الوین جنتری به عنوان سرمربی جدید نیو اورلینز پلیکانز معرفی شد

الوین جنتری به عنوان سرمربی جدید نیو اورلینز پلیکانز معرفی شد

تیم نیو اورلینز پلیکانز اعلام کرد الوین جنتری که در حال حاضر سِمَت معاون سرمربی را در تیم گلدن استیت واریورز در اختیار دارد، به عنوان سرمربی جدید پلیکانز استخدام شده است.
جنتری ۶۰ ساله و پلیکانز روز شنبه برای امضای قرارداد به توافق رسیدند تا این مربی که پیش از این هدایت تیم های میامی هیت، دیترویت پیستونز، لس آنجلس کلیپرز و فینیکس سانز را بر عهده داشته است، بر تحلیلگر ESPN، جف ون گاندی که دیگر گزینه اصلی این سمت بود، ترجیح داده شود.
جنتری در بیانیه ای در این مورد گفت: “حقیقتا مفتخرم که فرصت هدایت پلیکانز به عنوان سرمربی رو به دست آوردم و مشتاقم که کارمو شروع کنم.”
جنتری پیش از آنکه کار خود به عنوان مربی ستاره‌ی جوانی به نام انتونی دیویس و سایر بازیکنان نیو اورلینز را آغاز کند، پلی آف را با گلدن استیت به اتمام خواهد رساند. گلدن استیت در بازی اول فینال NBA، روز پنجشنبه میزبان کلیولند کولیرز است.
جنتری یکی از معماران حمله‌ی قدرتمند واریورز بود. به عنوان دستیار حمله ارشد، بازیکنان و دیگر کمک مربیان به او به عنوان کسی که می تواند برای هر بازیکنی یک شوت تدوین کند نگاه می کردند.
محور تیم نیو اورلینز، انتونی دیویس ۲۲ ساله است که دو بار در آل استار حضور داشته و میانگین ۲۴٫۴ امتیاز، ۱۰٫۲ ریباند و ۲٫۹ بلاک شات را در این فصل از رقابت ها ثبت کرده است.
به گفته منابع دلیل انتخاب جنتری توسط پلیکانز این است که آنها خواهان سرعت و خلاقیت بیشتر در حمله هستند تا از استعدادهای نادری که انتونی دیویس به عنوان یک big man در اختیار دارد و سایر بازیکنان حاضر در تیم که در کنار او بازی می کنند، نهایت استفاده را ببرند.
نیو اورلینز در این فصل از رقابت ها تحت هدایت مانتی ویلیامز، در رده‌ی ۲۷ام لیگ از نظر سرعت بازی قرار گرفت و با توجه به اینکه موفقیت بزرگی در دفاع به دست نیاورد، علی رغم ثبت رکورد ۴۵ برد و ۳۷ باخت و صعود به پلی آف به عنوان تیم هشتم غرب، ویلیامز را پس از ۵ فصل اخراج کرد. آنها در مرحله‌ی اول پلی آف توسط تیم جنتری، واریورز، با نتیجه‌ی ۰ بر ۴ حذف شدند.
به گفته منابع پلیکانز با جف ون گاندی و اسکات اسکایلز که روز جمعه توسط اورلاندو مجیک استخدام شد، نیز مصاحبه کرده بود. هر دو مربی به عنوان مربیانی سختگیر و تدافعی شناخته می شوند.
یو‌اس‌ای تودی روز شنبه گزارش داده بود که نیواورلینز با مربی دانشگاه آیوا استیت، فرد هویبرگ که در حال مذاکره با بولز برای مربیگری این تیم است و سم میچل و وینی دل نگرو نیز مصاحبه کرده است.
به گفته منابع ون گاندی و جنتری، تنها کاندیداهایی بودند که برای مصاحبه دوم دعوت شدند.
مورد ستایش قرار گرفتن جنتری به خاطر خلاقیتش در حمله در فینیکس و کمک هایش به موفقیت های واریورز در این فصل، به عقیده بسیاری از افراد دلیلی بود که باعث شد از همان ابتدا او شانس زیادی برای به دست آوردن این شغل داشته باشد. این واقعیت که واریورز تقریبا از ابتدا تا انتهای فصل بهترین تیم لیگ در تاثیرگذاری دفاعی بود، پلیکانز را متقاعد کرد که به توان جنتری در برقرار کردن توازن بیم حمله و دفاع ایمان بیاورد.
جنتری جایگزین ویلیامز می شود که پیش از اخراج شدن در روز ۱۲ می، رکورد ۱۷۳ برد و ۲۲۱ باخت را با این تیم ثبت کرده بود. انتونی دیویس رابطه‌ی نزدیکی با ویلیامز داشت و یک روز پس از پایان فصل، او را “یک مربی عالی” نامیده بود و گفته بود تمام تیم بو او علاقه دارند.
جنتری ششمین سرمربی تاریخ باشگاه نیو اورلینز خواهد بود. پاول سایلس، تنها مربی تاریخ این تیم است که کار خود در پلیکانز را با ثبت درصد پیروزی بالاتر از ۵۰ به اتمام رساند؛ اتفاقی که در فصل ۲۰۰۲-۰۳ حادث شد.
جنتری ۱۲ فصل را به عنوان سرمربی در NBA سپری کرده است که در ۴ فصل درصد پیروزی بالاتر از ۵۰ داشته است. این مربی در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۱۰، به ترتیب تیم های پیستونز و سانز را به پلی آف رسانده است. فینیکس در سال ۲۰۱۰ به فینال کنفرانس غرب رسید و در ۶ بازی مغلوب لیکرزی شد که در آن سال قهرمان لیگ شد.
استیو کر، سرمربی گلدن استیت، در ماه می گذشته و هنگامی که به این تیم آمد، جنتری را به عنوان معاون سرمربی و هماهنگ کننده حمله استخدام کرد. کری قبلا در فینیکس مدیرکل بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. afshin6 گفت:

    به امید قوی تر شدن پلیکنز

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *