انتخاب آل جفرسون و کوین دورنت به عنوان بهترین بازیکنان NBA در مارس ۲۰۱۴

آل جفرسون - کوین دورنت

آل جفرسون از شارلوت بابکتز و کوین دورنت از اکلاهما سیتی تاندر، به عنوان بهترین بازیکنان ماه مارس سال ۲۰۱۴ بسکتبال NBA، در کنفرانس های شرق و غرب انتخاب شدند.
آل جفرسون در مسابقات این ماه با میانگین امتیاز ۲۴٫۷، در رده پنجم لیگ قرار گرفت و با متوسط ۱۰٫۶ ریباند، جایگاه نهم بهترین ریباند کنندگان را به خود اختصاص داد. این بازیکن ۵۵٫۵ درصد از شوت های خود در این ماه را وارد سبد کرد و به تیمش برای ثبت رکورد ۹ پیروزی و ۷ شکست کمک کرد تا شارلوت همچنان در رقابت برای حضور در پلی آف کنفرانس شرق باقی بماند. جفرسون در سه مسابقه ماه بیش از ۳۰ امتیاز کسب کرد، در حالی که در ۹ مسابقه توانست دابل دابل (امتیاز – ریباند) کند. او در شش مسابقه حداقل ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند به دست آورد تا تعداد مسابقات این فصل که در آنها توانسته دست کم ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند به دست آورد را به عدد ۲۲ برساند و رکورد باشگاه بابکتز در این زمینه را به نام خود ثبت کند. در بازی های متوالی مقابل میامی (سوم مارس) و ایندیانا (پنجم مارس)، جفرسون دومین بازیکن NBA در این فصل از رقابت ها نام گرفت که توانسته در دو بازی متوالی، حداقل ۱۵ شوت خود را با درصد موفقیت ۶۴ درصد، وارد سبد کند. (دانلود هایلایت های جفرسون در ماه مارس ۲۰۱۴)
کوین دورنت با میانگین امتیاز ۳۴٫۵، بهترین میانگین امتیاز را در مسابقات ماه مارس به ثبت رساند. این بازیکن همچنین متوسط ۶٫۷ ریباند و ۵٫۹ پاس منجر به گل را در مسابقات این ماه ثبت کرد تا اکلاهما سیتی تاندر رکورد ۱۰ برد و ۴ باخت را به ثبت برساند. دورنت اولین بازیکنی لقب گرفت که توانسته پس از مایکل جردن، در سه ماه متوالی میانگین ۳۳ امتیاز را به دست آورد؛ جردن در فصل ۱۹۸۹-۹۰ موفق به انجام این امر شده بود. ستاره اکلاهما سیتی در ۳۸ بازی متوالی توانسته حداقل ۲۵ امتیاز کسب کند که ۲ بازی کمتر از رکورد جردن است؛ جردن در فصل ۸۹-۹۰ در ۴۰ بازی پی در پی حداقل ۲۵ امتیاز به دست آورد. دورنت در ۹ مسابقه این ماه حداقل ۳۰ امتیاز کسب کرد، در ۴ مسابقه توانست حداقل ۴۰ امتیاز کسب کند و در پیروزی روز ۲۱ مارس تیمش مقابل تورنتو، ۵۱ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۷ پاس منجر به گل به دست آورد. این چهارمین بار در این فصل از رقابت هاست که دورنت عنوان بهترین بازیکن ماه کنفرانس غرب را به دست آورده است. (دانلود هایلایت های دورنت در ماه مارس ۲۰۱۴)
بازیکنان زیر دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکنان ماه کنفرانس های شرق و غرب در ماه مارس بودند:
جیمز هاردن از راکتس، بلیک گریفین از کلیپرز، لبران جیمز از هیت، کارملو انتونی از نیکس، گران دراگیچ از سانز و کاوای لئونارد از اسپرز.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۳ پاسخ

  1. John Wall گفت:

    ?pas male Al ko

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *