انتقال رودی گی به ساکرامنتو کینگز

انتقال رودی گی به ساکرامنتو کینگز

تیم تورنتو رپتورز با انتقال رودی گی به ساکرامنتو کینگز موافقت کرد و انتظار می رود این معامله روز دوشنبه نهایی شود.
این معامله شامل هفت بازیکن است و طی آن جان سالمونز، گرویس وسکوئز، پاتریک پترسون و چاک هیز از ساکرامنتو کینگز به تورنتو خواهند پیوست. در ازای این بازیکنان، رودی گی، آرون گری و کوئنسی ایسای به کینگز منتقل می شوند. علت جابه جایی این تعداد بازیکن، این است که تیم کینگز بتواند دستمزد رودی گی در این فصل از رقابت ها را پرداخت کند؛ دستمزدی که مبلغی بیش از ۱۷ میلیون دلار است.
گی ، گری و ایسای، هیچکدام در بازی دیشب تورنتو و لیکرز حضور نداشتند.
دوین کیسی (سرمربی تورنتو) وقتی در مورد این انتقال از او سوال شد، گفت:”ما امشب این سه بازیکنو در اختیار نداریم. تا زمانی که این انتقال رسمی نشه نمی تونم در موردش نظر بدم. من فکر می کنم از دست دادن یه بازیکن ستاره کلا خوب نیست. اما این چیزیه که شما باید باهاش کنار بیاید و زندگی کنید. NBA یه بیزینسه.”
رپتورز در حالی گی را منتقل کرد که کمتر از یک سال از آمدن او به این تیم می گذرد و در واقع بار مالی قرارداد این بازیکن را از دوش خود برداشت؛ قراردادی که طبق آن سال آینده باید ۲۰ میلون دلار به گی پرداخت شود.
در طرف مقابل کینگز بازیکنی را دریافت کرده است که توانایی بالایی در کسب امتیاز دارد و می تواند مکمل خوبی برای درک ویلیامز و دی مارکوس کازینس در جلو زمین کینگز باشد.
ساکرامنتو کینگز تحت هدایت مالک جدید خود؛ ویوک رانادایو، بسیار پر کار ظاهر شده است. رانادایو برای ارتقا ترکیب این تیم هزینه ی زیادی کرده است. گی که در ژانویه گذشته در انتقالی مشابه و برای کم کردن دستمزدهای پرداختی ممفیس، از این تیم به رپتورز منتقل شده بود، یکی از بازیکنان لیگ است که بیشترین دستمزد را دریافت می کند.
رودی با متوسط ۱۹٫۴ امتیاز، دومین بازیکن امتیازآور رپتورز بود. با این حال تنها ۳۹ درصد شوت های خود در این فصل را وارد سبد کرده است، که کمترین درصد دوران بازی او در لیگ است. ایسای و گری نیز بازیکنان نبودند که در ترکیب تورنتو جایی داشته باشند و در این فصل هر دو با هم، تنها ۲۴ امتیاز کسب کرده اند.
گرویس وسکوئز در این فصل به گارد راس استارتر کینگز تبدیل شده بود اما این انتقال می تواند راه را برای ایزیاه تامس که گارد راس ذخیره موفق این تیم بود، باز کند. سالمونز، پترسون و هیز نیز در اغلب بازی های این فصل به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته بودند. هیز تنها بازیکنی است که بعد از این فصل قرارداد تضمین شده خواهد داشت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *