نامزدی ۱۰ کشور برای میزبانی تورنمنت های بسکتبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶

نامزدی 10 کشور برای میزبانی تورنمنت های بسکتبال انتخابی المپیک 2016

۱۰ کشور برای میزبانی تورنمنت های بسکتبال انتخابی المپیک ۲۰۱۶ در بخش مردان که از چهارم تا دهم جولای سال آینده برگزار می شود، نامزذ شده اند.
جمهوری چک، آلمان، یونان، ایران، اسرائیل، ایتالیا، مکزیک، فیلیپین، صریستان و ترکیه، تیم هایی هستند که به میزبانی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ابراز علاقه کرده اند. تورنمنت های انتخابی المپیک، شامل سه تورنمنت خواهد بود که هر تورنمنت با حضور ۶ تیم در یک کشور برگزار خواهد شد. تیم برتر هر یک از تورنمنت ها (مجموعا سه تیم)، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب می کند.
تاکنون حضور ۱۵ تیم در این تورنمنت ها قطعی شده است: آنگولا، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، یونان، ایران، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، نیوزلند، فیلیپین، پورتو ریکو، سنگال، صربستان و تونس این پانزده تیم هستند.
سه تیم دیگر نیز به این پانزده تیم اضافه خواهند شد. در صورتی که میزبانی این تورنمنت ها به یکی از کشورهای جمهوری چک، یونان، ایران، ایتالیا، مکزیک، فیلیپین یا صربستان برسد، از تیم های قاره آن کشور که جواز حضور در این تورنمنت ها را کسب نکرده اند، در مورد علاقمندی شان برای حضور در تورنمنت ها سوال خواهد شد. تیم های آلمان، اسرائیل و ترکیه نیز تنها در صورتی که بتوانند میزبانی یکی از سه تورنمنت انتخابی را به دست آورند، در این تورنمنت ها حضور خواهند داشت.
فیبا اعلام کرده است معیارهای اصلی ارزیابی برای تعیین میزبانان، تورنمنت های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو، موارد زیر هستند:
-رفاه بازیکنان: فراهم شدن بهترین شرایط ممکن برای بازیکنان حاظر در تورنمنت
-تجربه ذینفعان: فراهم شدن رویدادی با کلاس جهانی برای تماشاگران، تیم ها، رسانه ها و شبکه های پخش کننده بازی ها، شرکای تجاری فیبا و تمام افراد دینفع. ارائه سالن با گنجایش بالا و ارائه استراتژی های تبلیغاتی مناسب از فاکتورهای سنجش تجربه ذینفعان است.
-امکانات و زیرساخت مناسب: هدف فیبا برگزرای مسابقات در سالن های سطح بالایی است که حداقل امکانات و زیرساخت را داشته باشند و در صورت امکان امکانات و زیرساختی فراتر از نیاز ارائه کنند.
-میراث: این مسابقات باید برای بسکتبال کشور میزبان منافعی به همراه داشته باشد و علاوه بر آن اعتبار کشور میزبان و فیبا را افزایش دهد. همچنین باید پشتیبان اهداف استراتژیک کل خانواده بسکتبال باشد.
-مدل تجاری: این رویداد باید براساس طرح های تجاری و تبلیغاتی خلاقانه که از لحاظ مالی موفق و سودآور هستند برگزار شود.
آخرین فرصت برای نامزدی کشورها برای میزبانی تورنمنت های انتخاب ۱۱ نوامبر است و پس از ارزیابی شرایط همه کشورها، میزبان ها انتخاب خواهند شد.
به نظر شما شانس ایران برای به دست آوردن میزبانی یکی از تورنمنت ها چقدر است؟

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۳ پاسخ

  1. سینا گفت:

    شبیه یه شوخیه. ما هنوز یه سالن اختصاصیه بسکتبال تو مملکتمون نداریم. میزبانیه انتخابیه المپیک ؟!؟!!! مشحون چی فکر کرده

  2. saeed گفت:

    با دوستمون سینا موافقم. واقعا با خودشون چطوری دو دوتا چهار تا کردن که به این نتیجه رسیدن؟؟!!!!!!!!!!!!

  3. Sina گفت:

    البته سالن ١٢ هزار نفری آزادی یه سالن استاندارد بین المللی هست.ولی مشکل عدم میزبانی ایران فقط و فقط عدم حضور زنان در سالن میباشد.

    • mahdi گفت:

      ورزشگاه ۱۲ هزارنفری واسه والیبال هست بسکتبال یه سالن ۳ هزار نفری داره که مهرام توش بازی میکرد بعدش ما اخه امکانات داریم

  4. شهریار گفت:

    توهم … توهم ….. و باز هم توهم …. شما که تو کشورتون یه دست لباس و توپ و زمین استاندارد بسکتبال پیدا نمیشه و یه قرون پول برا گرفتنشون هم ندارید وااای به حال تورنمنتون

  5. number1 گفت:

    صد در صد میزبانی رو به ایران که نمیدن چون هیچ کدوم از شرایطش رو نداره ولی بر فرض مثال اسرائیل میزبان شه و ایران تو گروهش بیافته میخوان چی کار کنن نه تنها فاتحه المپیک خونده میشه بلکه ممکنه برا چن سال اصلا نتونیم تو هیچ تورنمتی شرکت کنیم مثل اتفاقی که برا بسکتبال با ویلچرمون افتاد به هر حال امیدوارم این جوری نشه

  6. king KOBE24 گفت:

    واقعا خنده داره.مگه ایران زمین بسکتبال داره!!!
    ولی ب نظرم تورنومنت تو اسراعیله

  7. امیرعباس ارباب گفت:

    حیفه این استعدادا

  8. mlbj گفت:

    البته ربطی نداره نظرم به این پست .
    ولی احمد آقا یه سوال
    لبرون به بازی فردا مقابل شیکاگو میرسه؟
    فصل عادی از فردا شروع میشه دیگه؟

  9. Cp3viii گفت:

    عدم حصور زنان
    نبود دو سالن برای برگزاری مسابقه به طور همزمان(اگر آزادی رو استاندارد جهانی فرض کنیم)
    عدم پخش و پوشش تلویزیونی همین طور تبلیغات برای فیبا(بسیار مهم برای فیبا)
    نبود بودجه کافی برای اسکان تیم های دیگع تنها و تنها اسکان
    کشور ما یک هتل المپیک با معیار جهانی داره ک متاسفانه متعلق به فوتبال و تیم های ملی والیبال هست و به ندرت بسکتبال در این مکان استقرار پیدا میکنه
    نبود شانس کافی برای صعود از این مرحله
    و بگفته دوستمون اگر ایران همگروه اسرائیل بشود و اسرائیل میزبانی بگیرد چی؟
    اگر ایران میزبان شود و اسرائیل به ایران بیاید چی

    • همونطور که در متن هم اشاره شده، تیم های آلمان، اسرائیل و ترکیه جواز حضور در تورنمنت های انتخابی المپیک رو کسب نکردن و تنها در صورتی که میزبانی رو به دست بیارن، به خاطر میزبان بودنشون می تونن در این تورنمنت ها شرکت کنن. پس احتمال حضور این سه تا تیم در ایران صفره.
      اما حالت برعکسش صادقه و اگه اسرائیل میزبانی یکی از تورنمنت ها رو به دست بیاره باید امیدوار باشیم ایران باهاش همگروه نشه.

  10. king KOBE24 گفت:

    از لامار کسی خبر نداره?

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *