کوبی برایانت اعلام کرد پس از فصل ۲۰۱۵-۱۶ بازنشسته خواهد شد

کوبی برایانت اعلام کرد پس از فصل 2015-16 بازنشسته خواهد شد

کوبی برایانت تصمیم گرفته است پس از پایان فصل ۲۰۱۵-۱۶ بازنشسته شود و دوران حرفه ای ۲۰ ساله‌ی خود با لس آنجلس لیکرز را پایان دهد.
برایانتِ ۳۷ ساله روز یکشنبه با انتشار مطلبی تحت عنوان “بسکتبال عزیز” در وبسایت “The Players’ Tribune” تصمیم خود را اعلام کرد.
برایانت در بخشی از این مطلب نوشت: “قلب من تحمل تپش را دارد. ذهنم می تواند فشار را تحمل کند. اما بدنم می داند که زمان خداحافظی است.” او ادامه داد: “مشکلی نیست. من آماده ام تا تو را رها کنم. می خواهم تو حالا از این موضوع مطلع باشی. بنابراین هر دوی ما می توانیم از لحظاتی که بریمان باقی مانده لذت ببریم؛ لحظات خوب و بد. ما هر آنچه را داشتیم به هم دادیم.”
کوبی در سال ۱۹۹۶ به طور مستقیم از دبیرستانی در حومه فیلادلفیا به لس آنجلس لیکرز رفت و در طول ۲ دهه حضورش در این تیم، ۵ حلقه قهرمانی به دست آورد و ۱۷ بار برای حضور در آل استار انتخاب شد. او که با ۲۰ سال حضور در لیکرز رکورددار ماندن در یک تیم در تاریخ NBA است، ۲ مدال طلای المپیک نیز به دست آورد.
اما سه فصل اخیر برایانت به دلیل مصدومیت ها، فصول کوتاهی بود و او در دو سال گذشته تنها در ۴۱ بازی حضور داشت. او در ۱۵ بازی نخست این فصل به همراه هم تیمی های اکثرا جوانش که ترکیب در حال بازسازی لیکرز را تشکیل داده اند، مشکلات زیادی داشته است. برایانت با وارد سبد کردن ۳۲ درصد از شوت های خود در این فصل، بدترین درصد شوت دوران حرفه ای خود را ثبت کرده و در برخی بازی ها با درد و خستگی دست و پنجه نرم کرده است. لیکرز یکشنبه شب میزبان ایندیانا پیسرز بود و هوادارنی که به استیپل سنتر آمده بودند، نامه ای از برایانت را در یک پاکت سیاه با نقوش برجسته طلایی دریافت کردند.
برایانت در این نامه نوشت: “آنچه شما برای من انجام دادید بسیار بزرگتر از کاری است که من برای شما انجام دادم. من هر دقیقه از هر مسابقه ای که پیراهن بنفش و طلایی را پوشیدم به خاطر دارم. اینکه امروز و در ادامه فصل بازی خواهم کرد افتخاری است. عشق من به این شهر، این تیم و هر یک از شما تمام نشدنی است. برای این مسیر باورنکردنی که طی کرده ام، از شما سپاسگزارم.”

کوبی برایانت

در ماه های اخیر برایانت چند بار گفته بود نمی داند آیا فصل دیگری بازی خواهد کرد یا خیر. او به بهبود وضعیت جسمانی اش و بهتر شدن وضعیت لیکرز امیدوار بود. هنگامی که هیچ یک از دو مورد بالا به وقوع نپیوست، او برای تصمیم گیری در مورد آینده اش دیگر صیر نکرد.
آدام سیلور، کامیشنر NBA در این مورد گفت: “کوبی یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بسکتبال است. خواه در فینال رقابت کند خواه پس از نیمه شب در یک سالن خالی تمرین شوت کند، کوبی بدون قید و شرط عاشق بسکتبال است. من به میلیون ها طرفدار کوبی در سراسر جهان می پیوندم و به او به خاطر دوران حرفه ای خارق العاده اش تبریک می گویم و از او به خاطر خاطراتی هیجان انگیز تشکر می کنم.”
کوبی در حالی برای بازی مقابل ایندیانا گرم می کرد که تلفن های همراه طرفداران و عکاسان اطراف زمین بیشتر از حد معمول روی او زوم شده بود. او چند بار برای خوش و بش با چهره های آشنا در کنار زمین از جمله رجی میلر، توقف کرد.
حتی در اواخر دوران حرفه ای برایانت و نتایج ضعیف لیکرز، طرفداران برایانت او را با قهرمانی هایی که در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ با شکیل اونیل و ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ با پاو گاسل به دست آورد، به خاطر می آورند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳۰ پاسخ

  1. محمد میرشکار گفت:

    نمی دونم چی بگم بدون کوبی بسکتبال برام هیچ مفهومی نداره با کوبی بسکتبال رو شناختم

  2. mlbj گفت:

    تو چند سال گذشته بیشترین رقابت رو با لبرون داشت . دلم واسش تنگ میشه . یکی از پنج بازیکن برتر تاریخ هست بدون شک .
    ی روزم لبرون خداحافظی میکنه تصورش برام سخته 🙁

  3. black mamba گفت:

    بسکتبال در تو خلاصه میشه.
    تو نهایت بسکتبالی.
    ازت ممنونم که این همه لحظات زیبا واسه ما آفریدی.
    حضرت عشق
    کوبی برایانت

  4. kobebryant گفت:

    واقعا از صبح ک شنیدم شوکه شدم .. اولین کلیپ بسکتبالی ک دیدم از کوبی بود وقتی شماره ۸ میپوشید
    تا امروز همه اخباراشو چک میکردم
    دلم واسش خیلی تنگ میشه
    واقعا کوبی عشق به بسکتبالمو واسم بارها و بارها افزایش داد
    واقعا غمگینم خیلی خیلی :(((
    عاشقتم مرد بزرگ تا اخر عمر مدیونتم و دوستت دارم

  5. جنگجو گفت:

    پرچمش بالاست هنوز. مربیگریش رو ببینیم

  6. moein گفت:

    برای ما اینقد سخته ، واسه خودش که بسکتبال زندگیش بود و این همه افتخار چقد سخت خواهد بود !خدا داااند

  7. sina777 گفت:

    واقعا دوست داشتنی بودی بعده لبرون عاشقت بودم

  8. Kiiiiiiiing گفت:

    کوبی چند روز پیش هم یه درخواست به مسوولان تیم بسکتبال امریکا داد مبنی بر اینکه آرزو داره در المپیک ۲۰۱۶ عضو تیم باشه و با طلای المپیک خداحافظی باشکوهی رو رقم بزنه حتی گفت مهم نیست چجوری فقط میخوام همراه تیم باشم چه داخل زمین باشم چه روی نیمکت و چه به عنوان روحیه دهنده به بازیکنا ، اگه این اتفاق بیفته و کوبی با امریکا طلای المپیکو بگیره به همراه لبرون و کارملو تنها بازیکنان تاریخ میشن که دارای ۳ طلای المپیک هستند

  9. امیر علی گفت:

    آقا جمعش کنین!!!
    کوبی هم یه بازیکنه مثل بقیه!!!
    تنها وتنها دلیل ضعف لیکرز الان فقط و فقط کوبی هس!!!
    چون با این حقوووووووووقی که میگیره نه خوب بازی میکنه نه اجازه قدرت نمایی به روکی هایی مثل دی انجلو راسل میده
    اگه واقعا کوبی بره سال دیگه راسل ستاره میشه و ایکرز ام میاد جزء مدعیا
    به نظرم این خبر خوش ترین خبر برای طرفدارای لیکرزه

    • محمد میرشکار گفت:

      چند سالته کارایی که کوبی برای لیکرز کرد یعنی به اندازه یک فصل نمی ارزه خیلیا بسکتبالشون با کوبی شروع شده خیلیا لیکرز رو با کوبی شناختن از جمله خودم این تیم لیکرز بدون کوبی هیچی نیست
      لیکرز یعنی کوبی برایانت

  10. علیرضا گفت:

    با این که طرفدارش نیستم ولی خیلی ناراحت شدم.چون زندگیش همش بسکتبال بود و برای هر بازیکنی هم خیلی سخته که ببینه بدنش دیگه نمیکشه و دوران پیری او شروع میشه و دیگه به خوبی قبل کار نمیکنه.این وضعیت الان برای جردن هم هست.تیپ اون موقعش و تیپ الانش. امیدوار یه روزی مربی همین لیکرز بشه.

    ??درود بر تو ای بازیکن بزرگ??

  11. alik گفت:

    آقای امیر علی چظور این حرفو میزنی من که طرفدار لیکرزم واقعا ناراحت شدم از خداحافظی اسطوره تیم
    درسته خیلی حقوق میگیره و الان سود چندانی برای تیم نداره ولی واقعا تاریخی که کوبی برای لیکرز رقم زده ارزش اون حقوقو داره
    من بسکتبال رو به خاطر کوبی نگاه میکردم و اولین بازیکنی هم که شناختم کوبی بوده
    کوبی اسطوره ای فراموش نشدنی…

  12. جنگجو گفت:

    کوبی دیگه تکرار نمیشه منم ازش زیاد خوشم نمیاد منتها بازیکن بزرگیه که از بینمون(تو زمین بسکتبال) رفت به احترام هواداراش باید بهش احترام گذاشت اون هوادار لیکرزی که ۲۰ سال بازیشو از نزدیک دیده چی؟؟؟دیگه نمیبینمش. این اواخر خیلی دیگه بهش انتقاد شد که خارج از محدوده اخلاق و انسانیت بود. توان بدنیش کم شده و نمیتونه بازی کنه دستمزدش هم بالا باشه ۵ تا رینگ قهرمانی داره همه ورزش دوستا باید بهش دلداری بدن. مثل وید و جورج و و……ماها که جایی تو ورزش نداریم
    یه دهه لیکرز و یه کوبی

  13. km گفت:

    کاش که میتونست با قهرمانی ان بی ای از بسکتبال خداحافظی کنه. خیلی دلم واسش سوخت خودش گفت با این که افتضاح بازی میکنه تمام سعیشم داره میکنه. روزمو خراب کرد این خبر. کوبی همیشه جاودانه ای

  14. reza گفت:

    این کلیپو میزارم واسه همه لیکرزی ها و طرفدارای کوبی
    من لیکرزی نیستم ولی کمتر کسی میشناسم که حرکتای کوبی رو دیده باشه و ازش خوشش نیاد
    http://dl.yasdl.com/user3/Behn.....DL.com.rar

  15. امیرعباس ارباب گفت:

    بسکتبالو شروع کردم به عشق کوبی
    واقعا یکی از بهترینای تاریخ

  16. number1 گفت:

    من فکر میکنم اونایی هم که از کوبی بدشون میومد با شنیدن این خبر ناراحت شدن چه برسه طرفدارهایی که تو شادی و غم کنارش بودن واقعا سخته ستاره هایی مثل جردن و کوبی و لبرون خدافظی کنن چون دیگه خیلی سخته مثل اینا به وجود بیاد که هم از لحاظ فنی و از لحاظ اخلاقی میون تماشاگر های باقیه تیم ها هم محبوبیت زیادی داشته باشه و حتی کسایی که بسکتبال رو دنبال نمی کنن اونا رو میشناسن و کاشکه به اخرین خواستش که حظور تو المپیکه برسه و با قهرمانی از این ورزش خدافظی کنه

  17. kiiiiiiiiiing گفت:

    مطمینم بعد از اعلام این خبر ، کوبی بهتر از قبل بازی میکنه ، فوق العاده محبوب هست و ازین بعد خیلی هم با انگیزه تر

  18. King kobe 24 گفت:

    کوبی بهترین بازیکن تاریخ nba و کلا بسکتبال البته از نظر من.من با دیدن بازی لیکرز با ثاندربسکتبال را شناختم. من ب بسکت علاقه مند شدم و بعد از بازی کوبی خوشم آمد. کوبی رکورد های ر زد ک بعضی هاش ر لبنان عمرا تو خواب نمیتونه بزن. من دوس داشتم کوبی امسال ب مرحله حذفی بره.
    هر کی از کوبی بخش بیاد ینی از بسکت بخش میاد .کوبی بهترین و بعد از اونم کسی پیدا نمیشه ک بهتر از اون باشه.
    خدا حافظ امپراطور بسکتبال

  19. Km گفت:

    در ضمن کوبى تنها بازیکن تاریخ nba هست که ٢٠ فصل رو تو یه تیم سپرى کرده. واقعا باید بهش احترام گذاشت

  20. جنگجو گفت:

    کوبی، دانکن، درک نویتزکی …..اینایی کل دوران بازیشون رو تو یک تیم تموم کردن خودش یک افتخار بزرگه خودش نماد وفاداری، وقار و اخلاقه…منی که طرفدار لیکرز نیستم هر وقت اسم لیکرز بیاد پشتش اسم کوبی هم تو ذهنم میاد. وقتی میگن دالاس ناخودآگاه یاد درک نویتزکی میفتم. وقتی میگن پیسرز یعنی رجی میلر وقتی میگن دیترویت یعنی ایزیا تامس……حرکت رجی میلر هم واقعا مشتی بود. جالبه اینا هیچکدوم هم تو تیم شهر خودشون بازی نکردن …بهر حال خیلی از ماها به اسم کوبی با NBA آشنا شدیم پس بهش درود میگیم و ناراحتیم براش و………
    زنده باد مشتی

  21. امیرعباس ارباب گفت:

    goodbye and goodluck black mamba

  22. kiiiiiiiiiing گفت:

    تنها کسی که به رکورد ۲۰ فصل کوبی میتونه برسه و حتی اونو بشکنه دانکن هست که ۱۹ فصله در اسپرزه

  23. LAKER FOR LIFE گفت:

    THANK YOU KOBE

  24. متین گفت:

    بسکتبال بدون کوبی هرگز

  25. Mohammad 30 گفت:

    من بسکتبال رو با کوبی شروع کردم اگه اون نبود منم نبودم…
    BLACK MAMBA

  26. علی گفت:

    Oh I believe in YESTERDAY.

  27. Reza30 گفت:

    نکته ای که لازمه عرض کنم اینه که توی ۱۵ فصل گذشته توی ۱۴ فصل رکورد فصل عادی کنفرانس غرب از شرق بهتر بوده.
    کوبی هم یه جایی اشاره کرده بود که توی کنفرانس سختتر مبارزه میکرده.

  28. pouria گفت:

    آقا رضا پسورد این فایلی که گذاشتی از کوبی چیه؟؟

  29. Nothing گفت:

    خداحافظیش برام خیلی سخته اون دومین بسکتبالیستی بود که من شناختمش ومنو عاشق أین بازی کرد ب هر حال هر اومدنی رفتنی داره و فقط یاد هاست که می مونه فقط می تؤمن به عنوان یه طرفدار بگم خداحافظ. jelly bean

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *