جایزه Sixth Man سال ۲۰۱۳ به جی.آر اسمیفت رسید

جی.آر اسمیفت در مراسم دریافت جایزه مرد ششم

لیگ NBA روز دوشنبه اعلام کرد جی.آر اسمیفت از نیویورک نیکس به عنوان بهترین بازیکن ذخیره،برنده جایزه Sixth Man شده است.اسمیفت که در همه ۸۰ بازی خود در این فصل به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده بود،با متوسط ۱۸٫۱ امتیاز صدرنشین بازیکنان رزرو در زمینه کسب امتیاز بود.علاوه بر این اسمیفت در رقابت های این فصل متوسط ۵٫۳ ریباند،۲٫۷ پاس منجر به گل و ۱٫۳ توپ ربایی را در ۳۳٫۵ دقیقه حضورش در زمین به دست آورد تا تبمش رکورد ۵۴ برد و ۲۸ باخت را در فصل عادی کسب کند و به عنوان تیم دوم کنفراس شرق به مرحله حذفی راه یابد.
J.R. Smith برای کسب جایزه مرد ششم ۴۸۴ امتیاز از ۱۰۸۴ امتیاز ممکن را به دست آورد؛از مجموع ۱۲۱ نویسنده و گوینده ورزشی ایالات متحده و کانادا،۷۲ نفر برای کسب جایگاه اول به او رای دادند.این در حالی است که نزدیک ترین رقیب اسمیفت برای کسب این جایزه،جمال کرافورد از لس آنجلس کلیپرز بود که توانست ۳۵۲ امتیاز (۳۱ رای برای جایگاه اول) کسب کند.جرت جک از گلدن استیت واریورز نیز با کسب ۱۷۰ امتیاز (۱۴ رای برای جایگاه اول) در رده سوم قرار گرفت.
بازیکنانی واجد شرایط برنده شدن این جایزه هستند که تعداد بازی هایی که به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین می شوند از تعداد بازی هایی که در آن استارتر هستند،بیشتر باشد.نحوه امتیازدهی نیز به این صورت است که هر رای جایگاه اول ۵ امتیاز،رای جایگاه دوم ۳ امتیاز و رای جایگاه سوم ۱ امتیاز برای بازیکن دارد.
اسمیفت با کسب ۳۰ امتیاز در ۷ بازی و ۲۰ امتیاز در ۲۹ بازی،صدرنشین ذخیره های لیگ در این زمینه بود.پس از Ricky Pierce که در نوامبر سال ۱۹۹۰،چهار بازی ۳۰ امتیازی را به عنوان بازیکن ذخیره تجربه کرد،اولین بازیکن NBA لقب گرفت که توانسته این کار را در ماه مارس به انجام برساند.این بازیکن با کسب متوسط ۲۹٫۸ امتیاز،۷ ریباند و ۱٫۵ توپ ربایی در هفته آخر ماه مارس،عنوان بازیکن هفته را از آن خود کرد و نیکس را برای کسب ۴ پیروزی در آن هفته رهبری کرد.در ۸۰ بازی ای که اسمیفت در این فصل برای نیکس انجام داد،تیم نیویورک در زمان حضور او در زمین به طور متوسط ۵٫۳ امتیاز از حریفان پیش بود،در حالی که در زمان نیمکت نشینی او این عدد به ۱٫۹ امتیاز کاهش یافت.
شرکت KIA موتورز آمریکا به عنوان یکی از اسپانسرهای جایزه Sixth Man،یک خودرو سورنتو LX CUV مدل ۲۰۱۴ به بنیاد جوانان J.R. Smith اهدا خواهد کرد.وظیفه این بنیاد،ایجاد فرصت و پشتیبانی از جوانان از در زمینه آموزش،ورزش،هنر و دیگر فعالیت های مفید،از طریق دادن بورس های تحصیلی،کمک های مالی و دیگر برنامه های طراحی شده برای رسیدن به اهداف است.شرکت کیا همچنین برای دیگر بازیکنان برگزیده فصل (مثل MVP،بازیکن دفاعی و …) همین جایزه را در نظر گرفته است که به موسسه های خیریه شخص برنده اهدا می شود.
این دومین جایزه فردی است که بازیکنان تیم نیکس در طول دو فصل اخیر کسب می کنند.فصل گذشته نیز تایسون چندلر از نیکس موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن دفاعی شده بود.
اسمیت سومین بازیکن تاریخ باشگاه نیکس است که موفق به کسب این جایزه شده است.پیش از این John Starks در فصل ۹۶-۹۷ و Anthony Mason در فصل ۹۴-۹۵ موفق به کسب این جایزه شده بودند.

منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. مرصاد گفت:

    خیلی ممنون که ترتیب اثر دادید

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *