کوین دورنت در جام جهانی بسکتبال اسپانیا شرکت نمی کند

کوین دورنت در جام جهانی بسکتبال اسپانیا شرکت نمی کند

کوین دورنت، ستاره‌ی اکلاهما سیتی و برنده‌ی جایزه‌ی MVP فصل گذشته، از حضور در ترکیب تیم ملی بسکتبال آمریکا برای جام جهانی بسکتبال اسپانیا انصراف داد. دورنت دلیل خود برای این تصمیم را “خستگی روحی و جسمی” بیان کرده است.
جری کولانجلو، مدیر عامل تیم آمریکا گفت کوین دورنت بعد از ظهر پنجشنبه تصمیمش را به اطلاع او و مایک شیشفسکی (سرمربی آمریکا) رسانده و گفته است خستگی های جسمی و ذهنی ناشی از مسابقات فصل قبل NBA و توجه به مسئولیت های مختلف، هنوز در او باقی است.
دورنت هفته‌ی گذشته در اردوهای آماده سازی تیم آمریکا در لاس وگاس شرکت کرده بود.
کوین دورنت در بیانیه ای گفت:” این تصمیم خیلی سختی بود که من گرفتم، چراکه نماینده‌ی آمریکا بودن افتخار بزرگیه. می دونم که باید تجربه هامون رو در اختیار هم قرار بدیم و من این موردو به هم تیمی هام بدهکارم. بعد از شرکت تو اردوهای آماده سازی تیم آمریکا متوجه شدم که نمی تونم مسئولیت هام تو تیم، از نظرمدت زمان بازی کردن و همین طور داشتن انرژی لازم رو انجام بدم.”
انصراف دورنت از حضور در تیم ملی آمریکا، کمتر از یک هفته پس از آن صورت می گیرد که این تیم، پاول جرج از ایندیانا را به دلیل شکستن استخوان درشت نی از دست داد. ستاره هایی چون کوین لاو، بلیک گریفین، لامارکوس آلدریج و کوای لئونارد نیز پیش از این به دلایل و بهانه های مختلف از حضور در تیم ملی انصراف داده بودند.
کوین دورنت عنوان باارزش ترین بازیکن مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ را کسب کرده بود. این بازیکن در آن سال تیم بسکتبال آمریکا را برای کسب اولین عنوان قهرمانی جهان خود از سال ۱۹۹۴ رهبری کرد. ستاره‌ی اکلاهما سیتی یکی از اعضای تیم ملی آمریکا در المپیک ۲۰۱۲ نیز بود که مدال طلای مسابقات را کسب کردند.
پانزده بازیکن باقی مانده در ترکیب تیم آمریکا، تمرین های آماده سازی خود برای جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۴ را از روز ۱۴ آگست در شیکاگو ادامه می دهند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۱۵ پاسخ

  1. mlbj گفت:

    کی موند دیگه همه که انصراف دادن

  2. بدون گریفین و دورانت و جیمز و کارملو و فوق ستاره های دیگر بازم آمریکا قهرمانیه اصن چیز عجیب غریبی نیس انصراف دادن دورانت….. این شیشفسکی روندو رو دعوت نکرد پس حقشه هر چی بلا سرش بیاد.

  3. Die Hard NBA Fan گفت:

    شکست سختی در انتظار امریکاست. مقابل اسپانیا

  4. mlbj گفت:

    ایران امریکا میبره اگه همینجور پیش بره خخخ

  5. این آمریکا های دو رو و نامرد اگه تیم دوم سوم شونم بدن بازم قهرمانن دیگه نیازی به فکر کردن نداره داداشای گلم…

  6. سه تا خبر تازگیا خوندم گفتم که تو سایت نیس گفتم اطلاع رسانی کنم اولین و جالب ترینش پیوستن رون آرتیست بازیکن سابق لیکرز و نیویورک به لیگ چینه و جالب تر از اون تغییر اسمش هس که اسمشو تو لیگ چین انتخاب کرده PANNDA FRIEND خیلی عتیقه و مسخرس این رون آرتیست….دومیش برد دو تا بازی کشورمون مقابل اسلوواکی هس و برد اسپانیا تو مادرید مقابل کانادا…

  7. سعید گفت:

    دلیل کوین دورانت برای انصراف اصلا قابل قبول نیست.

    به نظرم همه چی دست به دست داده تا آمریکا قهرمان نشه.

  8. SHaHRooZ گفت:

    ضمن اظهار تاسف از عدم حضور بازیکن مورد علاقه ام در جام جهانی،
    در خبر تکمیلی باید بگم که به جای دورنت ، رودی گِی بازیکن ساکرامنتو کینگس به تیم ملی آمریکا دعوت شد.

  9. امیرحسین گفت:

    اقا قضاوت بد نکنید
    این فصل جلو دانکن باخت فصل قبل جلو جیمز خدایی ادم از لحاظ روحیه کم میاره

  10. Erfan گفت:

    په هیشکی خو شرکت نمیکنه
    فکرکنم پای پاول جرج شکسته همشون گرخیدن 😀

  11. رودی گی هم بفوق العادس صد در صد میتونه جای دورانتو خوب پر کنه…چیزی که هس تو آمریکا بسکتبالیس

  12. علی گفت:

    سلام دوستان الان لیست تیم آمریکا رو دیدم به غیر از هاردن آشنا ندیدم نسبت به تیم ۲۰۱۲ چرا دلیلش ؟ مثلن ایگودالا کارملو آنتونی لبرون راسل وستبروک چرا نیستن ؟

    • pierce گفت:

      بازیکن های ۲۰۱۲ بیشترشون دارن به ۳۰ نزدیک میشن و تیم ملی بیشتر جوونها رو میاره . . . بعدش هم چرا بجز هاردن دوباره بازیکنهای دیگه هستن که ۲۰۱۲ هم بودن

  13. علی گفت:

    میشه بگین کدوم دیویس هم هست همین فقط. ۳۰ سالگی مگه بده ؟ لبرون جیمز دورانت وست بروک کوبی باز یه ذره سنش بالاست هیچی . کارملو انتونی کریس پاول دیرون ویلیامز کوین لاو کدوم یکی از اینها هستن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *