جاش اسمیت از ترکیب دیترویت پیستونز کنار گذاشته شد

جاش اسمیت از ترکیب دیترویت پیستونز کنار گذاشته شد

تیم دیترویت پیستونز روز دوشنبه فروارد باتجربه خود، جاش اسمیت را از ترکیبش کنار گذاشت. این در حالی است که به جز امسال، هنوز ۲ سال و حداقل ۲۶ میلیون دلار از قرارداد این بازیکن باقی مانده است.
اسمیت ۲۹ ساله در این فصل از رقابت ها میانگین ۱۳٫۱ امتیاز، ۷٫۲ ریباند و ۴٫۷ پاس منجر به گل را به ثبت رسانده است.
استن ون گاندی، سرمربی و ریاست باشگاه پیستونز در بیانیه ای گفت: “تیم ما در یک سوم ابتدای فصل تو اون مسیری که انتظار داشتیم پیش نرفت و ما برای رسیدن به هدف و قرار گرفتن در مسیر درست، نیاز به انجام اصلاحاتی داشتیم.”
ون گاندی ادامه داد: “ما در حال تغییر اولویت هامون به توسعه بازیکنان جوان هستیم، در عین حال نقش بازیکنای دیگه در سیستم فعلی رو زیادتر می کنیم تا عملکردمون رو بهبود بدیم و آینده‌مون رو بسازیم. همون طور که بعضی نقش ها در تیم ما پررنگ تر میشه، سایر نقش ها کمرنگ تر خواهد شد. ما احساس کردیم در مورد جاش که یک بازیکن همه کاره با ۱۰ سال سابقه تو لیگه، بهترین کار اینه که بهش آزادی بدیم تا راه خودشو انتخاب کنه. ما برای او به عنوان یه بازیکن و یه شخصیت، احترام زیادی قائلیم.”
جاش اسمیت قبل از آغاز فصل گذشته قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۵۴ میلیون دلار با پیستونز امضا کرد. این بازیکن در فصل ۲۰۱۳-۱۴ تنها ۴۲ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد و درصد شوت های او در این فصل، به ۳۹ درصد کاهش یافته است.
پس از گذشت ۴۸ ساعت از اعلام خبر صرفنظر کردن پیستونز از اسمیت، این بازیکن حق خواهد داشت تا به عنوان یک بازیکن آزاد، با تیم دیگری قرارداد امضا کند. تیم پیستونز با تصمیمی که برای اخراج اسمیت گرفته است، باید باقیمانده دستمزد او را پرداخت کند، اما می تواند این مبلغ را در مدتی طولانی تر از مدت زمان تعیین شده در قرارداد پرداخت کند. البته در صورتی که این بازیکن قرارداد جدیدی با یک تیم امضا کند، پیستونز تنها باید مابه التفاوت قرارداد تضمین شده و قرارداد جدیدش، را به اسمیت پرداخت کند.
منابع مدیریتی NBA به مارک استاین از ESPN گفتند تیم های ساکرامنتو کینگز، دالاس موریکس، هیوستون راکتس و لس آنجلس کلیپرز، از جمله تیم هایی هستند که به جذب اسمیت علاقه‌مندند.
ای‌اس‌پی‌ان در ماه های جوئن و جولای گزارش داده بود که تیم ساکرامنتو کینگز با ارائه پکیج های مختلف به پیستونز که شامل بازیکنانی نظیر جیسون تامپسون، درک ویلیامز و کارل لندری می شد، سعی کرده بود اسمیت را به خدمت بگیرد، اما پیستونز در مقابل همه این پیشنهاد ها مقاومت کرده بود.
طبق آمار و اطلاعات ESPN، اسمیت اولین بازیکنی است که کمتر از ۴۰ درصد از شوت های خود در حین بازی و کمتر از ۵۰ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرده، در حالی که در هر بازی حداقل ۱۲ شوت داشته است.
طبق اعلام منابع مختلف، تیم پیستونز اخیرا سعی کرده بود این بازیکن را به تیم دیگری منتقل کند اما هیچ کدام از تیم های لیگ علاقه ای نداشتند تا این بازیکن را از طریق یک نقل و انتقال به خدمت گیرند و بیشتر مایلند تا با او به عنوان یک بازیکن آزاد قرارداد امضا کنند.
پیستونز پس از فصل ۲۰۱۲-۱۳ اسمیت را به عنوان بازیکن آزاد به ترکیب خود اضافه کرد. این بازیک در ۱۰۵ مسابقه ای که با پیراهن پیستونز انجام داد، میانگین ۱۵٫۵ امتیاز، ۶٫۹ ریباند و ۳٫۷ پاس منجر به گل را به ثبت رساند.
جاش اسمیت در درفت سال ۲۰۰۴ به عنوان انتخاب هفدهم توسط آتلانتا هاوکس جذب شد.

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. MELO...7 گفت:

    فقط تو دفاع خوبه بدرد دفاع کردن میخوره

  2. last celtic گفت:

    خیلی افت کرده

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *