دعوت شیمون پرز از آماری استادمایر برای پیوستن به تیم اسرائیل

آماری استادمایر-شیمون پرز

شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل،ستاره نیویورک نیکس،آماری استادمایر را دعوت کرده است تا به دلیل روابط خود با یهودیت،برای تیم بسکتبال اسرائیل بازی کند.
پرز روز پنج شنبه برای گفتگو کردن در مورد کارهای خیریه استادمایر با او ملاقات کرد.استادمایر که می گوید ریشه ای عبری دارد پیش از این به اسرائیل سفر کرده بود و پرز از او خواسته بود که به تیم ملی بسکتبال رژیم صهیونیستی کمک کند.این بازیکن در سال ۲۰۱۰ گفته بود:”من از جوانی ام می دانستم که از سمت مادرم یک عبری هستم و این چیزی است که نقش ظریف اما مهمی در پیشرفت من داشته است.”
آماری که سابقه حضور ۶ باره در آل استار NBA را دارد در حال حاضر نیز روابط قابل توجهی با بسکتبال اسرائیل دارد.ماه گذشته او به گروهی پیوست که قصد خرید تیم Hapoel Jerusalem را داشت.این تیم در لیگ برتر بسکتبال اسرائیل حضور دارد.او در حال حاضر نیز در اسرائیل حضور دارد و مربی تیم بسکتبال کانادا در بازی های Maccabiah است که رقابت هایی برای ورزشکاران یهودی است.
استادمایر در المپیک سال ۲۰۰۴ به همراه تیم بسکتبال آمریکا برنده مدال برنز شده است؛اما از سال ۲۰۰۷ برای تیم ملی بسکتبال آمریکا به میدان نرفته است.
به نظر می رسد پس از کشورهای عربی که با تابعیت دادن به ورزشکاران دیگر کشورها،انها را وارد تیم های ملی خود می کنند،حالا نوبت به اسرائیل رسیده است که با این تفسیر که یک بازیکن ریشه عبری دارد،به او پیشنهاد پیوستن به تیم ملی اسرائیل را بدهد.

منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. mohammedlahiji گفت:

    دیگه حالم از امر بهم میخوره توی اینستگرام برید ببینید چه ویدیو هایی گذاشته

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *