نیمه نهایی بسکتبال کاپ آسیا در سال ۲۰۱۴

نیمه نهایی بسکتبال کاپ آسیا در سال 2014

تیم بسکتبال کشورمان با پیروزی مقابل فیلیپین در نیمه نهایی بسکتبال کاپ آسیا در سال ۲۰۱۴، جواز حضور در فینال مسابقات را کسب کرد.
تیم بسکتبال ایران امروز در سالن ووهان اسپرتس سنتر چین، رو در روی فیلیپین قرار گرفت و توانست با نتیجه‌ی ۷۶ بر ۵۵ حریف خود را مغلوب کند. بازیکنان کشورمان در این مسابقه برخلاف بازی های گذشته عملکرد بهتری در پرتاب های سه امتیازی داشتند و توانستند ۷ شوت از ۲۰ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کنند.
محمد جمشیدی با کسب ۱۹ امتیاز در این دیدار، همچون مسابقه‌ی دیروز، امتیاز آورترین بازیکن ایران بود. این بازیکن با درخشش خود در نیمه‌ی نخست و کسب ۱۴ امتیاز در این نیمه، به تیم کشورمان در کسب امتیاز کمک کرد. جمشیدی در این مسابقه ۵ ریباند و ۲ پاس منجر به گل نیز به دست آورد.
تیم ایران در ادامه و با بازی خوب بهنام یخچالی و دیگر بازیکنان، برتری خود را حفظ کرد. یخچالی دراین دیدار ۱۸ امتیاز، ۶ ریباند، ۱ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی ثبت کرد. این بازیکن در این مسابقه ۴ شوت از ۷ اقدام سه امتیازی خود را وارد سبد کرد. (آمار بازی)
مصدومیت سامان ویسی که در مسابقه‌ی دیروز حادث شد، موجب شد دقایق بازی این بازیکن بین سجاد مشایخی، یونس لاله زاده و بهنام یخچالی تقسیم شود. فشار روی مشایخی باعث گرفتگی عضلات این بازیکن دردقایق پایانی شد و او در ۲ دقیقه و ۱۶ ثانیه مانده به پایان بازی، زمین مسابقه را ترک کرد. (دانلود هایلایت های مسابقهلینک کمکی)
دیگر دیدار مرحله‌ی نیمه نهایی بین دو تیم چین تایپه و چین برگزار شد و چین تایپه موفق شد با نتیجه‌ی ۸۴ بر ۷۳ چینِ میزبان را از پیش رو بردارد.

به این ترتیب فردا و در آخرین روز رقابت ها، تیم بسکتبال ایران از ساعت ۱۶ و در دیدار فینال، مقابل چین تایپه قرار می گیرد. مسابقه‌ی رده بندی نیز بین دو تیم چین و فیلیپین برگزار خواهد شد.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. Kd گفت:

    شما به ٧ شوت از ٢٠ تا میگی عملکرد قابل قبول!!!

  2. امیرحسین گفت:

    kd جان تو مسابقات اسیایی ۷شوت از ۲۰ عااااالیه
    امار ۳ مسابقه ایران با چین ۱ از ۲۷ بود

  3. mlbj گفت:

    بابا این بازیا که مهم نیستن باید واس جهانى اماده بشیم

  4. mahsa گفت:

    آآآفرین..!!

  5. امیرحسین گفت:

    اتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتفاقا این مسابقات که زمینه ساز مسابقات جهانیه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *