ژاک وان از سرمربیگری اورلاندو مجیک برکنار شد

ژاک وان از سرمربیگری اورلاندو مجیک برکنار شد

مدیرکل تیم اورلاندو مجیک روز پنجشنبه اعلام کرد ژاک وان از سرمربیگری این تیم برکنار شده است.
وانِ ۳۹ ساله سومین فصل خود به عنوان سرمربی اورلاندو را سپری می کرد و رکورد ۵۸ بر و ۱۵۸ باخت را به همراه این تیم به دست آورده بود. کمک مربی سابق سن آنتونیو اسپرز که دستیار گِرِگ پاپویچ بود، پس از جدایی دوایت هاوارد از اورلاندو استخدام شده بود تا این تیم را هدایت کند.
مدیرکل مجیک در این مورد گفت: “ژاک دوست و همکار مورد اعتمادیه. ما از او برای کمک ها و فداکاری هایی که برای رسوندن تیم ما به این نقطه انجام داد، بسیار سپاسگزاریم و تعهد ویژه او نسبت به تیممون رو درک می کنیم. ما برای ژاک احترام زیادی قائلیم و برای او در مراحل بعدی دوران حرفه ایش آرزوی موفقیت می کنیم.”
مدیرکل مجیک اعلام کرد کمک مربی این تیم، جیمز بورگو، به طور موقت این تیم را هدایت خواهد کرد.
تیم مجیک با شکست ۱۱۰ بر ۱۰۳ مقابل اسپرز در روز چهارشنبه، دهمین باخت متوالی و شانزدهمین شکست خود در ۱۸ مسابقه اخیر را تجربه کرد.
شکست های اخیر این تیم در برابر تیم های ضعیفی چون دیترویت، شارلوت، نیویورک و لیکرز ثبت شده است.
این تیم اخیرا در ۱۴ مسابقه متوالی به حریفان خود اجازه داده است ۱۰۰ امتیاز یا بیشتر کسب کنند. آنها همچنین پنج بازی از شش بازی خانگی اخیر خود را واگذار کرده اند. ۵ برد و ۱۷ باخت، رکوردی است که مجیک در مسابقات خانگی این فصل به ثبت رسانده است.
پس از آنکه مجیک روند بازسازی خود را آغاز کرد، علی رغم ثبت رکورد ۴۳ برد و ۱۲۱ باخت در دو فصل اول سرمربیگری وان، این تیم او را تغییر نداد. اما با توجه به اینکه امسال ترکیب این تیم تقویت شده است، نتایج مطابق انتظار آنها نبوده است. آنها در ۵۲ مسابقه اول این فصل رکورد ۱۵ برد و ۳۷ باخت را ثبت کرده اند؛ همان رکوردی که در فصل ۲۰۱۳-۱۴ نیز به دست آورده بودند.
با توجه به آمار و ارقام سایت ESPN، درصد برد این تیم در زمان سرمربیگری وان در سه فصل گذشته، ۲۶٫۹ درصد بوده که بدترین درصد برد در این بازه در NBA بوده است.
درصد پیروزی های این مربی بدترین درصد برد در میان سرمربیان تاریخ مجیک و دومین درصد برد بد تاریخ لیگ NBA در میان مربیان با حداقل ۲۰۰ بازی است. تنها سیدنی لو که در بازه هایی از دو فصل، تیمبرولوز و سه فصل گریزلیز را هدایت کرده است، درصد برد بدتری از وان دارد.
تیم مجیک در تابستان گذشته، گسترده ترین تحولات از زمان استخدام وان را در ترکیب خود انجام داده است. این تحولات هشت بازیکن جدید را به ترکیب این تیم اضافه کرد که از جمله آنها بازیکنان کهنه کاری چون چنینگ فرای و بن گوردون بودند. اضافه شدن این بازیکنان به منظور تقویت ترکیبی که شامل بازیکنان جوانی چون ویکتور اولادیپو و نیکولا ووچویچ بود، انجام شد.
اما تلاش های این تیم زمانی که ویکتور اولادیپو و چنینگ فرای در پیش فصل دچار مصدومیت های زانو شدند، بی ثمر ماند.
بازیکنان اورلاندو در این فصل از رقابت ها، مجموعا ۸۹ بازی را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده اند. لیست بازیکنان مصدوم این تیم شامل ارون گوردون، انتخاب شماره ۴ درفت ۲۰۱۴ نیز می شود که ۳۱ بازی را به دلیل شکستگی پای چپ از دست داد.
در زمان بروز مصدومیت ها، اورلاندو به منظور پیدا کردن منسجم ترین ترکیب، ۱۱ ترکیب استارتر مختلف را در این فصل آزمود.
چند تن از مدیران لیگ پیش بینی کرده اند که اسکات اسکایلز، بازیکن سابق مجیک که هم اکنون مربی ای باتجربه است، پیشتاز کسب سِمَت سرمربیگری اورلاندو است.
اسکایلز ۵ فصل از ۱۰ فصل دوران حرفه ای خود به عنوان بازیکن را در مجیک گذرانده است که بهترین دوران بازی او بوده است. او همچنین به عنوان مربی، تیم های فینیکس، شیکاگو و میلواکی را هدایت کرده است و با این تیم ها رکورد ۴۴۳ برد و ۴۳۳ باخت را به دست آورده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *