توافق ۲ میلیارد دلاری برای فروش لس آنجلس کلیپرز به استیو بالمر

توافق 2 میلیارد دلاری برای فروش لس آنجلس کلیپرز به استیو بالمر

به گزارش منابع به ESPN، تراست خانواده استرلینگ توافق نامه ای را امضا کرده است که طبق آن باشگاه لس آنجلس کلیپرز در ازای مبلغ ۲ میلیارد دلار به مدیر عامل اجرایی سابق مایکروسافت؛ استیو بالمر فروخته می شود.
این توافقنامه روز پنجشنبه امضا شده است و برای تایید نهایی مستقیما به NBA ارسال شده است.
دانلد استرلینگ ۸۰ ساله؛ مالک باشگاه کلیپرز که اخیرا مشخص شده است از نظر ذهنی ناتوان شده است، به همسر خود شلی استرلینگ اجازه می دهد تا نماینده حقوقی او برای فروش باشگاه و معامله مستقیم با استیو بالمر تحت دستورالعمل هایی که پیش از این در تراست خانواده استرلینگ وضع شده است، باشد.
ای اس پی ان در اوایل روز پنجشنبه گزارش داده بود که پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری بالمر بالاترین پیشنهاد ثبت شده برای خرید این باشگاه است. مبلغ این پیشنهاد بیشتر از مبلغ ۱٫۶ میلیارد دلاری ارائه شده توسط گروهی به رهبری دیوید گیفن و همچنین پیشنهاد ۱٫۲ میلیارد دلاری سرمایه گزاران لس آنجلس؛ Tony Ressler و Steve Karsh بوده است.
شلی استرلینگ مجبور شد پیش از آنکه نشست شورای اداره کنندگان NBA در روز سه شنبه برگزار شود، مذاکرات برای فروش باشگاه را آغاز کند. این شورا این قدرت را داشت تا سهم استرلینگ در باشگاه کلیپرز را کمتر کند. این مذاکرات در حالی انجام شد که دانلد استرلینگ اعلام کرده بود می خواهد بر علیه فشارهای لیگ برای فروش باشگاهش بایستد. وکیل دانلد استرلینگ سه شنبه گذشته یک پاسخ ۳۲ صفحه ای برای لیگ فرستاد، اما در دفاعیه خود صحبتی از مشکلات ذهنی و زوال عقل استرلینگ نکرد. شلی استرلینگ اوایل این ماه به برنامه Today گفته بود او فکر می کند ممکن است مشکل زوال عقل شوهرش در حال پیشرفت باشد.
مجیک جانسون؛ کسی که در اظهارات نژادپرستانه استرلینگ به او اشاره شده بود پنجشنبه هیجان خود را از پیشنهاد بالمر در قالب چند توییت ابراز کرد.
او در یکی از توییت های خود نوشت:”مالکیت کلیپرز توسط استیو بالمر پیروزی بزرگی برای شهر لس آنجلس و همه افرادی است که در شهر فرشتگان زندگی می کنند!”
این معامله ۲ میلیارد دلاری فقط قیمت حق رای (franchise) باشگاه کلیپرز خواهد بود و عنوان گرانترین معامله در بین ورزش های حرفه ای آمریکای شمالی را به دست آورده است.
باشگاه Los Angeles Dodgers در سال ۲۰۱۲ به مبلغ ۲٫۱۵ میلیارد دلار به گروه Guggenheim فروخته شد اما آن معامله شامل زمین تیم، پارکینگ ها و قراردادهای پخش تلویزیونی بود که باعث افزایش قیمت شده بود. تنها املاکی و تجهیزاتی که در جریان فروش باشگاه کلیپرز واگذار شده است امکانات آموزشی این تیم در Playa Vista است.
مبلغ ۲ میلیارد دلار بیشترین مبلغی است که برای یک تیم NBA پرداخت شده است. در اوایل این ماه تیم میلواکی باکز به مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار فروخته شد.
بالمر ۵۸ ساله از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ مدیر عامل اجرایی مایکروسافت بوده است و طبق گزارش فوربز، ارزش دارایی های او ۲۰٫۳ میلیارد دلار است.
این معامله بالمر را تبدیل به ثروتمندترین مالک باشگاه در ورزش های حرفه ای آمریکا خواهد کرد. او رئیس سابق خود؛ پاول آلن که مالک باشگاه های سیاتل سیهاوکس و پورتلند تریل بلیزرس است و میزان دارایی های او ۱۶ میلیارد دلار است را پشت سر خواهد گذاشت. بالمر تنها سرمایه گذاری بود که برای ارائه پیشنهاد خود به دنبال شرکای تجاری دیگر نبود.
این اولین بار نیست که بالمر در مزایده خرید یک تیم ان بی ای شرکت کرده است. او جزئی از گروهی بود که سال گذشته برای خرید ساکرامنتو کینگز با هدف انتقال این تیم به سیاتل، اقدام کردند. اما مالکان باشگاه ها با این انتقال مخالفت کردند.
بالمر اوایل این ماه به وال استریت ژورنال گفت او باید کلیپرز را به دست آورد و تلاش نخواهد کرد که این تیم را از شهر لس آنجلس به شهر دیگری منتقل کند، چراکه این کار ارزش باشگاه را کم می کند.
به گزارش منابع بالمر به دوستان خود گفته است که به شهر لس آنجلس نقل مکان خواهد کرد.
مبلغ مالیات این معامله ۲ میلیارد دلاری حدود ۶۶۲ میلیون دلار خواهد بود که باید توسط استرلینگ پرداخت شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    به نظر می رسه اینجا هم رقابت بین مایکروسافت و اپل پابرجا بود 🙂
    اسم بیوه جابز هم در بین متقاضی ها به چشم می خورد

  2. Mostt گفت:

    خیلی اخبارت به روز و عالیه … خیلی خیلی تشکر و خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *