بازگشت تایسون چندلر به دالاس ماوریکس

بازگشت تایسون چندلر به دالاس ماوریکس

تیم های دالاس ماوریکس و نیویورک نیکس برای انجام یک معامله‌ی ۶ بازیکنه که طی آن تایسون چندلر به دالاس باز خواهد گشت، به توافق رسیدند.
تیم دالاس ماوریکس که پس از شکست مقابل سن آنتونیو در راند اول پلی آف امسال، بلافاصله برگرداندن تایسون چندلر را در اولویت قرار داد، معامله ای را با نیکس نهایی کرد که علاوه بر بازگرداندن چندلر، گارد راس نه چندان محبوب نیکس، ریموند فلتون را نیز به ترکیبش اضافه کرد.
این معامله برای دالاس به قیمت دو بازیکن استارتر این تیم، حوزه کالدرون و ساموئل دالمبرت، گارد راس جوان و ارزشمند این تیم، شین لارکین، گارد راس ذخیره این تیم، وین الینگتون و انتخاب های شماره ۳۴ و ۵۱ درفت امسال تمام شد.
چندلر یکی از بازیکنان کلیدی بود که دالاس پس از قهرمانی در سال ۲۰۱۱، به آنها اجازه داد بازیکن آزاد شوند و آنها را از دست داد.
چندلر ۳۱ ساله پس از جدایی از دالاس در ان سال، قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۶۰ میلیون دلار با نیکس امضا کرد؛ قراردادی که در پایان فصل امسال، هنوز یک سال از زمان آن باقی بود.
تصور می شود جدایی چندلر و فلتون، آغاز تغییرات اساسی در ترکیب نیکس باشد که توسط ریاست این باشگاه، فیل جکسون آغاز شده است. جکسون قصد دارد تا آنجا که امکان دارد انعطاف پذیری مالی تیمش را افزایش دهد به این امید که بتواند کارملو انتونی را برای ماندن در این تیم قانع کند.
فیل جکسون در بیانیه ای گفت:” کار ما برای ساختن این تیم برای فصل پیش رو و فصل های بعد ادامه دارد. ما با این حرکت بازیکنانی را که با سیستم ما هماهنگ هستند به ترکیب اضافه کردیم در حالی که انعطاف پذیری مالی خود را حفظ کردیم. ما از فلتون و چندلر برای حضورشان در تیم و سخت کار کردنشان در طول چند سال گذشته تشکر می کنیم.”
اگر تیم نیکس همه ی بازیکنانی را که در جریان این انتقال به دست آورده است حفظ کند، مجموعا ۳ میلیون دلار سقف دستمزد امسال خود را کاهش داده است، اما سقف دستمزد این تیم در فصل آینده که انتظار می رود آنها در آن زمان به دنبال جذب بازیکنان آزاد بزرگ باشند، رشد ۵٫۲ میلیون دلاری خواهد داشت. دستمزدهای پرداختی این تیم در حال حاضر فراتر از سقف دستمزد تعیین شده توسط لیگ است و تنها راه این تیم برای جلب توجه بازیکنان آزاد در تابستان امسال، بدون پرداخت مالیات اضافی، استفاده از trade exception خواهد بود.
تیم دالاس پیش از تمدید قرارداد دیرک نویتسکی حدود ۲۶٫۵ میلیون دلار تا رسیدن به سقف دستمزدها فاصله خواهد داشت. به گفته یک منبع کادر مدیریتی این تیم خوشبین است که اضافه کردن چندلر شانس این تیم برای جذب لبران جیمز یا کارملو انتونی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
این منبع گفت این حرکت باعث می شود تیم دالاس به یکی از بازیگران اصلی در رقابت برای جذب لبران و کارملو تبدیل شود. او اضافه کرد جفت شدن یکی از این فروارد های کوچک با نویتسکی و چندلر، می تواند بهترین ترکیب بازیکنان جلوی زمین لیگ را برای دالاس به ارمغان آورد.
با وارد شدن تایسون چندلر به سال پایانی قرارداد خود، تیم دالاس این موقعیت را دارد که در تابستان آینده برای جذب یک بازیکن آزاد شاخص دیگر نظیر مارک گاسل یا لامارکوس آلدریج اقدام کند.
احتمالا مارک کیوبن (مالک ماوریکس) قصد ندارد پس از پایان قرارداد چندلر، قرارداد بلند مدت دیگری به این بازیکن پیشنهاد دهد چراکه انعقاد قرارداد جدید با چندلر، امکان جذب دیگر بازیکنان را از ماوریکس خواهد گرفت. چندلر که سابقه مصدومیت های مختلف را نیز دارد، در سال ۲۰۱۱ پیشنهاد قرارداد ۱ ساله با ماوریکس به مبلغ ۲۰ میلیون دلار را رد کرد و قراردادی ۴ ساله با نیکس امضا کرد.
تایسون چندلر برای فصل آینده مبلغ ۱۴٫۵ میلیون دلار از ماوریکس دریافت خواهد کرد. ریموند فلتون نیز برای فصل آینده قراردادی به مبلغ ۳٫۸ میلیون دلار دارد و طبق قراردادش، برای ماندن یا رفتن از دالاس در فصل ۲۰۱۵-۱۶ نیز می تواند تصمیم بگیرد.
کالدرون در این فصل، اولین سال از قرارداد چهار ساله‌ی ۲۸ میلیون دلاری خود با ماوریکس را به اتمام رساند. ماوریکس در تابستان گذشته با یک قرارداد چندساله، مونتی الیس را نیز جذب کرده بود. پس از عقد قرارداد چند ساله با نویتسکی در سال ۲۰۱۰، این اولین بار بود که دالاس ماوریکس با بازیکنی قرارداد بیش از یک ساله امضا می کرد.
دیرک نویتسکی نیز همچون کارملو انتونی در تابستان امسال بازیکن آزاد خواهد شد اما انتظار می رود قرارداد دیگری با ماوریکس امضا کند.
نیکس با جذب کالدرون یکی از بهترین سه زن های لیگ که از با ثبات ترین گارد راس های NBA نیز هست را جذب کرده است، اما این بازیکن گاهی اوقات به خاطر مسئولیت های دفاعی اش، در بازی های نزدیک دیر به حمله می رسید. کالدرون در فصل گذشته میانگین ۱۱٫۴ امتیاز را ثبت کرد و ۴۵ درصد از شوت های خود را وارد سبد کرد.
فلتون امسال یکی از پردردسر ترین فصل های خود را به اتمام رساند. این بازیکن در ماه فوریه به دلیل در اختیار داشتن اسلحه دستگیر شد. این بازیکن که روز پنجشنبه ۳۰ ساله می شود، در فصل گذشته متوسط ۹٫۷ امتیاز را به دست آورد که کمترین امتیاز دوران بازی اش در لیگ است. درصد شوت های موفق او نیز در فصل قبل کاهش قابل ملاحظه ای داشت.
ساموئل دالمبرت نیز در اولین سال از قرارداد دو ساله اش با دالاس فراز و نشیب های زیادی داشت. لارکین و الینگتون نیز به ندرت مورد استفاده قرار گرفتند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. این تریدا بی فایدست برای نیکس اگه میتونستن مونتا الیس رو بیارن عالی میشد و یجورای موندن کارملو هم قطعی میشد الان فیل جکسون بجای این رد و بدل کردن بد موقع بازیکنا کل حواسشو بزاره برای نگهداشتن فوق ستارش کارملو.اگه ملو بره نیویورک هم باید قید قهرمانی رو بزنه اول ملو رو نگهدارن واسه چند سال بعدش بازیکنای معروف و کار بلد بیارند.

    • mjrose گفت:

      نیکس SG های خوبی داره و نیازی به الیس ندارن ملو به احتمال زیاد به شیکاگو میره

  2. mjrose گفت:

    لارکین بازیکن اینده داریه
    مگه فلتون چیه که به خاطرش دو تا بازیکن از دست دادن

  3. mlbj گفت:

    اگه ملو بره شیکاگو nbaجذاب تر میشه با اینکه طرفدار میامی ام

  4. اگه بره شیکاگو فوق العاده میشه و اگه دریک رزم بتونه با آمادگی صد در صد خودشو برسونه دیگه همه تیم ها به ویژه میامی مقابل شیکاگو باید زانو بزنن البته میامی باید بشینه چون میامی رو آبکش میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *