طارق اوینز به پلیکانز و آل جفرسون به شارلوت می پیوندند

طارق اوینز-ال جفرسون

طبق گفته منابع لیگ NBA به یاهو اسپرتس،تیم نیو اورلئانز پلیکانز در یک معامله سه تیمه با تیم های ساکرامنتو و پورتلند،برای جذب طارق اوینز به توافق رسید.
در این معامله که به صورت امضای قرارداد و انتقال است اوینز با یک قرارداد ۴ ساله به مبلغ ۴۴ میلیون دلار به پلیکانز خواهد آمد.در این معامله همچنین پلیکانز،گرویس وسکوئز را به ساکرامنتو می فرستد و سنتر خود رابین لوپز را نیز به پورتلند خواهد داد.
تیم پورتلند نیز Jeff Withey،درفت امسال خود در پست سنتر را به پلیکانز می دهد و انتخاب راند دوم یارکشی سال آینده خود را نیز به ساکرامنتو می فرستد.
منابع لیگ گفتند این نقل و انتقال پس از آن انجام انجام شد که خوزه کالدرون پیشنهاد قرارداد ساکرامنتو را رد کرد.ساکرامنتو امیدوار بود بتواند با کالدرون قرارداد امضا کند و وسکوئز را به تیم دیگری انتقال دهد.
اوینز یک بازیکن آزاد محدود بود و در صورتی که تا ۱۰ جولای توافقی برای انتقال او به تیم دیگری انجام نمی شد،قرارداد ۴ ساله او به مبلغ ۴۴ میلیون دلار تضمین شده بود.همین موضوع باعث شد تیم های پلیکانز و ساکرامنتو برای رسیدن به این توافق کار کنند.منابع همچنین گفتند کالدرون به مذاکرات خود برای بازگشت به دیترویت یا هر تیم دیگری در NBA ادامه می دهد.
اوینز ۲۳ ساله،فصل گذشته متوسط ۱۵٫۲ امتیاز،۴٫۴ ریباند و ۳٫۵ پاس منجر به گل را برای ساکرامنتو کینگز ثبت کرد.
وسکوئز نیز فصل گذشته یکی از بازیکنان NBA بود که پیشرفت زیادی داشت،بسکتبالیست بازی سازی که متوسط ۱۳٫۹ امتیاز و ۹ پاس منجر به گل را در فصل گذشته ثبت کرد.او این شانس را دارد که گارد راس شروع کننده ساکرامنتو در فصل بعد باشد.
پورتلند نیز به یک سنتر با تجربه نیاز داشت تا او را در ترکیب خود قرار دهد؛رابین لوپز مدافعی مستحکم و محافظ حلقه آنها خواهد بود.دو سال از قرارداد این بازیکن به مبلغ ۱۱ میلیون دلار باقی مانده است.

تیم شارلوت بابکتز روز پنج شنبه برای امضای یک قرارداد ۳ ساله به مبلغ ۴۰٫۵ میلیون دلار با آل جفرسون از یوتا جاز که بازیکن آزاد بود به توافق رسید.این مطلب را یک شخص نزدیک به مذاکرات منتشر کرده است.
جفرسون در هر سال از قراردادش ۱۳٫۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد و سومین فصل حضورش در این تیم به نظر او بستگی دارد.
جفرسون ۲۸ ساله چیزی که بابکتز به آن نیاز دارد یعنی کسب امتیاز در منطقه low post را به این تیم خواهد داد،چیزی که این تیم فصل گذشته برای به دست آوردن ان تلاش زیادی کرد.فصل گذشته سومین فصلی بود که جفرسون برای جاز بازی می کرد و موفق به ثبت متوسط ۱۷٫۸ امتیاز،۹٫۲ ریباند و ۲٫۱ پاس منجر به گل شد.
تیم بوستون سلتیکس در درفت سال ۲۰۰۴ و هنگامی که جفرسون دبیرستان را تمام کرد او را به عنوان ۱۵ امین بازیکن درفت انتخاب کرد.جفرسون در طول ۹ سال حضورش در NBA دو فصل را نیز در مینسوتا تیمبرولوز بازی کرده است.
او در کل دوران حضورش در لیگ متوسط ۱۶٫۴ امتیاز،۹ ریباند و ۱٫۵ پاس منجر به گل را به ثبت رسانده است.
جفرسون به همراه پل میلساپ،مو ویلیامز و رندی فوی جزو ۴ بازیکن آزاد برتری بود که فصل گذشته در یوتا بازی کردند.این تیم فصل گذشته رکورد ۴۳ برد و ۳۹ بات را در فصل عادی ثبت کرد و برای دومین بار در ۳ سال اخیر پلی آف NBA را از دست داد.
جفرسون که در جریان یک انتقال در ماه جولای سال ۲۰۱۰ توسط یوتا جاز جذب شد،فصل گذشته ۱۵ میلیون دلار درآمد داشت و در دو فاکتور کسب امتیاز و ریباند بهترین بازیکن تیمش بود.پس از پایان فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ او به خبرنگاران گفت اعتقاد دارد سطح بازیش را در یوتا بهتر کرده است.
جفرسون که برای کمک به رشد بازی بازیکنان جوانی مثل درک فیورز و انس کانتر بازیکن محبوبی در این تیم بود،گفت این که با هم تیمی های خود به طور ناگهانی خداحافظی کند،ناراحت کننده است؛چراکه به نظر می رسید این تیم شانس زیادی برای رسیدن به مرحله پلی آف دارد اما با قرار گرفتن در مکان نهم کنفرانس غرب از صعود به پلی آف بازماند.
جفرسون بهترین بازیکن امتیاز آور low post می شود که شارلوت بابکتز در ۹ سال اخیر در تیمش داشته است.
سال گذشته بابکتز بازیکنان مختلفی مثل برندون هیوود،بایرون مولنز،بیسماک بیومبو و جاش مک رابرتس را در پست سنتر به کار گرفت.
در رده بندی CBSSports.com آل جفرسون بعد از دوایت هاوارد و اندرو باینوم به عنوان سومین سنتر برتری که بازیکن ازاد است،شناخته می شود.
این بازیکن به بابکتز پیوسته است که نیاز مبرمی به بازیکنان ستاره دارد.بابکتز در دو فصل گذشته ۲۸ برد و ۱۲۰ باخت را تجربه کرده است و شاخص ترین بازیکن این تیم،گارد راس آنها یعنی کمبا والکر بوده است.
منابع : ۱ و ۲

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. محمد درانت گفت:

    خبری ندارید که تاندر میخواد برای فصل بعد چی کار کنه؟

    • admin گفت:

      شایعاتی موجوده که احتمال داره تاندر Dorell Wright،گارد شوتزن فیلادلفیا رو که یه بازیکن آزاد هست جایگزین کوین مارتین کنه.

      • محمد درانت گفت:

        به نظر من مونتا الیس گزینه ی خوبیه یا ارون افالو شوتینگ گارد دفاعی هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *