اسکار رابرتسون جایزه MVP خود را حراج می کند

بازیکنان قدیمی NBA-اسکار رابرتسون

از سال ۱۹۵۶ که اولین جایزه MVP (با ارزش ترین بازیکن) لیگ ان بی ای به باب پتیت (Bob Pettit) اهدا شد،تا به امروز ۵۷ جایزه ام وی پی به ۲۹ نفر داده شده است و از این تعداد تنها ۲ جایزه در حال حاضر در دست مردم عادی است.البته به زودی تعداد جایزه های MVP که در دست شهروندان است به ۳ افزایش می یابد.
باب کوزی (Bob Cousy) ستاره سابق بوستون سلتیکس جایزه MVP خود که در سال ۱۹۵۷ به دست آورده بود را در سال ۲۰۰۳ به قیمت ۵۱۶۷۳ دلار فروخت.در سال ۲۰۱۱ نیز جولیوس اروینگ (بازیکن افسانه ای فیلادلفیا) جایزه ام وی پی سال ۱۹۸۱ خود را به مبلغ ۱۷۷۶۳۲ دلار فروخت.در حال حاضر نیز اسکار رابرتسون که از بازیکنان تالار مشاهیر NBA است قصد دارد جایزه MVP خود را که در سال ۱۹۶۴ با تیم Cincinnati Royals به دست آورده است،به حراج بگذارد.
رابرتسون قصد دارد جایزه خود را از طریق مزایده شرکت SCP به فروش برساند.این شرکت دو مزایده قبلی جایزه های MVP را نیز برگزار کرده است.رئیس شرکت SCP پیش بینی کرده است جایزه رابرتسون در مزایده آنلاین روز ۱ دسامبر با همان قیمت جایزه جولیوس اروینگ فروخته شود.
رابرتسون در پاسخ به این سوال که چرا می خواهد تنها جایزه MVP دوران حرفه ای ورزشی (۱۹۶۰-۱۹۷۴) خود را بفروشد،گفت:”بسیاری از ستاره های ورزشی تعدادی از لوازم خودشون رو می فروشن.صادقانه بگم احساس نمی کنم که نیازی به نگه داشتن این جایزه داشته باشم.این جایزه در اتاق زیر شیروونی خونه من هست و من ۴۰ ساله ندیدمش.”
با این حال این جایزه با ارزش ترین بازیکن است و می توان گفت Robertson بزرگترین بازیکنی است که تا به حال چنین جایزه ای را برای فروش گذاشته است.
رابرتسون در ادامه گفت:”من می دونم در بسکتبال چه کار کردم و نیازی به یادآوری نیست.اگر کسی اون بیرون وجود داشته باشه که بیشتر از من از این جایزهلذت ببره،خوبه”
در آخرین مزایده های شرکت SCP نه مورد دیگه از لوازم رابرتسون مثل پیراهن این بازیکن در هنگام کسب مدال طلای المپیک سال ۱۹۶۰ و یادگاری های ورزشی دیگر دیده می شود.رئیس شرکت SCP گفت گرانترین محصول حراجی این شرکت در حال حاضر پیراهن Babe Ruth (بازیکن بیسبال تیم New York Yankees) در سال ۱۹۲۲ است که حدود ۵۰۰۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.
وقتی ورزشکاران سابق لوازم خود را برای حراج قرار می دهند،اغلب پای مشکلات مالی در میان است.رابرتسون یک تاجر موفق بوده است،اما نقش پول در این قضیه را انکار نمی کند.
او در این مورد گفت:”همه مشکلات مالی دارند.اینجا آمریکا است و شرایط نیز خوب نیست.یکی از شرکت های من شرایط خوبی دارد ولی بقیه شرکت ها نه.پول مهم است و همیشه مهم بوده است.بیایید واقع بین باشیم؛مردم بیمار می شوند.مردم بازنشسته می شوند.در کشوری که ما در آن زندگی می کنیم پول مهم است.”
رابرتسون توضیحات بیشتری راجع به وضعیت مالی خود نداد.اما در ماه سپتامبر گزارش شده بود یکی از شرکت های رابرتسون به نام Orchem که تامین کننده مواد شیمیایی و تولیدی است،بیش از ۱۹۴۰۰۰ دلار مالیات پرداخت نشده و بدهی دارد.
به نظر می رسد رابرتسون بتواند از حراج لوازم خود بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار به دست آورد.این در حالی است که جولیوس اروینگ سال گذشته از حراج حلقه قهرمانی خود در سال ۱۹۸۳ و حلقه ۵۰ بازیکن برتر خود،بیش از ۳ میلیون دلار به دست آورد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *