ساکرامنتو کینگز به عنوان اولین تیم ورزشی حرفه ای، بیت کوین می پذیرد

ساکرامنتو کینگز به عنوان اولین تیم ورزشی حرفه ای، بیت کوین را می پذیرد

تیم ساکرامنتو کینگز روز پنج شنبه اعلام کرد که آنها اولین تیم ورزشی حرفه ای تاریخ خواهند بود که پول مجازی بیت کوین را در مبادلات مالی خود خواهند پذیرفت.
بیت کوین (Bitcoin) نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند. گره های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می کنند که پس از تایید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می شود. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله ایمنتشر کرد پایه گذاری شد. (اطلاعات بیشتر)
از تاریخ ۱ مارس، هواداران این تیم می توانند لوازم ورزشی فروشگاه این تیم را با بیت کوین بخرند و بهای بلیط هایشان را با این پول مجازی بپردازند.
اگرچه تنها پنج سال از عمر بیت کوین می گذرد و ارزش کلی بیت کوین های موجود ۱۱ میلیارد دلار است، اما ایده پذیرش این پول مجازی توسط خرده فروشان، در مراحل ابتدایی خود است. اوایل این ماه، سایت Overstock.com اولین نخستین خرده فروش بزرگ لقب گرفت که اقدام به پذیرفتن این پول مجازی در مبادلات خود کرد. پولی که برخلاف پول های برخلاف پول های ارائه شده از سمت دولت ها، نوسانات زیادی دارد. روز پنج شنبه ارزش هر بیت کوین ۸۵۰ دلار بود.
استفاده کنندگان از بیت کوین این پول دیجیتالی را می خرند و آن را در کیف پول های دیجیتالی خود، بارگذاری می کنند. تیم کینگز از پردازشگرهای Bitpay استفاده خواهد کرد که این پول دیجیتال را دریافت می کند و در ازای آن دلار واقعی به این تیم خواهد پرداخت. برخلاف کارت های اعتباری و debit کارت ها که درصدی از مبلغ خرید را به عنوان کارمزد در نظر می گیرند، کارمزد Bitpay مقدار ثابتی است. در صورتی که سیستم پرداخت از طریق بیت کوین محبوب تر شود، باعث می شود تیم کینگز درآمد خالص بیشتری نسبت به روش های پرداخت ذکر شده در بالا داشته باشد.
ویوک رانادایو، مالک بخش عمده سهام کینگز همچنین اعلام کرد این تیم در حال آزمایش کردن گوگل گلس است. رانادایو گفت او عقیده دارد که عینک گوگل می تواند باعث بهبود تجربه طرفداران از مسابقات شود و حتی به مربیان این تیم اجازه دهد که در طول یک مسابقه عملکرد بهتری داشته باشند.
شاید در آینده ای نه چندان دور Google Glass ها را روی چشم بازیکنان NBA ببینیم؛ البته احتمالا بازیکنانی که از عینک های محافظ استفاده می کنند، زودتر از دیگران از این ابزار استفاده خواهند کرد! شاید هم این گجت برای استفاده در ورزش های مختلف بهینه شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    🙂
    Cool!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *