دیرک نویتزکی،به رتبه ۱۶ ام امتیاز آورترین بازیکنان تاریخ NBA رسید

دیرک نویتزکی،به رتبه 16 ام امتیاز آورترین بازیکنان تاریخ NBA رسید

دیرک نویتزکی، ستاره آلمانی تیم دالاس، با پشت سر گذاشتن جری وست، به رتبه ۱۶ ام امتیاز آورترین بازیکنان تاریخ NBA رسید.
این بازیکن با به ثمر رساندن یک پرتاب سه امتیازی از سمت چپ خط ۳ امتیازی، در حالی که ۵۹٫۹ ثانیه به پایان کوارتر سوم بازی تیمش مقابل واشنگتن ویزاردز مانده بود،از وست پیشی گرفت.وست در ۱۴ فصل حضورش در لیگ که کل آن در لیکرز سپری شد، ۲۵۱۹۲ امتیاز کسب کرده بود.
نویتسکی این بازی را با ۱۹ امتیاز به اتمام رساند تا مجموع امتیازات کسب شده خود در ان بی ای را به ۲۵۱۹۷ برساند.ماوریکس با نتیجه ۱۰۵ بر ۹۵ در این مسابقه پیروز شد.
نویتزکی ۳۵ ساله که در ۱۶ سال حضورش در لیگ تنها برای ماوریکس به میدان رفته است، به زودی رجی میلر را نیز پشت سر خواهد گذاشت و به رده پانزدهم امتیاز آورترین بسکتبالیست های کل دوران ان بی ای می رسد.میلر در دوران بازی خود در لیگ ۲۵۲۷۹ امتیاز کسب کرده است.
این احتمال وجود دارد که نویتزکی بتواند در پایان فصل به جمع ۱۰ بازیکن برتر تاریخ لیگ از لحاظ کسب امتیاز بپیوندد.هم اکنون اسکار رابرتسون با ۲۶۷۱۰ امتیاز در رده دهم قرار دارد.
کوبی برایانت با ۳۱۶۱۷ و کوین گارنت با ۲۵۳۱۰ امتیاز، تنها بازیکنان فعلی لیگ هستند که در این لیست بالاتر از نویتزکی قرار دارند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *