مایکل کارتر ویلیامز بهترین بازیکن تازه کار فصل ۲۰۱۳-۱۴ لقب گرفت

مایکل کارتر ویلیامز بهترین بازیکن تازه کار فصل 2013-14 لقب گرفت

مایکل کارتر ویلیامز از تیم فیلادلفیا سونی سیکسرز به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۳-۱۴ لیگ NBA، دریافت کننده جایزه Eddie Gottlieb است. از فصل ۱۹۵۰-۵۱، کارتر ویلیامز سومین بازیکنی است که در کسب امتیاز، ریباند و پاس منجر به گل، برترین بازیکن در میان بازیکنان سال اولی هم دوره اش بوده است. این بازیکن ۱۰۴ رای اول از مجموع ۱۲۴ رای اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی آمریکا و کانادا را به دست آورد.
ویکتور اولادیپو از اورلاندو مجیک با ۳۶۴ امتیاز و تری برک از یوتا جاز با ۹۶ امتیاز، در رده های بعدی رای گیری قرار گرفتند.
کارتر ویلیامز در این فصل میانگین ۱۶٫۷ امتیاز، ۶٫۳ پاس منجر به گل و ۶٫۲ ریباند را به ثبت رساند و به جمع دو نفره اسکار رابرتسون (فصل ۱۹۶۰-۶۱) و الوان آدامز (فصل ۱۹۷۵-۷۶) پیوست تا این سه، تنها بازیکنانی برنده جایزه Rookie of the Year باشند که توانسته اند در هر سه فاکتور امتیاز، ریباند و پاس منجر به گل، سرآمد بازیکنان هم دوره خود باشند. همچنین کارتر ویلیامز، اسکار رابرتسون و مجیک جانسون، تنها بازیکنان سال اولی تاریخ لیگ هستند که توانسته اند حداقل ۱۶ امتیاز، ۶ ریباند و ۶ پاس منجر به گل به دست آورند. این بازیکن با میانگین ۱٫۸۶ توپ ربایی، برترین رکورد را در میان بازیکنان سال اولی و ششمین رکورد برتر لیگ را به جا گذاشت.
ویلیامز که به عنوان انتخاب یازدهم یارکشی سال ۲۰۱۳ توسط فیلادلفیا انتخاب شد، به دلیل بازی هایی که از ۲۹ اکتبر تا ۳ نوامبر انجام داد، به عنوان بهترین بازیکن هفته کنفرانس شرق انتخاب شد تا به همراه شکیل اونیل، تنها روکی های تاریخ لیگ لقب گیرند که در اولین هفته از دوران حرفه ای خود، عنوان بهترین بازیکن هفته را کسب کرده اند. گارد سیکسرز، در ماه های اکتبر/نوامبر، ژانویه، مارس و آپریل، عنوان بهترین بازیکن تازه کار کنفرانس شرق را به دست آورد. او در این فصل از رقابت ها ۱۷ دابل دابل و ۲ تریپل دابل به دست آورد، در حالی که در ۲۵ مسابقه حداقل ۲۰ امتیاز به ثبت رساند.
پس از آلن آیورسن که در فصل ۹۶-۹۷ عنوان بهترین بازیکن سال اولی را به دست آورد، مایکل کارتر ویلیامز دومین بازیکن فیلادلفیاست که موفق به کسب این عنوان شده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲ پاسخ

  1. دانیال گفت:

    امسال روکی ها چنگی به دل نمی زدند … کارتر اول فصل بی نظیر بود اما با افت فیلادلفیا اونم یک کمی افت کرد … تیمش امسال اگر اشتباه نکنم با رکورد باختن پیاپی برابری کرد

  2. آذرخش گفت:

    حقش بود، MCW و اولادیپو آینده فوق العاده ای دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *