قرعه کشی درفت بسکتبال NBA در سال ۲۰۱۴ انجام شد

قرعه کشی درفت بسکتبال NBA در سال 2014 انجام شد

روز سه شنبه؛ ۲۰ می، قرعه کشی درفت بسکتبال NBA در سال ۲۰۱۴ انجام شد و روند خوش شانسی های کلیولند کاوالیرز در این رویداد ادامه یافت.
تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز با به دست آوردن انتخاب شماره ۱ درفت ۲۰۱۴، برای دومین سال متوالی و برای سومین بار در چهار سال اخیر، برنده لاتاری درفت شد. این تیم در حالی برنده قرعه کشی شد که با ۱٫۷ درصد شانس برای برنده شدن، از نظر شانس برنده شدن در رده نهم قرار گرفته بود.
جف کوهن؛ نایب رئیس باشگاه کاوالیرز در این مورد گفت:” به نظر می رسه واقعیت داره. برای سومین بار در چهار سال اخیره که این اتفاق می افته و ما ۱٫۷ درصد شانس داشتیم که برنده انتخاب اول بشیم و ما دوباره این کار بعید رو انجام دادیم.”
تیم کلیولند کاوالیرز با در اختیار داشتن حق انتخاب اول در سال ۲۰۱۱، کایری ایروینگ را به خدمت گرفت و امیدوار است بتواند با حق انتخاب امسال، بازیکن بهتری نسبت به سال گذشته جذب کند. آنها با داشتن انتخاب اول در یارکشی سال ۲۰۱۳، انتونی بنت را جذب کردند که در فصل اول حضورش در لیگ، عملکرد نا امید کننده ای داشت.
کایری ایروینگ پس از برنده شدن تیمش در قرعه کشی در توییتر خود نوشت:”خوش شانسی تو توپ های پینگ پنگ … خیلی هیجان انگیزه.”
تیم کلیولند کاوالیرز حالا می تواند از بین بازیکنانی مثل اندرو ویگینز و جوئل امبید از دانشگاه کانزاس، جباری پارکر از دانشگاه دوک یا هر بازیکن دیگری که تمایل دارد، یک نفر را انتخاب کند.
کوهن در ادامه گفت:”این یعنی همه چی. بعد از درفت سال ۲۰۰۳ که لبران جیمز، دوین وید، کریس باش و کارملو انتونی از طریق اون وارد NBA شدن، مسلما درفت امسال مهمترین درفته.”
کاوالیرز در سال ۲۰۰۳ نیز برنده قرعه کشی یارکشی شده بود؛ سالی که آنها لبران جیمز را انتخاب کردند. اما آنها از سال ۲۰۱۰ که جیمز به میامی رفت، هر سال در قرعه کشی حضور داشته اند و می خواهند به این روند پایان دهند.
کیفیت بالای بازیکنان حاضر در یارکشی امسال باعث شد بعضی تیم ها به امید گرفتن انتخاب های بالاتر، در فصل عادی عمدا نتایج ضعیف کسب کنند. اما کاوالیرز امیدوار بود بتواند در پلی آف حاضر شود و با عملکرد خوب خود، زمانی که لبران جیمز یک بازیکن آزاد می شود، او را برای بازگشت به خانه سابقش ترغیب کند.
قرعه کشی یارکشی سال ۲۰۱۱ نیز قرعه کشی عجیبی بود. در آن سال کاوالیرز در حالی برنده قرعه کشی شد که از نظر شانس برنده شدن در رده هشتم قرار گرفته بود.

قرعه کشی درفت بسکتبال NBA در سال 2014 انجام شد

با برنده شدن کاوالیرز در قرعه کشی امسال، تیم دیترویت پیستونز نیز ضرر کرد. این تیم پیش از قرعه کشی شانس انتخاب هشتم را در اختیار داشت اما با توجه به برنده شدن کاوالیرز که در رده نهم قرار داشت، جایگاه نهم حالا به پیستونز رسیده است و طبق یکی از بندهای قرارداد انتقال بن گوردن بین پیستونز و شارلوت، پیستونز حالا باید انتخاب شماره ۹ خود را به شارلوت بدهد.
تیم اورلاندو مجیک با توجه به شانسش، سقوط یک رتبه ای داشت و در رده چهارم قرعه کشی قرار گرفت. این تیم همچنین انتخاب دوازدهم دنور ناگتز را در اختیار دارد. یوتا جاز انتخاب پنجم درفت را در اختیار دارد و تیم های لیکرز و سلتیکس که نام آنها به ندرت در قرعه کشی های مختلف دیده شده است، به ترتیب انتخاب های هفتم و ششم را در اختیار دارند. میلواکی باکز نیز در رده دوم قرعه کشی قرار گرفت.
تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز علاوه بر انتخاب شماره ۳ خود، انتخاب شماره ۱۰ نیو اورلئانز پلیکانز را نیز در اختیار دارد. سیکسرز در جریان انتقالی که جرو هالیدی را به پلیکانز فرستاد، انتخاب این تیم را به دست آورده است.
دکتر جی که به عنوان نماینده تیم سیکسرز در مراسم حضور داشت، در مورد وضعیت سیکسرز در قرعه کشی گفت:” اگه ما فقط انتخاب شماره ۳ رو داشتیم، من و تیمم یکم نا امید می شدیم. اما واقعیت اینه که ما انتخاب شماره ۱۰ رو هم داریم و ممکنه نسبت به تیم های دیگه عملکرد بهتری داشته باشیم. ما می تونیم دو بازیکن رو در درفت امسال جذب کنیم یا با این دو حق انتخاب کارهای دیگه ای انجام بدیم.”

دانلود ویدئوی کوتاهی از مراسم قرعه کشی درفت

تیم کاوالیرز با برنده شدن در قرعه کشی درفت برای دومین سال متوالی، دومین تیمی لقب گرفت که در دو سال متوالی برنده قرعه کشی شده است. اورلاندو مجیک در سال های ۹۲ و ۹۳، دو بار پی در پی، برنده لاتاری درفت شده بود. مجیک در فصل ۹۲-۹۳ که اولین فصل حضور شکیل اونیل در این تیم بود رکورد ۴۱ برد و ۴۱ باخت را به ثبت رساند و علی رقم اینکه بهترین رکورد را در میان تیم های بازمانده از پلی آف به ثبت رساند، برنده قرعه کشی درفت ۹۳ شد. برنده شدن اورلاندو در درفت ۹۳ منجر به تغییر سیستم قرعه کشی به فرمت وزنی شد؛ فرمتی که در آن تیم هایی که رکورد های بدی در فصل عادی ثبت کرده بودند شانس بیشتری برای برنده شدن داشتند.
کسب عمدی نتایج ضعیف توسط تیم ها بار دیگر باعث شده تا بحث ها برای تغییر سیستم قرعه کشی بالا بگیرد و طبق گفته کمیسیونر NBA؛ آدام سیلور، تابستان امسال این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد. سیلور همچنین اشاره کرده است در صورتی که یک راه حل ایده آل وجود داشته باشد، می تواند از همین حالا آن را اجرا کند.
مراسم درفت ۲۰۱۴ بسکتبال ان بی ای روز ۲۶ ژوئن برگزار خواهد شد.
تیم هایی که انتخاب های اول تا سی ام درفت ۲۰۱۴ را در اختیار دارند را در جدول زیر مشاهده می کنید.

شماره

تیم

۱

کلیولند کاوالیرز

۲

میلواکی باکز

۳

فیلادلفیا سونی سیکسرز

۴

اورلاندو مجیک

۵

یوتا جاز

۶

بوستون سلتیکس

۷

لس آنجلس لیکرز

۸

ساکرامنتو کینگز

۹

شارلوت هورنتز

۱۰

فیلادلفیا سونی سیکسرز

۱۱

دنور ناگتز

۱۲

اورلاندو مجیک

۱۳

مینسوتا تیمبرولوز

۱۴

فینیکس سانز

۱۵

آتلانتا هاوکس

۱۶

شیکاگو بولز

۱۷

بوستون سلتیکس

۱۸

فینیکس سانز

۱۹

شیکاگو بولز

۲۰

تورنتو رپتورز

۲۱

اکلاهما سیتی تاندر

۲۲

ممفیس گریزلیز

۲۳

یوتا جاز

۲۴

شارلوت هورنتز

۲۵

هیوستون راکتس

۲۶

میامی هیت

۲۷

فینیکس سانز

۲۸

لس آنجلس کلیپرز

۲۹

اکلاهما سیتی تاندر

۳۰

سن آنتونیو اسپرز

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۸ پاسخ

  1. آذرخش گفت:

    درود
    عزیز اسم اکلاهما در دو رده ی ۲۱ و ۲۹ تکرار شده؟

  2. علی گفت:

    چون دو تا حق پیک رفت تو راند اول داره فینیکس سه تا

  3. Hossein گفت:

    مگه بازیکنای امسال چقدر خوبن که از سال ۲۰۰۳هم بهترن؟؟؟

  4. pierce گفت:

    پیک سلتیکس ۶ افتاد امیدواریم بازیکن های خوبی توی پیک ۶ و ۱۷ نصیبش بشه .. پیک ۱۷ مال نتز هستش ؟

    • admin گفت:

      بله، سلتیکس این انتخابو در جریان انتقال گارنت و پیرس به نتز به دست آورده.

  5. انشاالله بوستون صعودش از درفتا ببره و بشه بوستون سابق.به امید موفقیت بوستون در فصل بعد………از نظر من امسال اوکلاهما قهرمانه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *