باارزش ترین برندهای ورزشی دنیا در سال ۲۰۱۴

باارزش ترین برندهای ورزشی دنیا در سال 2014

وبسایت فوربز اخیرا در گزارشی، لیست باارزش ترین برندهای ورزشی دنیا در سال ۲۰۱۴ را در چهار دسته بندی کسب و کارهای ورزشی، رویدادهای ورزشی، تیم های ورزشی و ورزشکاران منتشر کرده است و قدرت درآمدزایی هر برند در مقایسه با رقیبان خود را تعیین کرده است.
بر اساس این گزارش، با ارزش ترین برند تجاری (کسب و کار) در دنیای ورزش، Nike است و ارزش برند آن معادل ۱۹ میلیارد دلار می باشد که نسبت به سال گذشته ۱٫۷ میلیارد دلار رشد داشته است. به عبارت دیگر اگر شرکت نایکی نشان تجاری دیگری به جز نایکی داشت، ارزش تجارت کلی این شرکت به جای ۷۱ میلیارد دلار فعلی، ۵۲ میلیارد دلار بود.
ارزش برند رویدادهای ورزشی، بر اساس درآمد حاصله از رویداد مورد نظر در یک روز تعیین شده است. برا این اساس با ارزش ترین برند در رویدادهای ورزشی، مسابقه فینال لیگ فوتبال آمریکایی (Super Bowl) است. این رویداد در سال گذشته درآمدی حدود ۵۱۸ میلیون دلار تولید کرد که حاصل پخش رادیو و تلویزیونی، بلیت فروشی، برنامه بین دو نیمه و … بوده است. برند Super Bowl در هر ۶ گزارش قبلی که فوربز در مورد با ارزش ترین برندهای ورزشی منتشر کرده است، باارزش ترین برند رویدادهای ورزشی بوده است که عمدتا به دلیل تعداد بالای بیننده های تلویزیونی و نرخ بالای تبلیغات در این رویداد است.
با ارزش ترین برند در میان تیم های ورزشی به تیم بیسبال New York Yankees تعلق دارد. ارزش این نشان تجاری حدود ۵۲۱ میلیون دلار است. ارزش این برند به خاطر شناخته شده بودن نام آن و قدرت سود دهی آن است که از ۲۷ قهرمانی این تیم در لیگ بیسبال سرچشمه می گیرد. در این گزارش از ارزش ناشی از حق پخش، بلیت فروشی و امتیازی که هر تیم مستقر در منطقه برانکس نیویورک از آن برخوردار است، صرف نظر شده و ۲۶ میلیون دلاری که همه‌ی تیم های MLB در سال ۲۰۱۳ از شبکه های پخش مسابقات دریافت کردند، در نظر گرفته نشده است.
تیم لس آنجلس لیکرز از NBA که برند قدرتمندی در دومین بازار رسانه ای بزرگ آمریکا محسوب می شود، امسال برای اولین بار به لیست فوربز وارد شده است. تیم لیکرز از سال ۱۹۸۰ تا کنون ۱۰ بار قهرمان لیگ شده است و ستاره هایی مانند مجیک جانسون، شکیل اونیل و کوبی برایانت را در ترکیب داشته است که خود این بازیکنان، بسکتبالیست های شناخته شده ای در جهان هستند. این تیم در فصل ۲۰۱۲-۱۳ و هنگامی که قرارداد تلویزیونی ۳٫۶ میلیارد دلاری و ۲۰ ساله اش با شبکه کابلی تایم وارنر آغاز شد، سود زیادی به دست آورد. برند لیکرز با ارزشی معدل ۲۵۴ میلیون دلار، در رده دهم با ارزش ترین برندهای تیم های ورزشی قرار گرفته است.
در بخش با ارزش ترین برندهای مربوط به ورزشکاران، برای اولین بار از سال ۲۰۰۷، این عنوان به تایگر وودس (گلف باز) تعلق نگرفته است. لبران جیمز که پس از گذراندن ۴ فصل در میامی و به دست آوردن ۲ قهرمانی با این تیم، به کلیولند بازگشت، در گزارش امسال از تایگر وودس پیشی گرفته است و مکان نخست لیست را به خود اختصاص داده است. این بازیکن در سال گذشته مبلغ ۵۳ میلیون دلار از فعالیت های خارج از زمین بسکتبال به دست آورده است و ارزش برند خود را به ۳۷ میلیون دلار رسانده است. درآمد جیمز از حق امضا، تبلیغات و فعالیت های خارج از زمین بسکتبال، بیش از متوسط درآمدی است که ۱۰ نفر برتر NBA از فعالیت های خارج از زمین خود کسب می کنند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    این که معلوم بود !!!
    کینگ جیمز تو همه چیز سره لبرون خودمونه دیگه. 🙂

  2. تو برندا معلوم بود که نایک اول میشه و آدیداسم دومه.
    اصل نایک مال اورگن آمریکاس و آدیداس مال ایالت بایرن آلمانه که سهم شرکت ریبوک آمریکا هم آدیداس خریده و برند پوما با آدیداس مال دو تا برادره.
    بعد فوتبال آمریکای ورزش بیسبال پرطرفداره تو آمریکا.

  3. برادر MLBJ اینو همیشه بخاطر بسپار که جیمزت همیشه زیر کوبیه نفر دوم و تو باید جیمزو با کارملو آنتونی و دورانت مقایسه کنی نه کوبی سلطان بسکتبال.
    بازم عکس جیمز دیدی اون بالا هیجانی شدی!!!!!!

  4. mlbj گفت:

    لبرون از کوبی هم سرتره و امسال هم قهرمان nba میشه

  5. شاید شاید شاید امسال قهرمان بشه که پنجاه پنجاهه ولی عمرا به پنج قهرمانی سلطان برسه!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *