کایل لوری، دمار دروزن و کوین دورنت؛ بهترین بازیکنان ماه NBA

کایل لوری، دمار دروزن و کوین دورنت؛ بهترین بازیکنان ماه NBA

کایل لوری و دمار دروزن از تورنتو رپتورز به طور مشترک برنده جایزه‌ی بهترین بازیکن ماه کنفرانس شرق شدند و کوین دورنت از اکلاهما سیتی تاندر نیز بهترین بازیکن ژانویه ۲۰۱۶ در کنفرانس غرب لقب گرفت.

دمار دروزن و کایل لوری رپتورز را برای ثبت رکورد ۱۲ برد و ۲ باخت (درصد پیروزی ۸۵٫۷) در مسابقات این ماه رهبری کردند که بهترین درصد پیروزی تاریخ این تیم در یک ماه (با حداقل ۱۰ بازی) است. تورنتو این ماه را با ۱۱ برد متوالی به اتمام رساند و رکورد جدیدی در زمینه‌ی پیروزی های پی در پی در تاریخ خود ثبت کرد.

دروزن با میانگین ۲۳٫۹ امتیاز، در جایگاه دوم کنفرانس شرق از این نظر قرار گرفت. این بازیکن ۴٫۲ ریباند و ۳٫۸ پاس منجر به گل نیز ثبت کرد. او در ۴ مسابقه حداقل ۳۰ امتیاز به دست آورد که از جمله‌ی آنها می توان به ثبت ۳۵ امتیاز در پیروزی ۹۷ بر ۸۸ تیمش مقابل واشنگتن ویزاردز در روز ۸ ژانویه اشاره کرد. لوری با میانگین ۳۹ دقیقه و ۲٫۳۶ توپ ربایی، پیشتاز بازیکنان کنفرانس شرق در این دو فاکتور بود. او متوسط ۲۱٫۷ امتیاز (رتبه ۷ شرق) و ۶٫۷ پاس منجر به گل (رتبه ۴ شرق) را نیز به ثبت رساند. لوری ۴۵٫۱ درصد از مجموع شوت ها و ۴۰٫۲ درصد از شوت های سه امتیازی خود در این ماه را وارد سبد کرد. این بازیکن در ۱۰ دیدار حداقل ۲۰ امتیاز و در ۴ مسابقه حداقل ۱۰ پاس منجر به گل کسب کرد.

کوین دورنت در این ماه در جایگاه دوم NBA از نظر میانگین امتیاز (۲۸٫۵) قرار گرفت و ۹٫۳ ریباند و ۴٫۳ پاس منجر به گل نیز ثبت کرد و به تاندر کمک کرد رکورد ۱۳ برد و ۳ باخت را در ماه ژانویه به دست آورد. این بازیکن ۴۹٫۷ درصد از شوت ها و ۸۸٫۸ درصد از پرتاب های پنالتی خود در این ماه را وارد سبد کرد. او در ۱۱ مسابقه حداقل ۲۵ امتیاز به دست آورد که کسب ۴۴ امتیاز در پیروزی ۱۲۸ بر ۱۲۲ تیمش مقابل نیویورک در وقت اضافه در ۲۶ ژانویه، از جمله‌ی آنها بود. فروارد تاندر در ۸ مسابقه حداقل ۱۰ ریباند و در ۶ مسابقه حداقل ۵ پاس منجر به گل به ثبت رساند.

جیمی باتلر از شیکاگو، لبران جیمز از کلیولند، استفن کری از گلدن استیت، جیمز هاردن از هیوستن، کریس پاول و دی‌آندره جردن از کلیپرز، دوین وید و کریس باش از میامی، راسل وستبروک از اکلاهما سیتی، دیمین لیلارد از پرتلند و راژان راندو و دیمارکوس کازینس از ساکرامنتو کینگز، دیگر نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن ماه در کنفرانس های شرق و غرب بودند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۴ پاسخ

  1. Kiiiiiiiing گفت:

    انتخاب و معرفی ۱۰۰ بازیکن تاریخ هنوز ادامه داره و نفر ۲۶ تا ۱۰۰ معرفی شدند که دوین وید در رده ۲۷ و کریس پاول در رده ۲۹ قرار گرفتند
    http://espn.go.com/nba/story/_.....rank-26-30

  2. Kiiiiiiiing گفت:

    اینم مصاحبه وید قبل از اینکه جایگاهش بین ۱۰۰ نفر مشخص بشه
    http://espn.go.com/nba/story/_.....ba-history

  3. My Dubs گفت:

    احسنت دورانت سال دیگه گلدن استیتی …میخوام از الان سر و صدا به پا کنیم واسه چندین قهرمانی

  4. M_N Oklahoma.city.thunder گفت:

    امکان نداره دورانت از اکلاهاما جدا بشه اینا حدس و گمانه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *