کوای لئونارد؛ بهترین بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای

کوای لئونارد؛ بهترین بازیکن دفاعی فصل 2015-16 ان بی ای

کوای لئونارد از سن آنتونیو اسپرز که به تیمش کمک کرد این فصل بهترین تیم لیگ در دفاع باشد، عنوان بهترین بازیکن دفاعی فصل ۲۰۱۵-۱۶ را کسب کرد. از فصول ۱۹۸۹-۹۰ و ۱۹۹۰-۹۱ که دنیس رادمن دو سال متوالی عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال را به دست آورد، لئونارد ۶ فوت و ۷ اینچی، اولین بازیکنی است که در پست ۵ بازی نمی کند و توانسته دو فصل متوالی این عنوان را کسب کند.
لئونارد ۸۴ رای جایگاه اول از مجموع آرای ۱۳۰ نویسنده و گزارشگر ورزشی امریکا و کانادا را به دست آورد تا با کسب ۵۴۷ امتیاز در رای گیری، این عنوان را به دست آورد. او دریماند گرین از گلدن استیت که ۴۴ رای جایگاه اول و ۴۲۱ امتیاز به دست آورد، را پشت سر گذاشت تا برای دومین فصل متوالی این جایزه را به دست آورد. حسن وایت‌ساید از میامی هیت با ۸۳ امتیاز (۲ رای جایگاه اول)، در رده‌ی سوم رای گیری قرار گرفت. هر بازیکن برای هر رای جایگاه اول ۵ امتیاز، برای هر رای جایگاه دوم ۳ امتیاز و برای هر رای جایگاه سوم ۱ امتیاز دریافت می کند.
لئونارد که امسال برای اولین بار در آل استار حضور داشت، به سن آنتونیو کمک کرد تا در فاکتور میانگین امتیازات داده شده به حریفان (۹۲٫۹ امتیاز) و رتبه‌ی دفاعی (۹۶٫۶ امتیاز در هر ۱۰۰ مالکیت توپ)، بهترین تیم لیگ باشد. اسپرز که با ثبت ۶۷ برد و ۱۵ باخت در این فصل، بهترین عملکرد تاریخ خود در فصل عادی را ثبت کرد، در زمانی که لئونارد را در ترکیب داشته، در دفاع منسجم تر بوده است؛ مطابق بخش آمار سایت NBA، رتبه‌ی دفاعی این تیم در زمانی که لئونارد در زمین بوده، ۹۴٫۹ امتیاز بوده و در زمان حضور نداشتن او در زمین، رتبه‌ی دفاعی آنها ۹۹٫۲ امتیاز بوده است که نشان دهنده‌ی تفاوت ۴٫۳ امتیازی در هر ۱۰۰ مالکیت توپ است. لئونارد میانگین ۱٫۷۸ توپ ربایی (رتبه‌ی ۱۲ لیگ)، ۵٫۵ ریباند دفاعی و ۰٫۹۹ بلاک شات (بهترین آمار دوران حرفه ای اش) را در این فصل به ثبت رسانده است و در حمله نیز با ۲۱٫۲ امتیاز و ۲٫۶ پاس منجر به گل، بهترین عملکرد دوران حضور خود در لیگ را داشته است.
هایلایت هایی از عملکرد دفاعی لئونارد در فصل ۲۰۱۵-۱۶ را در زیر تماشا کنید. (دانلود)

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.