کوین دورنت و لبران جیمز در صدر تیم اول فصل ۲۰۱۳-۱۴ لیگ NBA

کوین دورنت و لبران جیمز در صدر تیم اول فصل 2013-14 لیگ NBA

کوین دورنت از اکلاهما سیتی تاندر، برنده جایزه با ارزش ترین بازیکن فصل ۲۰۱۳-۱۴ و برنده چهار باره امتیاز آورترین بازیکن فصل در ۵ فصل اخیر، در صدر بازیکنان تیم اول NBA در فصل ۲۰۱۳-۱۴ قرار گرفت. این بازیکن تنها کسی بود که هر ۱۲۵ نویسنده و گزارشگر ورزشی آمریکا و کانادا در رای خود برای انتخاب تیم اول ان بی ای، به او به عنوان یکی از ۵ بازیکن تیم اول رای دادند. در حالی که لبران جیمز از هیت، ۱۲۴ رای برای قرار گرفتن در لیست تیم اول NBA را به دست آورد.
علاوه بر این دو بازیکن، کریس پاول از لس آنجلس کلیپرز، جیمز هاردن از هیوستون راکتز و جواکیم نواح از شیکاگو بولز نیز در ترکیب تیم اول لیگ قرار گرفتند. این نخستین بار است که هاردن و نواح در لیست تیم اول NBA قرار می گیرند. کریس پاول برای چهارمین بار این افتخار را کسب کرده است. نام کوین دورنت برای پنجمین بار در این تیم دیده می شود و لبران جیمز نیز برای هشتمین بار، در ترکیب تیم اول ان بی ای قرار گرفته است.
کوین دورنت در این فصل با ثبت میانگین ۳۲ امتیاز، بیشترین میانگین امتیاز دوران حرفه ای خود را به دست آورد. علاوه بر آن توانست متوسط ۷٫۴ ریباند و ۵٫۵ پاس منجر به گل را به ثبت برساند. این بازیکن با به دست آوردن چهارمین scoring title خود، به جمع مایکل جردن (۱۰ بار)، ویلت چمبرلین (۷ بار)، جرج گروین (۴ بار) و آلن آیورسن (۴ بار) به عنوان بازیکنانی که حداقل ۴ بار این عنوان را کسب کرده اند پیوست. دورنت ۵۰٫۳ درصد از شوت ها و ۳۹٫۱ درصد از سه امتیازی های خود را وارد سبد کرد و ۸۷٫۳ درصد از پرتاب های پنالتی خود را به ثمر رساند. او ۷۰۳ پرتاب پنالتی گل شده و ۸۰۵ پرتاب پنالتی اقدام شده داشت و در هر دو مورد در صدر بازیکنان لیگ قرار گرفت. ۲ بازی ۵۰ امتیازی، ۱۴ بازی ۴۰ امتیازی و ۱۷ بازی با حداقل ۳۰ امتیاز و ۱۰ ریباند، از دیگر آمارهای ثبت شده توسط دورنت در این فصل بود.
لبران جیمز در این فصل از رقابت ها با به ثمر رساندن ۵۶٫۷ درصد از شوت های خود، بهترین فصل دوران حرفه ایش از نظر درصد شوت ها را پشت سر گذاشت و برای هفتمین فصل پی در پی توانست درصد شوت های موفق خود را بهبود دهد. او در این فصل، ۱۱۶ پرتاب سه امتیازی موفق داشت و برای دومین فصل متوالی در حالی که حداقل ۵۵ درصد از مجموع شوت های خود را گل کرد، حداقل ۱۰۰ پرتاب سه امتیازی موفق نیز داشت. لبران در فصل ۲۰۱۳-۱۴ نهمین فصل ۲۰۰۰ امتیازی خود را به ثبت رساند و چهارمین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که حداقل در ۹ فصل، حداقل ۲۰۰۰ امتیاز کسب کرده است. او با این کار به جمع کارل مالون (۱۲ فصل ۲۰۰۰ امتیازی)، مایکل جردن (۱۱ فصل) و کریم عبدالجبار (۹ فصل) پیوست.
جواکیم نواح که در ۸۰ بازی از ۸۲ مسابقه شیکاگو در این فصل حضور داشت، میانگین ۱۱٫۳ ریباند (رتبه ۶ لیگ)، ۱٫۵۱ بلاک شات (رتبه ۱۲ لیگ) و ۱٫۲۴ توپ ربایی را به دست آورد. این بازیکن به همراه آندره دراموند از دیترویت و انتونی دیویس از نیو اورلئانز، سه بازیکنی بودند که در این فصل از رقابت ها حداقل ۱۰ ریباند، ۱٫۵ بلاک شات و ۱٫۲ توپ ربایی ثبت کردند. با عملکرد خوب نواح در دفاع شیکاگو، حریفان این تیم در این فصل از رقابت ها توانستند تنها ۴۳ درصد از شوت های خود را وارد سبد شیکاگو کنند که دومین رکورد برتر لیگ از این نظر است.
کریس پاول از نظر پاس منجر به گل (۱۰٫۷) و توپ ربایی (۲٫۴۸) صدرنشین بازیکنان لیگ بود. این بازیکن میانگین ۱۹٫۱ امتیاز و ۴٫۳ ریباند را در این فصل به ثبت رساند و به کلیپرز برای ثبت ۵۷ پیروزی که بهترین رکورد تاریخ این باشگاه است کمک کرد. پاول هفتمین بازیکن تاریخ لیگ لقب گرفت که پیش از پایان نهمین فصل حضورش در لیگ توانسته ۶۰۰۰ پاس منجر به گل ثبت کند. او همچنین چهارمین بازیکن تاریخ NBA است که پیش از تولد ۲۹ سالگی اش، این تعداد پاس منجر به گل به دست آورده است. مجیک جانسون، ایزیاه تامس و جان استاکتون، دیگر بازیکنان این لیست هستند.
جیمز هاردن با متوسط ۲۵٫۴ امتیاز در این فصل، در رده پنجم امتیاز آورترین بازیکنان قرار گرفت. او همچنین میانگین ۶٫۱ پاس منجر به گل و ۴٫۷ ریباند را به دست آورد. هاردن و لبران جیمز تنها بازیکنانی بودند که توانستند در این فصل از رقابت ها حداقل ۲۵ امتیاز، ۶ پاس منجر به گل و ۴ ریباند به دست آورند. این بازیکن با به ثمر رساندن ۵۷۶ پرتاب پنالتی در رده دوم لیگ از این نظر قرار گرفت، او در ۲۴ بازی حداقل ۳۰ امتیاز کسب کرد و در ۲ مسابقه نیز از مرز ۴۰ امتیاز گذشت. هاردن با میانگین ۳۸ دقیقه، در رده پنجم بازیکنانی که بیشترین دقایق بازی را داشته اند، قرار گرفت.
تونی پارکر از اسپرز، استفن کری از واریورز، بلیک گریفین از کلیپرز، کوین لاو از مینسوتا و دوایت هاوارد از راکتس، اعضای تیم دوم NBA را تشکیل می دهند.
تیم سوم ان بی ای نیز از بازیکنان زیر تشکیل شده است:
دیمین لیلارد از پورتلند، گران دراگیچ از سانز، پاول جرج از پیسرز، لامارکوس آلدریج از پورتلند و آل جفرسون از شارلوت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. pierce گفت:

    ممنون واقعا کامل بود . دست مریزاد برای زحمتی که می کشید

  2. حامد گفت:

    All NBA fgirst team هم مثل All Star Game فقط جنبه ی نمایشی و تشریفاتی داره. فقط قهرمانی مهمه و MVP والسلام

  3. Parsa گفت:

    Mercy aaaaaaali bod

  4. حامد 2 گفت:

    سلام خیلی عالی بود می تونم بگم سایت شما بهترین سایت فارسی زبان هست . متشکرم

  5. علی گفت:

    برای تیم دوم لیاقت پل جرج بیشتر از پارکر بود!

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *