درفت NBA در سال ۲۰۱۵ برگزار شد

درفت NBA در سال 2015 برگزار شد

مراسم درفت NBA در سال ۲۰۱۵، پنجشنبه شب در سالن بارکلیز سنتر برگزار شد و ۶۰ بازیکن برگزیده توسط تیم ها، مشخص شدند.
تیم مینسوتا تیمبرولوز که انتخاب شماره ۱ را در اختیار داشت، کارل-انتونی تاونز از دانشگاه کنتاکی را جذب کرد. سه بازیکن نخست درفت امسال، بازیکنان سال اولی دانشگاه بودند و پس از آنها نیز نیویورک نیکس فروارد لتونیایی، کریستاس پورزینگیس را انتخاب کرد که با اعتراض طرفداران این تیم که در سالن حاضر شدند رو به رو شد. طرفداران نیکس در زمان انتخاب این بازیکن برای مدت طولانی هو کردند.
البته طرفداران نیکس در ادامه‌ی مراسم درفت و هنگامی که نیویورک جرین گرنت، گارد دانشگاه نونتر دم را با انتقال تیم هاردوی جونیور به آتلانتا به دست آورد، تیمشان را تشویق کردند.
تیمبرولوز که برای نخستین بار در تاریخ خود انتخاب شماره ۱ درفت را در اختیار داشت، با جذب تاونز می تواند او را به ترکیب جوان خود اضافه کند؛ ترکیبی که بهترین بازیکن سال اولی فصل گذشته یعنی اندرو ویگینز در آن قرار دارد. تاونز با قد ۶ فوت و ۱۱ اینچ، میانگین ۱۰٫۳ امتیاز و ۶٫۷ ریباند را در ۲۱ دقیقه ای که به طور متوسط در هر مسابقه در زمین بوده به دست آورده است.
در ۶ سال اخیر، این سومین بار بود که یک بازیکن از دانشگاه کنتاکی به عنوان انتخاب شماره ۱ برگزیده می شد. انتونی دیویس در سال ۲۰۱۲ و جان وال در سال ۲۰۱۰ دیگر بازیکنان این دانشگاه بودند که به عنوان انتخاب شماره ۱ درفت وارد لیگ شدند. در درفت امسال ۷ بازیکن از دانشگاه کنتاکی انتخاب شدند که رکورد جدیدی محسوب می شود.
سپس لس آنجلس لیکرز که انتخاب شماره ۲ را در اختیار داشت، دی‌آنجلو راسل از دانشگاه اوهایو استیت را جذب کرد.
دوین بوکر از دانشگاه کنتاکی که به عنوان انتخاب شماره ۱۳ توسط فینیکس جذب شد، با ۱۸ سال سن جوان ترین بازیکن حاضر در درفت بود. بوکر، ویلی کالی استاین که به عنوان انتخاب شماره ۶ توسط ساکرامنتو جذب شد، تری لایلز که به عنوان انتخاب شماره ۱۲ به یوتا پیوست و تاونز، چهار بازیکن دانشگاه کنتاکی بودند که جزو ۱۴ بازیکن اول درفت بودند. دانشگاه های دوک (سال ۱۹۹۹) و کرولاینای شمالی (سال ۲۰۰۵)، پیش از این چنین رکوردی ثبت کرده بودند.
این ششمین سال متوالی بود که یک بازیکن سال اولی دانشگاه به عنوان انتخاب شماره ۱ برگزیده می شد.
جلیل اوکفور، big man دانشگاه دوک، به عنوان انتخاب شماره ۳ توسط فیلادلفیا سونی سیکسرز برگزیده شد تا نوزدهمین شاگرد مایک شیشفسکی لقب گیرد که جزو ۳ بازیکن اول درفت بوده است. با انتخاب اوکفور در راند اول درفت، او بیست و نهمین بازیکن از بازیکنان تحت هدایت مایک شیشفسکی لقب گرفت، که در راند اول درفت انتخاب شده اند که رکوردی در تاریخ NCAA محسوب می شود. رکورد شیشفسکی هنگامی که میامی هیت با انتخاب شماره ۱۰، جاستیس وینزلو را جذب کرد، ارتقا یافت. هیت با جذب وینزلو، انتخابی فراتر از آنچه انتظارش را داشت نصیبش شد و بسیاری از کارشناسان این تیم را موفق ترین تیم در راند اول درفت می دانند.
کریستاس پورزینگیسِ ۱۹ ساله که در مدت کوتاهی در جدول رده بندی درفت امسال بالا آمد، در نهایت توسط نیکس جذب شد. اما این انتخاب به مذاق طرفداران نیکس که خاطره‌ی خوشی از درفت فردریک وایز و همچنین جذب آندریا بارنیانی ندارند، خوش نیامد و هنگامی که نام او توسط آدام سیلور قرائت شد، به شدت او را هو کردند.
ماریو هزونیا از کشور کرواسی، دیگر بازیکن خارجی بود که انتخاب شد. این بازیکن توسط اورلاندو مجیک که انتخاب شماره ۵ را در اختیار داشت، جذب شد. دیترویت با در اختیار داشتن انتخاب شماره ۸، استنلی جانسون از دانشگاه اریزونا را جذب کرد و شارلوت، فرانک کامینسکی از دانشگاه ویسکانسین را که عنوان بهترین بازیکن سال فصل گذشته NCAA را کسب کرده بود را با انتخاب شماره ۹ به دست آورد.
لیست بازیکنان انتخاب شده در راند اول درفت ۲۰۱۵ ان بی ای را در زیر می بینید.

انتخاب تیم بازیکن
۱ تیمبرولوز کارل-انتونی تاونز
۲ لیکرز دی‌آنجلو راسل
۳ سیکسرز جلیل اوکفور
۴ نیکس کریستاس پورزینگیس
۵ مجیک ماریو هزونیا
۶ کینگز ویلی کالی-استاین
۷ ناگتز امانوئل مودیای
۸ پیستونز استنلی جانسون
۹ هورنتز فرانک کامینسکی
۱۰ هیت جاستیس وینزلو
۱۱ پیسرز مایلز ترنر
۱۲ جاز تری لایلز
۱۳ سانز دوین بوکر
۱۴ تاندر کمرون پاین
۱۵ هاوکس کلی اوبره
۱۶ سلتیکس تری رازیر
۱۷ باکز راشد وان
۱۸ راکتس سم دکر
۱۹ ویزاردز جرین گرنت
۲۰ رپتورز دلون رایت
۲۱ موریکس جاستین اندرسون
۲۲ بولز بابی پورتیس
۲۳ تریل بلیزرس راندی هالیس-جفرسن
۲۴ کولیرز تایس جونز
۲۵ گریزلیز جرل مارتین
۲۶ اسپرز نیکولا میلاتینوف
۲۷ لیکرز لری ننس جونیور
۲۸ سلتیکس آر.جی. هانتر
۲۹ نتز کریس مک‌کالو
۳۰ واریورز کوون لونی

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۸ پاسخ

  1. sina777 گفت:

    فقط جلیل اکفور

  2. sina777 گفت:

    فکر نمی کردم مایلز ترنر پیک ۱۱ باشه به نظره من وینزلو فوق العاده تو میامی تاثیر داره

  3. Km گفت:

    دلم واسه نیکس میسوزه اینم مثل همون دارکو میشه

  4. Km گفت:

    توى این ۴ تا تیم اول بیشترین سود رو لیکرز کرد… و هیت هم درفتش عالى بود. من نمیدونم فیلادلفیا با ٣ تا big man مثل noel, embiid و okafor میخواد چیکار کنه؟؟!!! سلتیکس هم پیک هاى خوبى گیرش اومد و هیمنطور کوز. بولز هم درفت خوبى داشت اما قبلا این بازیکن به گسول و رز فحش داده بود تو توییتر. پیک ٢٧ لیکرز nance jr هم کوبى رو مسخره کرده بود. از مدیر سایت هم بخاطر زحماتش متشکرم.

  5. دانیال گفت:

    من همیشه تو درفت ها دنبال پست ۵ خوب هستم چون تو باقی پست ها این چند سال بازیکن خوب زیاد جذب ان بی ای شده ، به نظرم فیلادلفیا یکی از برنده های درفت بوده . اوکفور سنتر خوبی به نظر میاد . تون کدوم از این ۶۰ نفر آینده خوبی دارن ؟

  6. LAKER FOR LIFE گفت:

    واقعا امسال درفت عجیبی بود و بجز انتخاب KAT به نون پیک ۱ بقیه انتخابا بر خلاف انتظارات بود. همه فکر میکردن لیکرز جلیل اوکافورو انتخاب میکنه ولی دی انجلو راسلو گرفت که کار بسییار هوشمندانه ای بود و فیلادلفیا بدبختم که باز مجبور شد یه سنتر دیگه بگیره(کلا مثل اینکه میخوان با ترکیب ۵ استارتر سنتر بازی کنن D:) نیویورکم بسیار خوب عمل کرد و برخلاف انتظارات قبلی پورزینگیسو انتخاب کرد که به گفته ی خیلی از کارشناسل در آینده بهترین بازیکن درفت امسال میشه(البته این بازیکن آینده دار حداقل چندسال زمان میبره تا به روند بازی ای که ازش انتظار میره برسه و خیلیا اونو با پاو گسول مقایسه میکنن) نیکس با این انتخاب نشون داد به دنبال باز سازی سریع تیمش نیست. اورلاندو در کنار کینگز-دترویت و شارلوت یعنی تیمایی که از جاستیز وینزلو گذشتن از بازندگان درفت امسال بودن و در کمال ناباوری جاستین وینزلو که یه اسمال فروارد دفاعیه و امتیاز آور عالیه و درتمام پیشبینی های درفت تو رتبه ی ۴تا۶ قرارداشت با پیک ۱۰ به هیت رسید!! که مطمءنا خودشونم فکر نمیکردن انقدر شانس بیارن. اورلاندو شوتینگ گارد اسپانیایی تیم بارسلونارو گرفت که بیشتر قابلیت های حجومی داره درحالی که خودشون ویکتور اولادیپو رو تو این پست داشتن. کینگز هم ویلی کانلی استاین که یه سنتره رو انتخاب کردن درحالیکه خودشون دیمارکس کازنزو دارن(این کار تاءیدی بود بر اینکه جرج کارل به شدت خواهان تریده اونه و لیکرز هم مقصد احتمالی اونه که حاظر بود پیک۲ رو هم بده) انتخاب امانوءل میودای هم توسط دنور با پیک۷ هم همینطور تایید بر تمایل اونا بر ترید تای لاوسون بود و درآخر پیستونز و شارلوت هم انتخابای خوبی نداشتن و با اینکه بازیکنای جوون خوبیرو در پست پاور فروارد و سنتر گرفتن اما بازیکنانی نیستن که بتونن در روند بازی تیم تاثیر زیادی بزارن و در مقایسه با ویزلو بازیکنان ضعیفترین. از دیکر نکات جالب درفت امسال هم انتخاب دو گارد توسط بوستون بود و مثل اینکه برعکس فیلادلفیا اوا میخوان تیمی از ۵ استارتر گارد بسازنD:

  7. LAKER FOR LIFE گفت:

    هوشمندانه بودن انتخاب لیکرز زمانی مشخص میشه که توجه کنیم لیکرز جولیوس رندلو تو پست پاورفروارد دارن که خصوصیات حجومیش بیشتر از دفاعیشه و و لیکرز با انتخاب اکافورد که اونم نقطه ضعف اصلیش دفاعشه زیر حلقه ی ضعیفی از نظر دفاعی میساخت و درضمن مشکل اصلی لیکرزم تو فصلای قبل دفاعش بود. نکته ی دیگه ای هم که باید بهش توجه کنیم اینه که خیلیا احتمال میدن یا کوین لاو و یا لامارکس آلدریج یکیشون به لیکرز بیاد و دیگه داشتن سه تا بازیکن زیر سبد(اوکافور-رندل و لاو/آلدریج) بی مورده و درضمن ترکیب دی انجلو راسل و جردن کلارکسون به عنوان backcourt با رنل و لاو/آلدریج به عنوان frantcourt بسیار ترکیب خوب و جذابی میشه. احتمال دیگه ای هم که وجود داره اینه که هنوز هم لیکرز بتونه با کینگز ترید کازینزو عنلی کنه و برای همین راسلو انتخاب کرده باشه چون کینگز به راسل خیلی علاقه داشت و پیک ۲ لیکرزم برای این میخواست که راسلو انتخاب کنه. درکل حتی اگه هیچکدوم از این سناریو ها عملی نشه راسل خیلی بازیکن امتیاز آور و مخصوصا سه زن خوبیه و همینطور پاسور خیلی خوبی هم هست و اونو با استف کری مقایسه میکنن و درکنار جردن کلارکسون میتونن در آینده لیکرزو از نظر گارد بیمه کنن تا لیکرز با خیال راحت تو بازار نقل و انتقالات به دنبال big man باشه. در آخر هم خیلی از کارشناسا هم این عقیده رو دارن که راسل نسبت به اوکافور انتخاب بهتری بود چون همونطور که همه میدونن تو دوران جدید ان بی ای پوینت گارد خوب بسیار موثرتره و با اینکه یه سنتر خوب هم خیلی مهمه ولی روند بازیرو تو دوران جدید پوینت گارد ها مشخص میکنن.

  8. LAKER FOR LIFE گفت:

    بنظر من و البته بیشتر کارشناسا برندگان درفت امسال: تیمبرولوز-لیکرز-هیت
    بازندگان درفت امسال: کینگز-پیستونز-هورنتز

  9. ali durant گفت:

    البته به نظرم
    فیلادلفیا بخواد نوئل رو ترید کنه چون تیمایی دنبالش بودن
    و هیت هم خیلی سود برد
    و بنظزم کینگز زیاد ضرر نکرده
    و بیشتر از همه دوست دارم پیک تاندر خوب از اب در بیاد چون شناختی ازش ندارم
    یا تشکر

  10. آذرخش گفت:

    تاونز یه سر و گردن از بقیه بالاتر بود توی درفت
    برای شارلوت هم خوشحال شدم، شاید یه تیمی بشه مثل باکز تو فصلی که گذشت.

  11. امیرعباس ارباب گفت:

    چه بردی کرد میامی

  12. pacer for ever گفت:

    همونطور که پال جرج تو پیسرز رشد کرد مایلز ترنر هم رشد میکنه فقط دو سه فصل دیگه ببینیدش میامی اگه پیک یک رو هم بگیره کاری باهاش نمیکنه نمونش مایکل بیزلی نابود شد تو هیت

  13. pacer for ever گفت:

    بولز باید پورتیس رو درفت کنه اصلا به درد بولز نمیخوره بدترین پست برای درفت همین بود

  14. MELO گفت:

    هر سال به جای اینکه شرایط انتونی بهتر بشه بد تر میشه

  15. peyman گفت:

    پیک اکلاهما عالیه. از قبل هم گفته بودن کمرون پین و میگیرن. جای خالی رجی جکسون پر میشه کلا بازیکنای جوون خوب تو اکلاهما پیشرفت میکنن.

  16. سینا میلواکی گفت:

    آنتونی تاونز بهترین بازیکن این جمع بودو طبق انتظارات به تیمبرولوز رسید.دیگه با اینهمه درفت شماره یک مینه سوتا بازهم میخواد رتبه آخر کنفرانس شه بازهم؟؟؟؟
    میامی خوشحالترین تیم این مراسم بود.ضمنا الان وایت ساید آماده.دراژیچه رو فرم و این درفت خوب با رهبری وید و بوش از همین الان مدعیه فصل بعد…
    لیکرز هوشمندانه
    تیمبرولوز قابل پیش بینی
    نیویورک غیر منتظره
    میامی خوش شانس lucky
    کینگز مسخره
    بولز بدشانس
    بوستون قطعا درفتاشو میفروشه!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *