جوی کرافورد، داور کهنه کار NBA پس از فصل ۲۰۱۵-۱۶ بازنشسته خواهد شد

جوی کرافورد، داور کهنه کار NBA پس از فصل 2015-16 بازنشسته خواهد شد

پس از ۳۹ سال قضاوت، جوی کرافورد، داور کهنه کار NBA در پایان فصل ۲۰۱۵-۱۶ سوت خود را آویزان خواهد کرد و بازنشسته خواهد شد.
کرافورد به روزنامه دلاور کانتی دیلی نیوز گفت: “کار من تموم شده.”
کرافورد ۶۴ ساله پس از آنکه تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت، تا به اینجای فصل قضاوتی انجام نداده است. او تصمیم دارد روز یکم مارس به زمین بازگردد و امیدوار است بتواند در جریان مسابقات پلی آف، قضاوت کند.
کرافورد گفت: “چیزی نیست که به خاطرش متاسف و ناراحت باشم. می دونید چه اتفاقی می افته؟ موضوع این نیست که شما اشتیاق و علاقه تون رو از دست می دید. من همچنان مشتاق و عاشق داوریم. اما به نقطه ای می رسید که به خودتون می گید ‘نمی خوام خودمو یه احمق جلوه بدم’. و این که می خوام در اوج دست از داوری بکشم خیلی خوبه. نمی خوام موقعی که در اوج نیستم قضاوت رو کنار بذارم. می خوام در فینال های NBA قضاوت کنم و نمی خوام داوری کنم فقط به این دلیل که یه قضاوتی انجام داده باشم.”
کرافورد از سال ۱۹۷۷ قضاوت در NBA را آغاز کرد. او ۳۱۳ مسابقه پلی آف ان بی ای، از جمله ۵۰ بازی فینال را داوری کرده است که در میان داوران فعلی لیگ یک رکورد محسوب می شود.
در آپریل ۲۰۰۷، کرافورد به دلیل اخراج کردن ستاره سن آنتونیو اسپرز، تیم دانکن، به خاطر خندیدن از روی نیمکت، از قضاوت در ادامه فصل و پلی آف محروم شد. در بیانیه ای که NBA پس از محرومیت کرافورد صادر کرد، دیوید استرن، کامیشنر سابق لیگ، گفت کرافورد در اجرای استانداردهای حرفه ای و مدیریت بازی ناموفق بوده است.
کرافورد در مورد آن موضوع و محرومیتش گفت: “چیزهای زیادی از اون ماجرا یاد گرفتم. اون موضوع از من یه داور بهتر ساخت. خدا رو شکر که دیوید استرن منو برگردوند.”
کرافورد در سال ۲۰۱۴ جایزه سوت طلایی را از اتحادیه ملی داوران ورزشی دریافت کرد که بالترین افتخاری است که یک داور می تواند به دست آورد.
کرافورد در پایان گفت: “این مسیر خوبی بوده.”

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. km گفت:

    خداحافظ یار همیشگی لبران!!

  2. علیرضا گفت:

    سلام احمد اقا خواستم بپرسم سایتی یا منبعی سراق ندارین که تفاوت قوانین داوری درnba و فیبا توضیح بده

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *