brian Scalabrine را به کادر خود اضافه کرد. در حالی که گزارش ها حاکی از بالا گرفتن اختلافات در این تیم بود، اخراج دو کمک مربی در ۱۲ روز مانده به پلی آف موجب تداوم ایده وجود اختلافات داخلی در این تیم شد؛ ایده ای که جکسون بارها و بارها آن را رد کرد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *