لیکرز به دنبال جذب لبران جیمز و کارملو آنتونی در تابستان ۲۰۱۴

کارملو آنتونی-لبران جیمز-کوبی برایانت

تیم لس آنجلس لیکرز که در برنامه اش برای جذب مجدد دوایت هاوارد در تعطیلات امسال ناموفق بود،سال آینده با تمرکز بر روی ۲ بازیکن آزاد آن سال،یعنی لبران جیمز و کارملو آنتونی،خود را برای یک بازسازی سریع آماده می کند.این خبر توسط منابع به ESPN داده شده است.
نظرات در مورد اینکه آیا لیکرز می تواند لبران یا کارملو را به لس انجلس بیاورد متفاوت است؛بعضی منابع چنین انتقالی را واقع بینانه می دانند و برخی دیگر نیز آن را در این موقعیت دور از ذهن می دانند.با این حال منابع مختلف گفته اند روشن است که لیکرز خود را برای جذب یکی از این دو سوپر استار و شاید هر دوی آنها،که می توانند سال آینده بازیکن آزاد شوند،آماده می کند.
دوین وید،آماری استادمایر و کریس باش،دیگر بازیکنانی هستند که گزینه فسخ زود هنگام قرارداد،در قراردادهای ۵ ساله ای که این بازیکنان در سال ۲۰۱۰ با باشگاه هایشان منعقد کرده اند،وجود دارد.البته به این لیست باید لول دنگ،دنی گرنجر،اندرو بوگات و دیرک نویتزکی را نیز اضافه کنید که تابستان آینده بازیکن آزاد نامحدود خواهند بود.
البته جیمز بزرگ ترین نام در میان این بازیکنان است.اما به گفته منابع برخلاف سال ۲۰۰۹ که جیمز گزینه بازیکن آزاد شدن را در سر داشت و به ان فکر می کرد،این بازیکن امسال هنوز به تصمیمی که باید در سال ۲۰۱۴ بگیرد فکر نکرده است.
یک منبع مطلع لیگ در این مورد گفت:”در چنین موقعیتی فکر کردن در این مورد پوچ و واهی است.در حال حاضر این چیزی است که بیشتر تیم ها به انجام آن مایل هستند تا خود لبران جیمز.این در مورد جایی که او برای پیروز شدن می خواهد به آنجا برود،نیست.او در حال حاضر نیز دو حلقه قهرمانی دارد.اگر لبران به شهر Reno (شهری در نوادا که به قمارخانه هایش معروف است) برود نیز تیم ها به دنبال او می آیند.”
برنامه های آنتونی برای تابستان آینده نیز نامشخص باقی می ماند،اما یک منبع نزدیک به این موقعیت گفت امکان دارد این بازیکن گزینه فسخ قرارداد خود را پس از پایان فصل پیش رو اجرایی کند تا با تبدیل شدن به یک بازیکن آزاد،امکان بستن یک قرارداد ۴ یا ۵ ساله جدید را داشته باشد.
پس از اتمام تب و تاب کسب دومین عنوان قهرمانی،جیمز اخیرا کمپ خود با پشتیبانی شرکت نایکی را در لاس وگاس به اتمام رساند و یک تور تبلیغاتی را برای سفر به فیلیپین و چین در برنامه دارد.پس از آن او روی عروسی خود تمرکز خواهد کرد که برنامه ریزی شده است در ماه سپتامبر در لاس وگاس برگزار شود.
جیمز احتمالا نمی خواهد تا پایان فصل آینده به طور جدی به گزینه های پیش روی خود فکر کند.اما در ان زمان انتظار می رود او از همان اصولی که در سال ۲۰۱۰ برای انتخاب تیم خود استفاده کرد پیروی کند:وجود استعداد در ترکیب آینده تیم و فرصت هایی که می تواند منجر به شانس های قهرمانی متعدد برای آنها شود.سه سال پیش تیم هایی مثل نیویورک نیکس و نیوجرسی نتز که به دنبال جذب جیمز بودند،به دلیل نداشتن یک ستاره دوم نتوانستند نظر او را جلب کنند.
در نهایت این میامی هیت بود که توانست تا حد زیادی تقاضاهای جیمز را برآورده کند.زیر آنها تنها تیمی بودند که قادر بودند جیمز را در کنار دو ستاره دیگر به نام دوین وید و کریس باش قرار دهند.در سال آینده جیمز احتمالا به دنبال شرایط مشابهی خواهد بود،به همین دلیل است که او در حال حاضر در میامی راحت و شاد است.
این قضیه مانعی برای شانس لیکرز در جذب جیمز است.چراکه ترکیب آنها پس از این فصل ترکیبی است که ستاره ای در آن دیده نمی شود.این تیم هنوز چیزی برای عرضه به جیمز ندارد.حتی حضور کوبی برایانت که در سال آخر قرارداد تضمین شده خود با لیکرز است.

کوبی برایانت

برایانت هفته گذشته به ESPN گفت می خواهد حداقل ۲ تا ۳ فصل دیگر بازی کند.اما از انجا که او پس از ریکاوری تاندن آشیل پاره شده اش،هنوز مذاکره ای با لیکرز نداشته است به نظر می رسد صحبت در مورد چیزی که او مایل است برای آن بازی کند،بی فایده است.
فصل آینده برایانت با ۳۰٫۵ میلیون دلار بیشترین حقوق دریافتی در میان بازیکنان لیگ را خواهد داشت.برای اینکه لیکرز بتواند سقف دست مزد های خود را برای دو بازیکن سطح بالای دیگر حفظ کند لازم است تا برایانت به مبلغ بسیار کمتری قانع شود.
کوبی گفت:”به عنوان یک تاجر هدف همیشه این است که حقوقم کم نشود.اما …”
او هفته گذشته به ESPNLosAngeles.com گفت تمایل دارد در جریان پیشنهادهای استخدامی لیکرز برای سال ۲۰۱۴ قرار گیرد و در تصمیم گیری های تیم شرکت کند.
اگر هاوارد قرارداد جدیدی با لیکرز امضا می کرد این تیم توانایی مالی برای جذب تنها یک بازیکن با حداکثر دستمزد در تابستان آینده را داشت.اما حالا که این بازیکن لیکرز را ترک کرده است،این تیم برای فصل ۲۰۱۴-۱۵ تنها با استیو نش (۹٫۷ میلیون دلار) و رابرت ساکری (۹۱۵۲۴۳ دلار) قرارداد دارد که به آنها اجازه می دهد برای جذب دو بازیکن با حداکثر دستمزد اقدام کنند.
توافق جدید بین NBA و اتحادیه بازیکنان به لیکرز اجازه میدهد که در آخرین سال قرارداد استیو نش،این بازیکن را کنار بگذارد و از هزینه های خود به مبلغ ۹٫۷ میلیون دلار در مدت بیش از سه سال بکاهد و این به این معنی است که این تیم در فصل ۲۰۱۴-۱۵تنها ۳٫۲ میلیون دلار بیشتر از سقف قرارداد پرداخت خواهد کرد.پس حتی اگر برایانت در تابستان آینده قرارداد خود را به مدت دو سال دیگر تمدید کند و برای هر سال بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دریافت کند،لیکرز حداقل از لحاظ تئوری توان مالی لازم برای جذب دو بازیکن دیگر با حداکثر دستمزد را خواهد داشت.
نظر شخصی ام این است که این سناریو برای لیکرز بیش از حد رویا پردازانه است و احتمال عملی شدن آن کم است.در تابستان ۲۰۱۴ گرچه دیوید استرن بازنشسته شده است،اما لیکرز در صورتی که بتواند موافقت این دو بازیکن برای به خدمت گرفتنشان را به دست آورد نیز احتمالا با مخالفت NBA با این نقل و انتقالات به دلیل بر هم زدن توازن قدرت در لیگ مواجه خواهد شد.همان اتفاقی که مانع پیوستن کریس پاول به لیکرز شد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۷ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    امکانش هست من هم ادمین سایت بشم

  2. mohammedlahiji گفت:

    ببخشید مطلب من خیلی وقته تو انتظاره کی نمایش داده میشه

  3. mohammedlahiji گفت:

    این مطلب از اوایل فصل مطرح بوده

  4. ساسان گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم.میخواستم ازتون بپرسم که چطوری و با چه شبکه هایی میتونم از ماهواره بازی های ان بی ای رو ببینم.لطفا کامل راهنماییم کنید.منتظر ایمیلتون هستم و ممنون از خبر رسانی حوبتون

    • admin گفت:

      سلام.
      کانال CNN ترک قراره فصل بعد مسابقات NBA رو پوشش بده.کانال های الجزیره هم مسابقات رو پوشش میدن که البته پولی هستند.برای دریافت اطلاعات این کانال ها مثل فرکانس و غیره هم باید به سایت های تخصصی ماهواره مراجعه کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *