عمل جراحی زانو دیرک نویتزکی و دوری ۶ هفته ای از مسابقه

دیرک نویتزکی

دیرک نویتزکی،فروارد تیم دالاس ماوریکس روز جمعه،روی زانوی راست خود عمل جراحی مفصل انجام داد و انتظار می رود تا حدود ۶ هفته دیگر فعالیت های بسکتبالی خود در زمین را از سر گیرد.
دالاس ماوریکس اولین بازی خود در فصل جدید ان بی ای را روز ۳۰ اکتبر مقابل لس آنجلس لیکرز در شهر لس آنجلس برگزار می کند.
ریک کارلایل (سرمربی دالاس) گفت:”این هرگز آسان نیست که یک بازیکن که نتیجه بازی ها را تغییر می دهد را برای ۶ هفته از دست بدهید.ما به دنبال آن هستیم که نبود نویتزکی را با قوی کردن سایر پست ها جبران کنیم.”
نویتزکی ۳۴ ساله که بیشتر مسابقات پیش فصل را با تورم زانو پشت سر گذاشته است،از شروع اردوهای آماده سازی دالاس در روز ۲۹ سپتامبر تا کنون دوبار آب زانوی خود را تخلیه کرده است.زانوی او پس از استراحت بهتر نشد و کمپرس یخ و لیزر درمانی هم بی فایده بود.همه این عوامل منجر شد او تصمیم به عمل زانو بگیرد.
ام وی پی (باارزش ترین بازیکن) فینال سال ۲۰۱۱ ان بی ای،فقط یک بازی پیش فصل را در زمین بوده و آن بازی نیز در کشورش آلمان بوده است.
دالاس ماوریکس در حال حاضر با مشکل دیگری روبروست و آن کار کردن با ۵ بازیکن جدید است.یکی از این بازیکنان که می تواند در پست دیرک نویتزکی بازی کند،التون براند با سابقه ۱۳ ساله در NBA است.وینس کارتر بازیکن دیگری است که فصل گذشته به دالاس پیوست و می تواند در پست نویتزکی بازی کند.
ماوریکس فصل گذشته نتوانست کار زیادی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود انجام دهد؛زیرا تصمیم نگرفت برای بازیکنان کلیدی که از دست داد جایگزین های خوبی پیدا کند.این باشگاه فصل گذشته در ترکیبش دیرک نویتسکی را داشت که در اوایل فصل با مشکل تنفس و زانو درد در پای راستش،دست و پنجه نرم می کرد و در نهایت ۴ بازی را از دست داد.البته او هیچ یک از بازی های بعدی تیمش را از دست نداد.
این غیبت نویتزکی احتمالا طولانی ترین غیبت او در طول دوران بازی اش خواهد بود.نویتزکی هیچ گاه بیش از ۹ بازی را در یک فصل از دست نداده است.
وینس کارتر در این مورد گفت:”من می دانم همه شما از ما انتظار ندارید که در حال حاضر خوب بازی کنیم،پس فشار کار روی کدام بازیکن است؟هیچ کس فکر نمی کند ما با نویتزکی یا بدون او شانسی برای قهرمانی داشته باشیم،بنابراین ما فقط باید بازی کنیم و بگوییم هرچه باداباد!”
نویتزکی با متوسط ۲۲٫۹ امتیاز و ۸٫۳ ریباند در ۱۴ فصل حضورش در NBA بیشترین تعداد امتیاز را در طول دوران حرفه ای اش در میان بازیکنان هم پست خود کسب کرده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *