هایلایت پاس های باور نکردنی لری برد

فصل تابستان است و اکثر لیگ های معتبر بسکتبال تعطیل هستند و ما بسکتبال دوستان به غیر از دنبال کردن تورنومنت هایی مثل بازی های بسکتبال جام ملت های آسیا،تفریح دیگری نداریم.خوب بد نیست در این ایام کمی در تاریخ بسکتبال و به طور خاص بسکتبال NBA به عقب بازگردیم و نگاهی به فوق ستاره های سابق این لیگ بیندازیم.
وقتی که شما در مورد بزرگترین پاسورها در تاریخ NBA فکر می کنید،احتمالا نام بازیکنانی مثل جان استاکتون،جیسون کید،مجیک جانسون،استیو نش و … به ذهن شما خطور می کند.این تفکر ناخودآگاه احتمالا به خاطر تعداد زیاد پاس های منجر به گل این بازیکنان و دوران حرفه ای درخشان آنهاست؛البته از این نکته که همه این بازیکنان در پست گارد راس بازی می کردند نیز نباید گذشت.
بنابراین هنگامی که کسی به شما بگوید لری برد یکی از بزرگترین پاسورها در تاریخ ان بی ای است،ممکن است شما به این نظر او بخندید.برد یک فروارد بود که در کل دوران حرفه ای خود حدودا متوسط ۶ پاس منجر به گل در هر بازی را به ثبت رساند.هنگامی که شما به این موضوع توجه کنید ممکن است بگویید او حتی بزرگترین پاسور NBA در پست فروارد نیز نبوده،چه رسد به اینکه بزرگترین پاسور ان بی ای در میان بازیکنان همه پست ها باشد.
اما در ویدئویی با نام “Larry Bird Greatest Passer of All Time” که در سال ۲۰۱۰ روی Youtube قرار گرفته است،طرفداران بسکتبال می بینند که لری برد استاد پاس دادن بود؛این بازیکن با مهارت بی نظیرش قادر بود هم تیمی هایش را در هر نقطه از زمین پیدا کند.پاس هایی از پشت کمر،پاس های طولی بلند و پاس های بدون نگاه کردن،از جمله پاس هایی هستند که در این ویدئو دیده می شوند.
پاس های مورد علاقه من در این ویدئو پاس هایی است که این بازیکن با دو دست از روی سرش به پشت سر خود می دهد که در بسکتبال امروزی تقریبا دیگر دیده نمی شود.
می توانید این ویدئو را در بالا تماشا کنید یا از یکی از لینک های زیر دانلود کنید.

دانلود (لینک کمکی)

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *