نتایج رقابت های NBA در شانزدهم ژانویه ۲۰۱۵

نتایج رقابت های NBA در شانزدهم ژانویه 2015

پیروزی سیکسرز و اسپرز و شکست ویزاردز، رپتورز، واریورز و کلیپرز، از مهمترین نتایج رقابت های NBA در شانزدهم ژانویه ۲۰۱۵ بود.

تیم بسکتبال فیلادلفیا سونی سیکسرز با برتری مقابل نیو اورلینز پلیکانز، هشتمین پیروزی فصل خود را کسب کرد. سیکسرز امروز در ولز فارگو سنتر میزبان پلیکانز بود و موفق شد با نتیجه‌ی ۹۶ بر ۸۱، حریف خود را مغلوب کند. مایکل کارتر ویلیامز از سیکسرز با کسب ۲۲ امتیاز، ۶ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی، نقش کلیدی در پیروزی تیمش داشت. پلیکانز در این دیدار انتونی دیویس و جرو هالیدی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

بروکلین نتز با بازی خوب جرت جک و بروک لوپز که این روزها اخباری مبنی بر احتمال انتقال آنها منتشر شده است، واشنگتن ویزاردز را مغلوب کرد. نتز در این دیدار خارج از خانه با نتیجه‌ی ۱۰۲ بر ۸۰، حریف خود را پشت سر گذاشت. جک و لوپز در این مسابقه هر کدام ۲۶ امتیاز به دست آوردند تا نتز به هفت باخت پی در پی خود پایان دهد. اخبار منتشر شده حاکی از احتمال انتقال بروک لوپز به اکلاهما سیتی تاندر است اما دو تیم هنوز به توافق نرسیده اند.

صدرنشین کنفرانس شرق، تیم سوم این کنفرانس را در خانه اش مغلوب کرد. در این مسابقه که در تورنتو برگزار شد، آتلانتا هاوکس با نتیجه‌ی ۱۱۰ بر ۸۹، رپتورز را شکست داد. ال هارفورد از هاوکس با ۲۲ امتیاز، یکی از ۶ بازیکن تیمش بود که امتیازات خود را دو رقمی کرد. این بازیکن، ۵ ریباند و ۵ پاس منجر به گل نیز به ثبت رساند. بازیکنان هاوکس در این مسابقه ۶۰٫۹ درصد از شوت های خود را وارد سبد کردند. دمار دروزن که پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت به ترکیب رپتورز بازگشته است، در این مسابقه ۲۵ امتیاز کسب کرد. ماگسی بوگز، گارد ریز نقش سابق رپتورز این مسابقه را از نزدیک تماشا می کرد.

اکلاهما سیتی تاندر با هنرنمایی راسل وستبروک، گلدن استیت واریورز را شکست داد. تاندر این مسابقه خانگی را با برتری ۱۲۷ بر ۱۱۵ به اتمام رساند. وستبروک در این ۱۷ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۱۷ پاس منجر به گل و ۴ توپ ربایی به دست آورد تا نخستین تریپل دابل فصل و نهمین تریپل دابل دوران حرفه ای خود را ثبت کند. ۱۷ پاس منجر به گل، بیشترین تعداد اسیستی است که این بازیکن در طول دوران حرفه ای خود در لیگ به دست آورده است. کوین دورانت، ۱۴ شوت از ۱۸ اقدام خود در این دیدار را وارد سبد کرد و با کسب ۳۶ امتیاز، ۹ ریباند و ۴ پاس منجر به گل، دیگر بازیکن شاخص تیمش در این مسابقه بود.

سن آنتونیو اسپرز در شبی که کوای لئونارد به ترکیب این تیم بازگشت، پورتلند تریل بلیزرس را مغلوب کرد. اسپرز در این دیدار که در حضور ۱۸۵۸۱ تماشاچی حاضر در AT&T سنتر برگزار شد، با نتیجه‌ی ۱۱۰ بر ۹۶، میهمان خود را شکست داد. لئونارد که ۱۵ مسابقه گذشته اسپرز را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، در این دیدار ۳۰ دقیقه و ۴۹ ثانیه بازی کرد و ۲۰ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی کسب کرد. این ۶۵۷امین بردی بود که زوج تونی پارکر و تیم دانکن با هم کسب کردند که باعث شد آنها رکورد رابرت پریش و کوین مک‌هیل از بوستون را بشکنند و به رده دوم لیست صعود کنند. جان استاکتون و کارل مالون از یوتا با ۹۰۶ پیروزی که با هم کسب کرده اند، رکورد دار پیروزی های دو نفره هستند.

لس آنجلس کلیپرز در دیداری نزدیک، بازی را به کلیولند کاوالیرز واگذار کرد. کلیپرز در این مسابقه خانگی با نتیجه‌ی ۱۲۱ بر ۱۲۶، مغلوب حریف شد. کایری ایروینگ از کلیولند، ۱۲ شوت از ۱۸ اقدام خود در این مسابقه را وارد سبد کرد و با کسب ۳۷ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی، تیمش را برای کسب بیست و یکمین برد فصل یاری کرد. لبران جیمز نیز ۳۲ امتیاز، ۱۱ ریباند، ۷ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی به دست آورد؛ گرچه ۹ بار نیز توپ را لو داد. جیمز با امتیازاتی که در این مسابقه به دست آورد، در حالی از مرز ۲۴۰۰۰ امتیاز گذشت که همه بازیکنانی که پیش از او به این رکورد رسیده اند، از او مسن تر بوده اند. کوین لاو از کلیولند که در بازی قبلی برابر لیکرز از ناحیه پشت آسیب دیده بود، در این مسابقه غایب بود. شاخص ترین بازیکن کلیپرز نیز بلیک گریفین بود که کار خود را با کسب ۳۴ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۳ پاس منجر به گل به اتمام رساند. آستین ریورز، پسر داک ریورز، که به تازگی از بوستون به کلیپرز منتقل شده است، در این مسابقه اولین بازی خود برای کلیپرز را انجام داد و نخستین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که برای پدرش بازی کرده است.

نتایج رقابت های NBA در شانزدهم ژانویه ۲۰۱۵ را در جدول زیر می بینید.

میزبان نتیجه میهمان هایلایت ها
ایندیانا پیسرز ۹۶ ۹۸ دیترویت پیستونز دانلود
اورلاندو مجیک ۹۶ ۱۰۶ ممفیس گریزلیز دانلود
فیلادلفیا سونی سیکسرز ۹۶ ۸۱ نیو اورلینز پلیکانز دانلود
واشنگتن ویزاردز ۸۰ ۱۰۲ بروکلین نتز دانلود
بوستون سلتیکس ۱۰۳ ۱۱۹ شیکاگو بولز دانلود
تورنتو رپتورز ۸۹ ۱۱۰ آتلانتا هاوکس دانلود
اکلاهما سیتی تاندر ۱۲۷ ۱۱۵ گلدن استیت واریورز دانلود
دالاس موریکس ۹۷ ۸۹ دنور ناگتز دانلود
سن آنتونیو اسپرز ۱۱۰ ۹۶ پورتلند تریل بلیزرس دانلود
فینیکس سانز ۱۱۰ ۹۹ مینسوتا تیمبرولوز دانلود
یوتا جاز ۹۴ ۸۵ لس آنجلس لیکرز دانلود
ساکرامنتو کینگز ۸۳ ۹۵ میامی هیت دانلود
لس آنجلس کلیپرز ۱۲۱ ۱۲۶ کلیولند کاوالیرز دانلود

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۲۳ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    بعضیا هستن که با دو تا بازیه بد میگن این تیم نمیشه و دیگه این جیمز تموم شده.
    اما نمیدونن کینگ جیمز همیشه باز خواهد گشت.
    البته مربی هیچ کارست تو این تیم لبرون همه کاره تیمه.:)))))))

  2. من هنوز از اون بعضیام که میگن کلیولند قهرمان نمیشه تو فقط جای خوب ماجرا رو میبینی شیش تا باخت پی در پیم یادت باشه بنویس رو کاغذ بچسبون رو دیوار این کوین لاو اشتباه بزرگش ترید شدن به کلیولند بود اگه میرفت بوستون یا اوکلاهاماسیتی خوب میشد نیویورکم گزینه خوبی بود واسش ولی حیف که رفت کلیولند با اون مربیش!!!

    • mlbj گفت:

      تو شیشتا باخت پی در پی لبرون نبود

    • mlbj گفت:

      اگه لاو میومد بوستون شرایطش مثله ملو میشد .
      کینگ برگشته کلیولندم قهرمان میشه تازه این بازیو بدون لاو برد کلیولند .
      انگار مشکل کلیولند لاوه:-) (شوخی بود)
      عاغا در هر صورت کلیولند قهرمانه با حضور کینگ.

      • بیخیال بزار همون آخر فصل همه میبینیم که چی میشه الان هیچ فایده ای نداره کل کل کردن من میگم قهرمان میشه تو میگی قهرمان میشه بعدش تو میای به من میگی از رو تعصب حرف نزن!!!!!!!!!!!!!!!
        اول از خودت شروع کن MLBJ

  3. وستبروک داره خوب رقباتی با کری تو غرب واسه بهترین گارد راسی میکنه کری توانای هایه خودشو داره وستبروکم توانای های خودشو باید دید کدوم بازیکن با کدوم سبک بهترین میشه!!!
    این گریس پاولم که با آسانسور اومد پایین افت کرد اولاش خوب بودا الانم خوبه ولی نه مث یکی دو سال پیش!

  4. آخر داک کاره خودشو کرد و پسرشو آورد اولین رکورد تاریخ ان بی ای رو بنام خودشو بچه خنگش کرد…

  5. یعنی رکورده دو نفری استاکتون و مالون از تعداد بردای جردن و پیپن که شش بار قهرمان ان بی ای شدنم بیشتره!!!!!!!!!؛!
    چقد جالب…

  6. ببین تو رو خدا قیافه وستبروک اون بالا رو چرا این مدلیه چه عکسای میگیرن بخدا…

  7. jwall گفت:

    هنوز کینگ جیمز قوی و قدرتمنده اومدن کوین لاو هم خیلی خوب شد تو چون عاشق بوستون هستی
    میگی کوین لاو باید میومد بوستون

  8. jwall گفت:

    درسته کلیولند امسال قهرمان نمیشه ولی واسه فصل بعد قهرمانه

  9. بازم کلیولند برد و بوستون باخت
    من اگر ببازم نمیام اصلا نظر بدم اما دوستان به روی خودشونم نمیارن
    شایدم تیمشون جایی برای بحث کردن نداشته باشه.هه هه
    البته آمار جیمز داره صحبت میکنه و کینگ نیازی به تمجید من و دیگران نداره
    از قدیم میگن کسی که تو یک زمینه ای بهترین باشه دشمن زیاد پیدا میکنه
    مثل لبران که خیلیا چشمش رو ندارن ببینن سرتره
    یا مثل مسی که در این دوره بهترین های خودشون هستند
    در ضمن افتخار ۲۴۰۰۰ امتیاز در حالی که جوان تر از بقیه بوده در تاریخ خاری بر چشم اونایی که طاقت دیدنش رو ندارن

  10. helder گفت:

    واقعا دانک های وستبروک نسبت به قدش عالیه….حتما ارشیو دانک هاشو ببینید

  11. علیرضا گفت:

    این پلی اف کی برگزار میشه؟

  12. علیرضا گفت:

    اه اه حالم از اتلانتا هاوکس بهم میخوره مخصوصا ار تیگ

  13. منم دقیقا مث تو هم علیرضا یکی آتلانتا یکی کلیولند از اینا متنفرم ولی جف تیگ بازیش فوق العاده هستا…

  14. Feri گفت:

    چه کرده کینگ 🙂 زنده باد
    جووونم کایری,لبران و کایری هر موقع عملکرد خوبی داشته باشن,تیمی جلودارشون نخواهد بود,امیدوارم لاو هم برگرده و در کنار این دو به تیم کمک کنه
    یه عکس خوب از اسلم دانک های قدرتی و تماشایی وستبروک که همیشه هرکسی رو به وجد میاره,وستبروک هم واقعا هنرنمایی کرد,بالاخره یه خودی جلو کُری که بدجوری شاخ شده نشون داد
    بوستون بازم به شیکاگو تو این فصل باخت 🙂

  15. Feri گفت:

    ههه چ میکنه این آتلانتا,کلا یه تیم درجه دو هستن ولی بازی های درجه یکی از خودشون نشون میدن و بدجوری رو فرم و قوی شدن باید ببینیم تا کی این قدرت نماییشون ادامه داره…

  16. علی آقا گفت:

    من می گم پلی آفس ماجراس اساسا فرق می کنه.
    یعنی اگر کلیولند با سید هشتم هم وارد بشه. احتمال قهرمانیش زیاده. قهرمانی تو پلی آفس به یک چیزایی نیاز داره که تیمی مثل هاوکس یا تورنتو نداره. سوپر استار ها!! تجریه نشون داده تیم های پیرتر تو پلی آفس بهتر عمل می کنند. (چون که تیم های پیر حتما سوپر استار دارند!)

  17. oklahama گفت:

    درسته به همین دلیله که امسال اکلاهاما قهرمان میشه

  18. Feri گفت:

    علی آقا منم باهات موافقم بنظرم تو پلی آف قضیه خیلی فرق میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *