پاول جرج با قرار گرفتن در ترکیب تیم سوم NBA، هفت میلیون دلار دریافت خواهد کرد

پاول جرج با قرار گرفتن در ترکیب تیم سوم NBA، هفت میلیون دلار دریافت خواهد کرد

احتمالا هیچ یک از اعضای تیم های اول تا سوم ان بی ای در فصل ۲۰۱۳-۱۴، به اندازه ی پاول جرج از قرار گرفتن در ترکیب این تیم ها خوشحال نشده اند. چراکه این بازیکن بندی در قرارداد خود دارد که با قرار گرفتن نامش در تیم سوم NBA، باید اجرایی شود.
به گفته منابع، طبق یکی از بندهای قراردادی که پاول جرج تابستان گذشته با ایندیانا پیسرز امضا کرد، این بازیکن در صورت قرار گرفتن مداوم در لیست یکی از تیم های اول تا سوم ان بی ای، به عنوان پاداش مبلغ ۷ میلیون دلار از پیسرز دریافت خواهد کرد.
از سال ۲۰۱۱ پاول جرج سومین بازیکنی است که در شرایط “بند رز” که یکی از بندهای قوانین حقوق و دستمزد لیگ است، قرار گرفته ست. این تبصره یکی از مواد تعدیل کننده در قراردادهای حداکثری بازیکنان است.
این امر مطابق توافق نامه ای که سه سال پیش و پس از تعلیق NBA امضا شد، امکان پذیر شده است. طبق این توافق یک بازیکن که قبل از پایان قرارداد اولش در NBA، قرارداد حداکثری دیگری امضا کرده، اجازه دارد در صورت برنده شدن جایزه MVP، حضور در دو مسابقه آل استار به عنوان بازیکن شروع کننده یا دو بار قرار گرفتن در تیم های اول تا سوم NBA پیش از آغاز قرارداد حداکثری اش، یک افزایش قابل توجه (۵ درصدی) در دستمزد دریافتی داشته باشد. قرارداد جدید جرج با پیسرز تابستان امسال آغاز خواهد شد.
این دومین بار است که پاول جرج در ترکیب یکی از سه تیم برتر لیگ قرار می گیرد. اگرچه این بازیکن در نیمه دوم فصل کم فروغ ظاهر شد اما به دلیل اینکه در هر دو پست گارد و فروارد بازی می کند، از مزیت دریافت رایِ رای دهندگان برای هر دو پست بهره برده است.
درک رز، گارد شیکاگو بولز اولین بازیکنی بود با برنده شدن جایزه MVP در سال ۲۰۱۱، از شرایط این توافق نامه بهره‌مند شد و به همین دلیل این بند به نام بند یا ماده رز نام گذاری شده است. بلیک گریفین نیز دومین نفری بود که این شرایط را تجربه کرد. این بازیکن به عنوان استارتر مسابقه آل استار انتخاب شد و علاوه بر آن توانست دو بار در ترکیب تیم های برتر فصل NBA قرار گیرد.
شرایط نهایی قرارداد جدید جرج تا ماه جولای که NBA سقف دستمزدهای پرداختی تیم ها را اعلام می کند، مشخص نخواهد شد. اما بر اساس پیش بینی فعلی که طبق آن سقف دستمزد قابل پرداخت توسط تیم ها حدود ۶۳ میلیون دلار خواهد بود، قرارداد ۵ ساله جرج مبلغی حدود ۹۷ میلیون دلار می باشد.
اما ممکن است تیم پیسرز نیز از آنچه پیش آمده خشنود باشد، چرا که این تیم با گنجاندن محدودیتی در بند ذکر شده در قرار داد جرج، ۱۱ میلیون دلار در مبلغی که جرج می توانست از آنها دریافت کند، صرفه جویی کرده است. علاوه بر آن این تیم می تواند در این فصل دستمزدهای پرداختی خود را ۱٫۸ میلیون دلار زیر سقف مالیات لوکس نگاه دارد که در صورتی که بخواهد فصل آینده با لنس استیفنسن قرارداد دیگری امضا کند، به قرار گرفتن این تیم زیر سقف مالیات لوکس کمک خواهد کرد.
البته تیم پیسرز با آگاهی از این مورد که شانس قرار گرفتن جرج در ترکیب تیم های اول تا سوم لیگ بالاست، در مذاکرات پیش دستی کرد و درصد پاداش دریافتی را از ۵ درصد به ۲ درصد محدود کرد. در عوض بندی به قرارداد جرج اضافه شد که این بازیکن را قادر می سازد تا در سال ۲۰۱۸ و یک سال پیش از موعد مقرر، بازیکن آزاد شود. این اولین بار است که “بند رز” به این صورت در یک قرارداد به کار گرفته می شود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. شیرکو گفت:

    احمد آقا در بخش تماس با ما یک پیام براتون گذاشتم لطفا چک کنید

  2. Amir. F گفت:

    واقعا این پسر محشره.

  3. پول تو ان بی ای به همه میرسه هیچکس بی پول نمیمونه حداقل تل هفت هشت سال بعد بازیشون میتونن پس انداز کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *