جمال کرافورد جایزه بازیکن ششم فصل ۲۰۱۳-۱۴ را دریافت کرد

جمال کرافورد جایزه بازیکن ششم فصل 2013-14 را دریافت کرد

جمال کرافورد؛ گارد ۳۴ ساله کلیپرز، روز پنج شنبه و یک هفته پس از موعد مقرر، جایزه بازیکن ششم فصل ۲۰۱۳-۱۴ را دریافت کرد. تاخیر به وجود آمده در اهدا جایزه به دلیل بحث های مربوط به اظهارات مالک باشگاه کلیپرز بود.
کرافورد با کسب جایزه Sixth Man، مسن ترین بازیکنی لقب گرفت که توانسته این جایزه را به دست آورد. او که در فصل ۲۰۰۹-۱۰ و در زمان حضورش در آتلانتا هاوکس نیز عنوان بهترین بازیکن ذخیره لیگ را به دست آورده بود، تنها بازیکن لیگ است که توانسته این جایزه را با تیم های مختلف کسب کند.
این بازیکن در یک سخنرانی که در مرکز تمرینی کلیپرز برگزار شد و با حضور هم تیمی هایش از جمله کریس پاول و بلیک گریفین که در حال تشویق او و شوخی با او بودند، گفت: “این خیلی عالیه.”
کرافورد ادامه داد:” من نمی دونستم داشتن یه خانواده در زمین بسکتبال یعنی چی تا اینکه با این بچه ها هم تیمی شدم. من در تیم های زیادی بودم و معمولا هر بازیکنی سرش به کار خودشه. اما ما در اینجا همه با هم هستیم و هرکس بخشی از کل هست. اونها باعث میشن هر کسی حسی مثل بودن در خانواده داشته باشه.”
جمال کرافورد با میانگین ۱۸٫۶ امتیاز در این فصل، امتیاز آورترین بازیکن ذخیره لیگ بود. این بازیکن در ۴۵ بازی از ۶۹ مسابقه ای که در آن حضور داشت به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و به تیمش برای ثبت ۵۷ برد و ۲۵ باخت در مسابقات این فصل کمک کرد؛ رکوردی که بهترین رکورد تاریخ باشگاه کلیپرز در فصل عادی لیگ بود.
کرافورد در ادامه صحبت های گفت امیدوار است بتواند بقیه دوران حرفه ای خود را در کلیپرز بگذراند.
لس آنجلس کلیپرز در ۴۵ مسابقه ای که کرافورد به عنوان بازیکن ذخیره در آنها حضور داشته است، رکورد ۳۱ برد و ۱۴ باخت را به ثبت رساند.
این بازیکن با به ثمر رساندن ۱۶۱ پرتاب ۳ امتیازی موفق در این فصل، رکورد ۳ امتیازی های گل شده (در یک فصل) باشگاه کلیپرز را ارتقا داد و رکوردی را که خودش فصل پیش به جا گذاشته بود بهبود بخشید. کرافورد در رای گیری بهترین بازیکن ششم فصل گذشته نیز در رده دوم جای گرفته بود.
داک ریورز در مورد کرافورد گفت:” او حتی تو خواب هم می تونه امتیاز کسب کنه. من هرگز بازیکنی ندیدم که بتونه ۱۵ دقیقه روی نیمکت بشینه و تو وسطای بازی با تمام توانش تو زمین حاضر بشه و بازیکنای دیگه توپ رو بهش پاس بدن و اون هم آماده باشه که شوت بزنه و بعضی شوت هاش رو گل کنه. او یک امتیازآور عالیه اما وقتی ارزشش بیشتر میشه که کارهای دیگه هم انجام میده.”
کرافورد ۵۷ رای اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی را کسب کرد و با به دست آوردن ۴۲۱ امتیاز، در رده نخست رای گیری بهترین بازیکن ذخیره لیگ NBA قرار گرفت. این بازیکن به همراه کوین مک‌هیل، ریکی پیرس و دتلف شرمپف، تنها بازیکنانی هستند که توانسته اند دو بار جایزه بازیکن ششم لیگ را به دست آورند.
تاج گیبسون از بولز با ۳۹۵ امتیاز و مانو جینوبلی از اسپرز با ۱۳۸ در رده های بعدی رای گیری بهترین بازیکن ذخیره فصل ۲۰۱۳-۱۴ قرار گرفتند.
کرافورد بهترین عملکرد خود را در ماه ژانویه به نمایش گذاشت، جایی که در ۱۵ بازی از ۱۶ مسابقه امتیازات خود را دو رقمی کرد و به کلیپرز برای ثبت رکورد ۱۲ برد و ۴ باخت کمک کرد.
او در روز ۲۵ ژانویه و در پیروزی تیمش برابر رپتورز، ۳۷ امتیاز و ۱۱ پاس منجر به گل کسب کرد و بیشترین امتیاز دوران بازی خود در زمانی که به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده و همچنین بیشترین امتیاز دوران حضور خود در کلیپرز را به ثبت رساند. آن بازی دومین مسابقه فصل بود که کرافورد در آن امتیازات و پاس های منجر به گل زیادی کسب می کرد. او در بازی روز ۲۹ نوامبر برابر ساکرامنتو نیز عملکرد تقریبا مشابهی داشت.
کرافورد در ماه های مارس و آپریل به دلیل درد تادون آشیل ۱۳ بازی را از دست داد اما توانست خود را به پلی آف برساند.

دانلود ویدئویی از حرکات کرافورد در این فصل

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. علیرضا گفت:

    mersii,matalebet hamishe khoobe,in kam karie ma k matalebo mikhonimo bazi mogheha nazar nemidimo bebakhsh;)

  2. Hossein گفت:

    واقعا گارد شوت قهاریه دمش گرم حقش بود

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *