مصدومیت شانه کوبی برایانت [آپدیت شد]

مصدومیت شانه کوبی برایانت

آزمایش MRI نشان داد کوبی برایانت، گارد تیم لس آنجلس لیکرز در نیمه دوم مسابقه چهارشنبه شب تیمش برابر نیو اورلینز پلیکانز، دچار پارگی عضلات چرخاننده (rotator cuff) شانه راست شده است؛ مصدومیتی که می تواند باعث شود این بازیکن ادامه فصل را از دست دهد.
تیم لیکرز اعلام کرد کوبی در بازی امشب برابر سن آنتونیو اسپرز به میدان نخواهد رفت و برای بررسی مصدومیتش توسط پزشکان این تیم، به لس آنجلس باز خواهد گشت. این تیم اعلام کرد پس از بررسی پزشکان، اخبار جدید در مورد مصدومیت برایانت را منتشر خواهد کرد.
به گفته منابع به ESPN.com در صورتی که برایانت به عمل جراحی نیاز پیدا کند، ادامه فصل را از دست خواهد داد. به گفته این منبع، تیم لیکرز به شدت در مورد به حقیقت پیوستن این احتمال نگران است.
منابع اعلام کرده اند کوبی برایانت از پیش فصل در حال دست و پنجه نرم کردن با این مصدومیت شانه بوده است.
ظاهرا این بازیکن در ۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم بازی برابر پلیکانز، هنگامی که به موازات خط عرضی برای انجام یک دانک دو دست اقدام کرد، دچار تشدید درد شد.
برایانت پس از پایان این بازی گفته بود: “وقت من پریدم احساس درد نکردم اما وقتی پایین اومدم، احساس زیاد خوبی نداشتم.”
برایانت پس از انجام این دانک، به شانه خود چنگ زد و پس از چند دقیقه زمین مسابقه را ترک کرد. این بازیکن در حالی که پنج دقیقه به پایان بازی باقی بود، به زمین بازگشت. او چند لحظه بعد سعی کرد توپ را ریباند کند و با دست چپ خود دریبل زد اما هنگامی که چرخید و تنها با دست چپ خود یک شوت ۱۴ فوتی زد، مشخص شد که مشکلی وجود دارد.
آخرین فرصتی که تیم ها می توانستند از قانون استثنا بازیکن مصدوم استفاده کنند و بازیکن جدیدی به ترکیب اضافه کنند، ۱۵ ژانویه بود، بنابراین در صورتی که برایانت ادامه فصل را از دست دهد، لیکرز نمی تواند برای جایگزین کردن او از این قانون استفاده کند.
کوبی برایانت بعد از بازی چهارشنبه شب، گفته بود نگرانی در مورد این مصدومیت ندارد. او که در مدت ۳۰ دقیقه حضورش در میدان ۱۴ امتیاز کسب کرد، در این مورد گفته بود: “من قبلا با یه رباط پاره شده بازی کردم. زیاد در این مورد نگران نیستم.”
برایانت که در این فصل از رقابت ها میانگین ۲۲٫۳ امتیاز، ۵٫۷ ریباند و ۵٫۶ پاس منجر به گل را به ثبت رسانده است، در چند فصل اخیر مصدومیت های مختلف را تجربه کرد که تعداد بازی های او را محدود کرده اند. این بازیکن در فصل قبل به دلیل مصدومیت زانو و آشیل، تنها ۶ بازی انجام داد.
این بازیکن برای هفدهمین فصل متوالی، به عنوان یکی از استارترهای کنفرانس غرب مسابقه آل استار انتخاب شده است، اما در صورتی که قادر به بازی نباشد باید بازیکن دیگری جایگزین او شود.

آپدیت: کوبی برایانت روز دوشنبه و پس از چند ملاقات با پزشکان تیم لیکرز، تصمیم گرفت تحت عمل جراحی قرار بگیرد. عمل جراحی این بازیکن روز چهارشنبه انجام خواهد شد. ریکاوری این مصدومیت حداقل به چند ماه زمان نیاز دارد و به احتمال فراوان، فصل جاری برای برایانت تمام شده است.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۴ پاسخ

  1. Erfan-Jordan گفت:

    وای نه!
    اوضاع خیلی به هم ریخته
    پاول جرج دوم!

  2. خوبه که اخبار زیاد باشن تو سایت
    کوبی برایانت متاسفانه مثل سال قبل داره آل استار رو هم از دست میده
    حالا که خودش میگه چیزی نیست و امیدواریم برگرده
    رقابت همیشه خوب بوده

  3. Erfan گفت:

    وای
    بدبخت شانسم نداره

  4. alireza گفت:

    مکه کوبی قبلن رباط پاره کرده بود؟

  5. مجید گفت:

    کاش به آل استار برسه

  6. MoNST3R گفت:

    اوه شیت!
    خبر ناراحت کننده ای بود
    امیدوارم مصدومیتش خیلی طولانی نباشه و بتونه زودتر به میادین برگرده

  7. مجید گفت:

    چه بد شد

  8. رضا گفت:

    وای وای بازم مصدومیت
    بازم ان بی ای بدون کوبی

  9. almost black گفت:

    بهتره با ی خاطره ی خوب nba رو ترک کنه نه با بازی های ضعیف

  10. MoNST3R گفت:

    Fade Out Again…

  11. امین گفت:

    خداکنه به آل استاربرسه

  12. محمد گفت:

    بازم بدشانسی.بازم آل استار رو از دست داد!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *