پایان پیمان ریش در شب ۲۵۰۰۰ تایی شدن دیرک نویتزکی

دیرک نویتزکی (دیرک نویتسکی)

دیرک نویتزکی آلمانی،یکشنبه شب و پیش از آنکه پس از مدت ها دوباره از یک تیغ ریش تراشی استفاده کند،به یک نقطه عطف بزرگ در دوران حرفه ای بسکتبال خود دست یافت.
این بازیکن در جریان پیروزی ۱۰۷ بر ۸۹ تیمش مقابل نیواورلئان هورنتز،به عنوان هفدهمین عضو به باشگاه ۲۵۰۰۰ امتیازی های NBA پیوست.نویتزکی با تعدادی از هم تیمی هایش قرار گذاشته بود تا برابر نشدن تعداد بردها و باخت های تیمش در این فصل،ریش های خود را اصلاح نکند.بعد از برد دیشب ماوریکس،تعداد بردها و باخت های این تیم در عدد ۴۰ برابر شد تا نویتسکی بعد از دو ماه،ریش های خود را اصلاح کند.
نویتزکی در پاسخ به این سوال که اصلاح کردن ریشش لذت بخش تر است یا پیوستن به جمع ۲۵ هزار امتیازی های NBA گفت:”مطمئن نیستم.باید شیر یا خط بندازم.”
البته نویتزکی ۳۴ ساله نمی خواست افتخاری را که از آن با نام “یک دستاورد باورنکردنی” یاد کرد،کمرنگ جلوه دهد.او با پشت سر گذاشتن ۲۵ هزار امتیاز در ان بی ای،در کنار کوبی برایانت از لیکرز و کوین گارنت از سلتیکس قرار گرفت که ۲ بازیکن ۲۵۰۰۰ تایی فعلی لیگ هستند.
این بازیکن در حالی که ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیه به پایان کوارتر دوم مسابقه باقی مانده بود با یک جامپ شات مسافت متوسط،از روی دست رابین لوپز (سنتر هورنتز) به این افتخار دست یافت.او پس از این پرتاب انگشت اشاره دست راستش را به نشانه تشکر،به سمت نیمکت دالاس که در حال تشویق او بودند بلند کرد.
نویتزکی در مورد این صحنه گفت:”من فقط خوشحال بودم که این افتخارو به دست آوردم و دیدم تمام نیمکت پا شدن و منو تشویق می کنن.اون یه احساس خاص بود.این یه نقطه عطف بزرگ بود و دوست دارم بگم اگه من یک روز به دوران حرفه ایم نگاه کنم،این لحظه یک لحظه خاص خواهد بود.”
چهره نویتزکی بعد از اصلاح ریشش که بلافاصله بعد از ورودش به رختکن تیم انجام شد،یاد آور وقتی بود که او اولین بار و در سن ۱۹ سالگی از ولفسبورگ آلمان،به NBA آمده بود.او در آن زمان به عنوان یک بازیکن سال اولی تلاش زیادی می کرد اما مشخص نبود بتواند در NBA موفق شود.اما توانست اعتماد دان نلسون (مربی سابق دالاس) را با بازی های شگفت انگیز خود جلب کند.
نویتزکی در ادامه گفت:”من فکر می کنم مربیان زیادی وجود ندارن که بازیکن ۷ فوتی سه امتیازی زن داشته باشن.این همون چیزی بود که مربی می خواست و مشخصه به من اعتماد به نفس زیادی داد.”
بسیاری از کارشناسان نویتزکی را بهترین شوتزن ۷ فوتی تاریخ NBA می دانند.او مهارت های خود در شوت زنی را به همه نقاط زمین گسترش داده است،بازی post-up را به آن اضافه کرده است و با تواناییش در حرکت به سمت سبد و به شمر رساندن شوت های سخت،توانسته است در ۱۵ فصل حضورش در لیگ متوسط ۲۲٫۶ امتیاز را کسب کند.این بازیکن ۱۱ بار در آل استار حضور داشته است،یک بار عنوان MVP لیگ را کسب کرده است و در قهرمانی سال ۲۰۱۱ دالاس در NBA،به عنوان MVP مسابقات فینال شناخته شده است.
ریک کارلایل (سرمربی دالاس) در مورد نویتزکی گفت:”او بازیکنی است که از جهات مختلف تغییرات اساسی در بازی ایجاد می کند.او تنها بازیکن ۷ فوتی است که تا به حال توانسته چنین بازی هایی انجام دهد.او در اطراف سبد بازیکن خوبی است،در پرتاب های مسافت متوسط و مسافت دور عالی است،حرکت های به سمت سبد خوبی دارد و توانایی شوت زدن در هر شرایط نامتعادل را دارد.”
کارلایل اضافه کرد:”دیرک نه تنها یک بازیکن بزرگ است بلکه یک بازیکن مبتکر و پیشگام در بسکتبال است.نام او در تاریخ بسکتبال به عنوان یکی از افرادی که این بازی را تغییر داده است خواهد ماند.”
نویتزکی یکی از ۹ بازیکن تاریخ NBA است که موفق به کسب ۲۵۰۰۰ امتیاز و ۹۰۰۰ ریباند شده است.کریم عبد الجبار،کارل مالون،ویلت چمبرلین،شکیل اونیل،موسز مالون،الوین هیس،حکیم الاجوان و کوین گارنت دیگر بازیکنان این لیست هستند.
نویتزکی در رقابت های این فصل متوسط ۱۷٫۲ امتیاز را به ثبت رسانده است که بدترین رکورد او از اولین سال حضورش در لیگ است.این بازیکن به دلیل مصدومیت تا آل استار ۲۰۱۳ نتوانسته بود قابلیت های همیشگی خود را نشان دهد.در اواسط ماه ژانویه تیم دالاس در ۱۰ بازی متوالی درصد پیروزی های زیر ۵۰ داشت و در اواخر همان ماه بود که بازیکنان دالاس برای رساندن درصد پیروزی های تیمشان به ۵۰ پیمان ریش را شکل دادند.البته این پیمان موجب ناراحتی زیاد همسر نویتزکی شده است؛او به شوخی گفته است که از ماه فوریه تا کنون نویتسکی را نبوسیده است.
نویتزکی که صورتش را اصلاح کرده بود و برای سفر به خانه یک توشه ۲۵۰۰۰ امتیازی داشت در پایان گفت:”ممکن است امشب بوسیده شوم!”

منبع

 

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. sinaknicks گفت:

    سلام نمی دونم شماهم فهمیدین؟وقتی کوبی ۳۰۰۰۰ شد اون هم ازرودست رابین لوپزامتیاز اوورد!

  2. مسعود گفت:

    خیلی ها Nowitzki رو لری بیرد دوم تو تاریخ NBA میدونن. چون شباهت های زیادی با هم دارند. خیلی دوست داشتم حداقل یک فصل این بازیکن تو سلتیکس بازی کنه. ولی متأسفانه از جمله بازیکنایی هست که عاشق تیمشه و ممکنه به این خاطر هیچ وقت نتونم این بازیکن رو تو سلتیکس ببینم. خبر خوشحال کننده ای بود. میتونم بگم تنها بازیکن غیر سلتیکسی هستش که خیلی دوستش دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *