فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵ لیگ بسکتبال چین پایان یافت

فصل عادی 2014-15 لیگ بسکتبال چین پایان یافت

با انجام ده مسابقه در روز یکم فوریه، فصل عادی ۲۰۱۴-۱۵ لیگ بسکتبال چین پایان یافت.

در یکی از بازی های امروز، چانگکینگ فلایینگ دراگن میهمان شانگهای بود و با نتیجه‌ی ۶۶ بر ۱۱۰ مغلوب حریف شد تا لیگ CBA را با یک شکست سنگین ترک کند. ارسلان کاظمی در این مسابقه ۲۰ دقیقه برای چانگکینگ بازی کرد و ۲ امتیاز، ۶ ریباند، ۱ توپ ربایی و ۳ پاس منجر به گل به دست آورد. چانگکینگ با این شکست، رکورد ۴ برد و ۳۴ باخت را در رقابت های امسال ثبت کرد و با قرار گرفتن در رده آخر جدول رده بندی، به دسته پایین تر سقوط کرد.
به این ترتیب ارسلان کاظمی این فصل از رقابت های لیگ بسکتبال چین را با میانگین ۱۵ امتیاز، ۱۳٫۷ ریباند، ۳٫۴ پاس منجر به گل و ۳٫۱ توپ ربایی به اتمام رساند.

چینگدائو دابل استار با بازگشت حامد حدادی به ترکیب، با نتیجه‌ی ۱۳۵ بر ۱۱۹، میهمان خود تیانجین را از پیش رو برداشت. حدادی که به دلیل آسیب دیدگی در دو مسابقه قبلی تیمش غایب بود، در این مسابقه حدود ۲۳ دقیقه برای چینگدائو بازی کرد و کار خود را با کسب ۱۳ امتیاز، ۸ ریباند، ۱ بلاک شات و ۳ پاس منجر به گل به اتمام رساند. چینگدائو با کسب این پیروزی، جایگاه سوم خود در جدول را حفظ کرد و در راند نخست مرحله حذفی رقابت ها، باید به مصاف تیم ششم جدول یعنی شانشی برود.
حدادی در مسابقات این فصل، در امتیازآوری رشد قابل توجهی نسبت به فصل قبل که برای سیچوان می کرد داشت؛ این بازیکن در این فصل میانگین ۲۰٫۷ امتیاز را به ثبت رساند و میانگین امتیاز خود نسبت به فصل قبل را حدود ۶٫۵ امتیاز افزایش داد. ۱۴٫۴ ریباند، ۳٫۷ پاس منجر به گل و ۲٫۳ بلاک شات، دیگر آماری بود که حامد در مسابقات این فصل ثبت کرد.

جیانگسو تونگشی علی رغم درخشش مهدی کامرانی، با نتیجه‌ی ۱۰۹ بر ۱۲۰، مغلوب شاندونگ شد. کامرانی با کسب ۱۸ امتیاز، ۹ ریباند، ۱۱ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی، تنها به یک ریباند دیگر برای تریپل دابل نیاز داشت. جیانگسو تونگشی با ۱۰ برد و ۲۸ باخت، این فصل از رقابت ها را با قرار گرفتن در رده هفدهم جدول پایان داد و توانست در لیگ CBA باقی بماند.
کامرانی فصل ۲۰۱۴-۱۵ لیگ بسکتبال چین را با ثبت متوسط ۱۶٫۴ امتیاز، ۳٫۵ ریباند، ۵٫۲ پاس منجر به گل و ۲٫۸ توپ ربایی خاتمه داد.

مرحله حذفی لیگ بسکتبال چین از روز ششم فوریه آغاز می شود. راند اول و دوم مرحله حذفی لیگ بسکتبال چین به صورت ۳ از ۵ و مرحله فینال به صورت ۴ از ۷ برگزار می شود.

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. moein گفت:

    ادمین جان یه توضیحی میدی که چه بازیکنای معروفی تو لیگ چین بازی میکنن؟؟

    • استفان ماربری، آندری بلچ، مایکل بیزلی، سباستین تلفیر، جردن کرافورد، تونی داگلاس و …
      لیست بازیکنای لیگ چین رو می تونید از اینجا ببینید. براساس nationality مرتب کنید تا بازیکنای کشورهای مختلف رو ببینید.

  2. یی جیانلیان
    اندری بلتچ
    دلونته وست
    مایکل بیزلی
    چنتا کهنه کار آمریکایی دیگه

  3. number1 گفت:

    البته کینگ اسیا حامد رو جا انداختید

  4. چین داره کهنه ها و از رده خارج شده های ان بی ای رو میکشه طرف خودشون تا هم از تجربه و کمک های که میتونن استفاده کنن هم لیگشونو ببرن بالا اسمی بندازن سر زبونا و حامد واقعا بین این همه بازیکن نامی آمریکای خوب سربلند شده واقعا دست مریزاد به بچه ایرون موفق باشی داداش حامد برج میلاد ایران خخخ

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *