قرارداد پنج ساله‌ی اریک بلدسو و فینیکس سانز

قرارداد پنج ساله‌ی اریک بلدسو و فینیکس سانز

روز چهارشنبه تیم فینیکس سانز و اریک بلدسو برای امضای یک قرارداد پنج ساله که به گفته‌ی منابع، مبلغ آن ۷۰ میلیون دلار است، به توافق رسیدند.
این قرارداد نتیجه‌ی ماه ها مذاکره بین طرفین است که بارها بی نتیجه ماند، اما در نهایت اریک بلدسو بالاترین مبلغ قرارداد نسبت به هر بازیکن آزاد محدود دیگری در تابستان امسال را به دست آورد.
با حاصل شدن این توافق، فینیکس سانز می تواند یکی از بازیکنان کلیدی خود را برای مدت طولانی در ترکیبش حفظ کند و اریک بلدسو نیز که فصل گذشته با به دست آوردن میانگین ۱۷٫۷ امتیاز و ۵٫۵ پاس منجر به گل، بهترین آمار دوران حرفه ای خود را ثبت کرد، وضعیت مالی و بسکتبالی خود را تضمین می کند.
بلدسو در بیانیه ای که توسط تیم فینیکس منتشر شد، در این مورد گفت: “من تمام طول تابستون می دونستم که برگشتن به فینیکس به خاطر طرفداری عالی این تیم، هم تیمی هام و مربی هامون، برام راحت ترین گزینه است. من خیلی خوشحالم که انجام این کار امکان پذیر شد.”
بلدسو قصد داشت آخر این هفته قراردادی یک ساله و مقدماتی به مبلغ ۳٫۷ میلیون دلار با سانز امضا کند؛ قراردادی که به این بازیکن اجازه می داد تا تابستان سال آینده بازیکن آزاد نامحدود شود.
تغییرات در مذاکرات مابین بلدسو و سانز پس از آن حاصل شد که تیم مینسوتا تیمبرولوز هفته‌ی گذشته پیشنهادی برای جذب بلدسو ارائه داد.
تیمبرولوز آماده بود تا قراردادی ۴ ساله به مبلغ بیش از ۶۰ میلیون دلار با بلدسو امضا کند. البته این تیم مجبور بود در ازای بلدسو تعدادی از بازیکنان خود را به سانز منتقل کند. این پیشنهاد باعث شد این نظریه که این بازیکن در سال آینده مشتری هایی خواهد داشت، تقویت شود.
نگرانی هایی در مورد سابقه‌ی مشکلات زانوی بلدسو وجود دارد؛ منیسک پاره‌ی شده‌ی این بازیکن در فصل گذشته که به عمل جراحی نیاز پیدا کرد، از جمله‌ی این نگرانی هاست. تیم سانز در آغاز فصل نقل و انتقالات، قراردادی ۴ ساله به بلدسو پیشنهاد داده بود.
اختلافات بلدسو و سانز برای امضای قرارداد جدید، همواره بر سر مبلغ قرارداد بوده است. تیم سانز در ابتدا برای هر فصل ۱۲ میلیون دلار به بلدسو پیشنهاد داده بود اما در توافق انجام شده، بلدسو به طور متوسط در هر فصل ۱۴ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.
با امضای این قرارداد، سانز یکی از قدرتمندترین ترکیب های عقب زمین در لیگ را در اختیار خواهد داشت. گران دراگیچ، ایزیاه تامس، آرچی گودوین و تایلر انیس، بازیکنانی هستند که به همراه بلدسو، ترکیب تیم سانز در عقب زمین را تشکیل می دهند.
در فصل گذشته بلدسو با همکاری دراگیچ، تاکتیک های مربی جدید این تیم جف هورناسک را اجرا کردند و موفق شدند ۴۸ پیروزی در فصل عادی به دست آورند. پیروزی هایی که در مقایسه با ۲۵ برد فصل ۲۰۱۲-۱۳، پیشرفت قابل توجهی است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

یک پاسخ

  1. واسه بلدسو ۷۰ میلیون خیلی خیلی زیاده با ۴۰ میلیون باید به توافق میرسیدن اگه کسی بخاد تو فینیکس اینطور دستمزدی بگیره باید ایسا توماس باشه نه بلدسو با این شرایط بازم به پلی آف نمیرسن.
    امسال دالاس شده دالاس ۲۰۱۱ خوب تیمی بستن خدایش…

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *