پیوستن اندرو باینوم به کاوالیرز و توافق جف تیگ با باکز

اندرو باینوم-جف تیگ

تیم کلیولند کاوالیرز پس از توافق روز چهارشنبه با یک قرارداد ۲ ساله به مبلغ ۲۴٫۵ میلیون دلار اندرو باینوم را به خدمت گرفت.گفتنی است تنها ۶ میلیون دلار سال اول این قرارداد تضمین شده است و کاوالیرز در صورتی که تمایل داشته باشد،در سال دوم نیز باینوم را حفظ خواهد کرد.
پیشینه تاریخی باینوم در مصدومیت های زانو،از جمله از دست دادن کل فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ دلیلی است که کاوالیرز چنین قراردادی را به او پیشنهاد داده است که در مقدار دستمزد پرداختی و سال های قرارداد بسیار محتاطانه است.
باینوم پس از ملاقات با تیم های کلیولند،آتلانتا و دالاس در روز های متوالی،سرانجام چهارشنبه شب پیشنهاد کاوالیرز را پذیرفت.
این توافق شامل بندهایی است که طبق آنها در صورتی که باینوم در این فصل زمان بازی کردن و تعداد بازی های خود را به یک سطح معین برساند،می تواند تا ۱۲ میلیون دلار از کاوالیرز دریافت کند.همچنین کاوالیرز می تواند در صورت تمایل باینوم را در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ با مبلغ ۱۲٫۵ میلیون دلار حفظ کند.
برای کاوالیرز،امکان شکل گرفتن پروژه احیای باینوم،به همراه حضور گارد راس آل استار این تیم کایری ایروینگ،اصلی خواهد بود تا ستاره میامی هیت،لبران جیمز را در سال ۲۰۱۴ به این تیم بازگرداند.
باینوم کل فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ را پس از مشکلات شدید زانو که به عمل جراحی نیز نیاز پیدا کرد،از دست داد و نتوانست حتی یک بازی برای تیم جدیدش در آن فصل یعنی فیلادلفیا انجام دهد.
این بازیکن بهترین سال حضورش در NBA را در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ با ثبت متوسط ۱۸٫۷ امتیاز و ۱۱٫۸ ریباند،با لیکرز تجربه کرد.او به عنوان بخشی از معامله ۴ تیمه که سال گذشته دوایت هاوارد را به لیکرز رساند،به فیلادلفیا منتقل شد.مصدومیت های زانو در اکثر اوقات از ۷ فصل حضور این بازیکن در لیگ،او را رنج داده است.
واقعیت وضع وخیم زانوهای باینوم این تردید را به وجود می آورد که این بازیکن قادر خواهد بود چقدر در فصل آینده و فصل پس از آن به کاوالیرز کمک کند.با این وجود و بر اساس معاینه پزشکی او کاملا آماده است که فصل را آغاز کند.
باینوم قبل از انجام توافق،حاضر نبود با تیم های NBA تمرین کند اما تیم های کلیولند،آتلانتا و دالاس معاینات پزشکی را بر روی او انجام دادند.
یک منبع لیگ گفت دالاس هرگز پیشنهادی برای جذب او ارائه نکرد.باینوم در مدت کوتاهی پس از انجام معاینات پزشکی و ملاقات هایی در دالاس با مسئولان تیم کاوالیرز،پیشنهاد این تیم را در روز چهارشنبه پذیرفت.

اما خبر دیگر اینکه به گفته منابع به یاهو اسپورتس،جف تیگ،گارد تیم آتلانتا هاوکس که یک بازیکن آزاد محدود بود،برای ثبت یک قرارداد ۴ ساله به مبلغ ۳۲ میلیون دلار با میلواکی باکز به توافق رسید.
تیم هاوکس سه روز برای قبول کردن یا نکردن این پیش قرارداد وقت دارد و در صورتی که با این معامله موافقت کند،این بازیکن به مربی سابق باشگاه هاوکس،لری درو که هم اکنون مربی میلواکی است خواهد پیوست.
حرکت باشگاه باکز برای امضای قرارداد با تیگ،در نهایت می تواند پایان دوران حرفه ای برندون جنینگز در میلواکی باشد.جنینگز که او نیز یک بازیکن آزاد محدود است،پیشنهاد های نسبتا خوبی دریافت کرده است که محدودیتی برای پرداخت به او به عنوان یکی از گارد های نخبه لیگ ندارند.
تیگ فصل گذشته متوسط ۱۴٫۸ امتیاز و ۷٫۲ پاس منجر به گل را برای هاوکس ثبت کرد.در دو فصل گذشته او توانست خود را به عنوان گارد راس شروع کننده هاوکس مطرح کند و به یکی از بهترین بازی ساز های جوان لیگ شد.آتلانتا هاوکس این بازیکن را در سال ۲۰۰۹ و به عنوان بازیکن نوزدهم درفت،از دانشگاه Wake Forest جذب کرد.

پی نوشت:تیم اتلانتا پس از پیشنهاد میلواکی باکز به جف تیگ،قراردادی با همین مبلغ به این بازیکن پیشنهاد داد و با توجه به این که تیگ بازیکن آزاد محدود است،در آتلانتا ماندنی شد.

منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    ببخشید سایت شما چند تا ادمین داره؟

  2. محمد درانت گفت:

    بازی ایران و امریکا رو شبکه ایرانی پخش میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *