یانیس اتتوکومبو و راسل وستبروک؛ بهترین بازیکنان هفته NBA

یانیس اتتوکومبو از میلواکی باکز و راسل وستبروک از اکلاهما سیتی برای بازی هایی که از دوم تا هشتم فوریه انجام دادند، عنوان بهترین بازیکنان کنفرانس های شرق و غرب را کسب کردند.

یانیس اتتوکومبو

یانیس اتتوکومبو در مسابقات این هفته ۶۳٫۳ درصد (رتبه ۵ شرق) از شوت های خود را وارد سبد کرد و بیشترین امتیاز و ریباند دوران بازی خود در یک مسابقه را به ثبت رساند تا به تیمش برای ثبت رکورد ۳ برد و ۱ باخت کمک کند. این فروارد یونانی با میانگین ۱۹٫۵ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱٫۷۵ بلاک شات، در بین ۱۱ بازیکن برتر کنفرانس شرق در هر سه فاکتور قرار گرفت. این بازیکن در پیروزی ۱۱۳ بر ۱۰۵ مقابل لس آنجلس لیکرز در وقت اضافه در چهارم فوریه، ۲۵ امتیاز، ۶ ریباند و ۲ بلاک شات به دست آورد. این جوان ۲۰ ساله در بازی تیمش برابر هیوستون راکتس در ششم فوریه که به شکست ۱۱۷ بر ۱۱۱ باکز انجامید، با ۲۷ امتیاز و ۱۵ ریباند، بهترین رکوردهای دوران حرفه ای خود در این دو مورد را ثبت کرد و ۴ پاس منجر به گل نیز به دست آورد تا دومین بازیکن جوان (پس از لبران جیمز) در ۳۰ فصل اخیر باشد که چنین آماری ثبت کرده است.

راسل وستبروک

راسل وستبروک در بازی های این هفته متوسط ۳۴٫۳ امتیاز (رتبه ۲ لیگ)، ۹٫۳ ریباند، ۹ پاس منجر به گل (رتبه ۶ لیگ) و ۲٫۵ توپ ربایی (رتبه ۵ مشترک لیگ)، را به دست آورد و تیمش را برای ثبن رکورد ۳ برد و ۱ باخت یاری کرد. این گارد ۲۶ ساله این هفته از رقابت ها را با کسب ۲۵ امتیاز، ۱۴ پاس منجر به گل و ۱۱ ریباند در پیروزی ۱۰۴ بر ۹۷ مقابل اورلاندو مجیک در دوم فوریه آغاز کرد. وستبروک سپس در بازی برابر نیو اورلینز در چهارم فوریه که با برتری ۱۰۲ بر ۹۱ تیمش همراه بود، ۴۵ امتیاز، ۶ ریباند و ۶ پاس منجر به گل به دست آورد. او در شکست ۱۱۶ بر ۱۱۳ تاندر مقابل پلیکانز در ششم فوریه، با ثبت ۴۸ امتیاز، بیشترین امتیاز دوران بازی خود در لیگ را به دست آورد. ۱۱ پاس منجر به گل و ۹ ریباند، دیگر آمار ثبت شده توسط وستبروک در آن بازی بود. وستبروک با عملکردی که در دو بازی مقابل پلیکانز داشت، نام خود را در کنار نام کوبی برایانت، ویلت چمبرلین و الجین بلیر، به عنوان تنها بازیکنان تاریخ NBA که در دو مسابقه پی در پی حداقل ۴۵ امتیاز، ۵ ریباند و ۵ پاس منجر به گل به دست آورده اند، قرار داد.

بازیکنان زیر دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن هفته در کنفرانس های شرق و غرب بودند:
لبران جیمز و کایری ایروینگ از کلیولند کاوالیرز، استفن کری از گلدن استیت واریورز، جیمز هاردن از هیوستون راکتس، جرج هیل از ایندیانا پیسرز، کریس پاول از لس آنجلس کلیپرز و گوردون هیوارد از یوتا جاز.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. M-N گفت:

    آفرین به وستبروک عالیه این بازیکن

  2. سینا میلواکی گفت:

    آنتوکمبو این اسمشو مجریا چطور تلفظ میکنن؟؟!! عجب بازیکنی شده تو بیست سالگی

    • آذرخش گفت:

      Ah-deh-toh-kuhn-bo
      Actually, the correct pronunciation of his last name is Ah-deh-toh-kuhn-bo.
      This is because, in the Greek alphabet, the combination of letters “nu” and “theta” (n and t) is pronounced D, and the combination of letters “mu” and “pi” (m and p) is pronounced B.
      This will be much easier when following a different spelling of his last name (which is often used): Adetokunbo.
      اینجا رو هم ببین(بلند ترین اسم های NBA):
      http://brokejumper.com/nba-new.....est-names/

      • آذرخش گفت:

        در مورد قسمت دوم صحبت هات (عجب بازیکنی شده در بیست سالگی!)، کاملا باهات موافقم.:-)

  3. سینا میلواکی گفت:

    مرسی بابت مطلبت!من که از استایل بازیش با اون گامهای ۲متریش خوشم میاد.شاید دانک امسال رو هم برد شاد شدیم!!

  4. number1 گفت:

    احمد اقا درسته که وید هم به ال استار نمیرسه اگه درسته جایگزینش کی هستش امیدوارم دریک رز باشه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *