قرعه کشی درفت NBA در سال ۲۰۱۵ انجام شد

قرعه کشی درفت NBA در سال 2015 انجام شد

مینسوتا تیمبرولوز ۶۶ شکست در فصل ۲۰۱۴-۱۵ ثبت کرد؛ اما سه شنبه شب و در قرعه کشی درفت NBA بُرد بزرگی به دست آورد.
تیمبرولوز با برنده شدن در قرعه کشی درفت ان بی ای، انتخاب شماره ۱ یارکشی سال ۲۰۱۵ را به دست آورد. این تیم که بدترین رکورد را در فصل ۲۰۱۴-۱۵ ثبت کرده بود، شانس ۲۵ درصدی برای برنده شدن در قرعه کشی و به دست آوردن انتخاب شماره ۱ درفت داشت.
تیم های لس آنجلس لیکرز، فیلادلفیا سونی سیکسرز، نیویورک نیکس و اورلاندو مجیک نیز به ترتیب انتخاب های دوم تا پنجم درفت را به دست آوردند.
بازیکنانی چون کارل-انتونی تاونز، big man دانشگاه کنتاکی، جلیل اوکفور، سنتر دانشگاه دوک، دی‌انجلو راسل، گارد راس دانشگاه اوهایو استیت و امانوئل مودیای، گارد ۱۹ ساله که سال گذشته در چین بازی کرد، از بازیکنان شاخص درفت امسال هستند.
درفت امسال روز ۲۵ ژوئن در بارکلیز سنتر، سالن خانگی تیم بروکلین نتز برگزار خواهد شد.
فیلیپ سندرس، سرمربی و ریاست امور بسکتبال باشگاه مینسوتا گفت قرعه کشی روز سه شنبه برای این تیم و طرفدارانش بسیار هیجان انگیز بود. سندرس گفت تیمش همه‌ی گزینه ها را در مورد انتخاب درفت خود در نظر خواهد گرفت.
سندرس گفت: “در اختیار داشتن انتخاب شماره یک به ما این فرصت رو میده که واقعا همه‌ی بازیکنان رو ارزیابی کنیم و ببینیم می خوایم چه انتخابی انجام بدیم. در این مرحله ما همه‌ی موارد رو در نظر می گیریم و در درفت روز ۲۵ ژوئن بهترین بازیکن که برای تیممون مناسب هست رو انتخاب خواهیم کرد.”
این نخستین بار است که مینسوتا تیمبرولوز انتخاب شماره ۱ درفت را به دست آورده است، گرچه این تیم اندرو ویگینز که انتخاب شماره ۱ درفت سال گذشته بود را در ترکیب دارد. تیمبرولوز ویگینز و انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۳، انتونی بنت را پیش از آغاز فصل ۲۰۱۴-۱۵ در جریان یک انتقال از کلیولند کولیرز به دست آورد.
در صورتی که مینسوتا انتخاب درفت خود را حفظ کند و آن را به تیم دیگری منتقل نکند، اولین تیم تاریخ لیگ خواهد بود که سه انتخاب شماره ۱ متوالی را در ترکیب خواهد داشت.
از سال ۲۰۰۴ تاکنون، این نخستین بار است که تیمی که بیشترین شانس را برای برنده شدن در قرعه کشی درفت داشته، در این قرعه کشی برنده شده است و انتخاب شماره ۱ را به دست آورده است. اورلاندو مجیک در سال ۲۰۰۴ با در اختیار داشتن انتخاب شماره ۱، دوایت هاوارد را جذب کرد.
درفت امسال وقتی تعجب آورتر می شود که ببینیم هر دو تیم لیکرز و نیکس، یکی از انتخاب های ۱ تا ۵ را در اختیار دارند. از سال ۱۹۶۶، این تنها دومین بار (نخستین بار سال ۱۹۷۹) است که هر دو تیم لیکرز و نیکس یکی از انتخاب های ۱ تا ۵ را در اختیار دارند. لیکرز که در سال ۱۹۷۹ انتخاب شماره ۱ را در اختیار داشت، مجیک جانسون را جذب کرد و نیکس، بیل کارترایت را به عنوان انتخاب شماره ۳ درفت به ترکیبش اضافه کرد.
این تنها چهارمین باری است که لیکرز در قرعه کشی درفت شرکت کرده است که البته دو بار آن در دو فصل اخیر بوده است. لیکرز سال گذشته با در اختیار داشتن انتخاب شماره ۷، جولیس رندل را برگزید اما این بازیکن در اولین مسابقه‌ی فصل عادی دچار شکستگی پا شد و در ادامه‌ی فصل بازی نکرد.
کوبی برایانت پس از آنکه لیکرز انتخاب شماره ۲ درفت را به دست آورد، توییت زیر را منتشر کرد:

واکنش کوبی برایانت به قرعه کشی درفت 2015 ان بی ای

بایرون اسکات، سرمربی لیکرز که به نمایندگی از این تیم در مراسم قرعه کشی حضور داشت، در مورد به دست اوردن انتخاب شماره ۲ گفت این مثل جایزه کوچکی برای این تیم بوده است.
تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز که شانس به دست آوردن انتخاب های شماره ۱، ۶ و ۱۱ را داشت، در نهایت تنها انتخاب شماره ۳ را به دست آورد. این تیم در جریان معاملات قبلی انتخاب های لیکرز و میامی هیت را به دست آورده بود اما این انتخاب ها محافظت شده بودند. در صورتی که لیکرز انتخاب بیشتر از ۵ (۶، ۷ و …) و هیت انتخابی بیشتر از ۱۰ (۱۱، ۱۲ و …) به دست می آورد این انتخاب ها به فیلادلفیا تعلق می گرفت که اینگونه نشد.
در میان ۴ تیمی که بیشترین شانس را برای بردن قرعه کشی داشتند، نیویورک نیکس بدشانس ترین تیم بود. احتمال برنده شدن این تیم در قرعه کشی ۱۹٫۹ درصد و دومین شانس برتر برای برنده شدن در قرعه کشی بود، اما در نهایت در رده‌ی چهارم قرار گرفت.
تیم نیکس در کل شانس بدی در تاریخ قرعه کشی درفت داشته است. پس از پاتریک یوئینگ که در درفت سال ۱۹۸۵ به عنوان انتخاب شماره ۱ توسط نیکس جذب شد، هیچ یک از انتخاب های قرعه کشی درفت این تیم نتوانسته اند راهی آل استار شوند.
استیو میلز، مدیرکل باشگاه نیکس گفت از سقوط تیمش به رده‌ی چهارم مایوس شده است. او اضافه کرد تیمش تمام گزینه ها از جمله انتقال انتخابشان برای جذب یک بازیکن باتجربه یا به دست آوردن چند انتخاب راند اول درفت را بررسی می کند.
تیم هایی که ۱۴ انتخاب اول درفت ۲۰۱۵ را در اختیار دارند را در زیر مشاهده می کنید.

انتخاب تیم
۱ مینسوتا
۲ لیکرز
۳ فیلادلفیا
۴ نیویورک
۵ اورلاندو
۶ ساکرامنتو
۷ دنور
۸ دیترویت
۹ شارلوت
۱۰ میامی
۱۱ ایندیانا
۱۲ یوتا
۱۳ فینیکس
۱۴ اکلاهما سیتی

منابع: ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۰ پاسخ

  1. سینا میلواکی گفت:

    تشکر بابت پست عالیت واسه درفت احمد خان
    در مورد انتخاب محافظت شده تیم لیکرز انتخاب دوم(زیر ۵ ) و هیت هم انتخاب دهم رو داشت طبق معاملات پارسال باید اونا به فیلادلفیا واگذار میشد،چرا این اتفاق نیوفتاد؟

    • تو متن پست توضیح دادم. اگه لیکرز انتخابی پایین تر از ۵ (۶،۷ و …) و میامی انتخابی پایین تر از ۱۰ (۱۱ و …) به دست میاوردن، انتخاب هاشون مال فیلادلفیا بود.
      متن رو اصلاح کردم که واضح تر باشه.

  2. afshin6 گفت:

    اقا احمد «قرعه کسی»اول متن درستش کنید.

  3. MONSTER گفت:

    لیکرز به نظر میاد این فصلی که میاد تیم خوبی بشه شنیدم میخان یه ستاره جدید بخرن
    مجیک اگه ده سال پشت سر هم پیک اولو بگیره اخرش هیچی نمیشه

  4. LAKER FOR LIFE گفت:

    ههههههههههی. بالاخره بعد از چند سال بدشانسی و خبر بد یه خبر خوب برای طرفداران لیکرز.
    حالا فقط مونده یک انتخاب معقولانه تو درفت و یا ترید این پیک برای یه بازیکن خوب ببعدشم جذب فری ایجنتای خوب و تاثیر گذار که یکیشون به احتمال زیاد کوین لاوه که به گفته ی تمام نزدیکانش علاقه ی خیلی زیادی برای حظور تو تیم مورد علاقش یعنی لیکرز داره و با کپ اسپیسی که لیکرز داره حتی میتونه یک ستاره دیگه مثل دی آندره جردنم جذب کنه . بنظر میرسه روزای خوبی برای لیکرز در راهه.
    GET READY PEOPLE , THE LAKERS ARE COMING BACK

  5. alik گفت:

    لیکرز الان فقط یه ستاره کم داره! با این پیک درفت و بازگشت جولیوس رندل و حضور کلارکسون و کمک کوبی فقط یه ستاره نیازه تا لیکرز از این بحران حال حاضرش در بیاد

  6. علی b گفت:

    آدمین جان یک سوال بی ربط ولی مهمه!
    ری آلن کجاست؟

  7. ری آلن بازیکن آزاده
    برای هیچ تیمی بازی نمیکنه
    دیگه رفت برای فصل آینده

  8. Sadegh گفت:

    سلام ری الن آخرش تو چه تیمی بازی میکنه جواب بده

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *