جمال کرافورد جایزه‌ی بازیکن ششم فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای را به دست آورد

جمال کرافورد جایزه‌ی بازیکن ششم فصل 2015-16 ان بی ای را به دست آورد

جمال کرافورد از لس آنجلس کلیپرز به عنوان بهترین بازیکن ذخیره، جایزه‌ی بازیکن ششم فصل ۲۰۱۵-۱۶ ان بی ای را به دست آورد. او با کسب این جایزه، به اولین بازیکن تاریخ لیگ تبدیل شد که سه بار عنوان بهترین بازیکن ذخیره را کسب کرده است. کرافرود ۳۶ ساله که دو سال پیش با بردن این جایزه، مسن ترین بازیکن برنده‌ی این جایزه لقب گرفته بود، رکورد خود در این زمینه را شکست.
کرافورد ۵۱ رای جایگاه اول از مجموع ۱۳۰ رای نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را به دست آورد و با ۳۴۱ امتیاز، در جایگاه نخست رای گیری قرار گرفت. آندره ایگودالا از گلدن استیت واریورز با ۲۸۸ امتیاز (۳۳ رای جایگاه اول) و انس کانتر از اکلاهما سیتی تاندر با ۱۸۲ امتیاز (۱۹ رای جایگاه اول)، در رده های دوم و سوم رای گیری قرار گرفتند.
بازیکنان برای هر رای جایگاه اول ۵ امتیاز، رای جایگاه دوم ۳ امتیاز و رای جایگاه سوم ۱ امتیاز کسب کردند. تنها بازیکنانی واجد شرایط بردن این جایزه هستند که تعداد بازی هایی که از روی نیمکت وارد زمین شده اند، از تعداد بازی هایی که شروع کننده بوده اند، بیشتر باشد.
کرافورد در ۷۴ مسابقه از ۷۹ مسابقه ای که در آنها حضور داشت، ذخیره بود و میانگین ۱۴٫۲ امتیاز و ۲٫۳ پاس منجر به گل، را در متوسط ۲۶٫۹ دقیقه ثبت کرد. او به کلیپرز کمک کرد با ۵۳ برد و ۲۹ باخت، چهارمین فصل ۵۰ بردی خود را ثبت کند. او در ۳۳ مسابقه ای که در آنها ذخیره بود، حداقل ۱۵ امتیاز به دست آورد که از این نظر پس از ویل بارتون از دنور (۳۸) و رایان اندرسون از نیو اورلینز پلیکانز(۳۶) در رده‌ی سوم قرار گرفت. کرافورد در ۴ بازی از ۵ مسابقه ای که در آنها استارتر بود، حداقل ۳۰ امتیاز به دست آورد. این بازیکن با وارد سبد کردن ۹۰٫۴ درصد از پرتاب های پنالتی خود، دومین بازیکن برتر لیگ از این نظر بود.
کرافورد که شانزدهمین سال حضورش در لیگ را سپری می کند، پیش از این در فصل ۲۰۰۹-۱۰ با آتلانتا هاوکس و فصل ۲۰۱۳-۱۴ با کلیپرز، جایزه‌ی بهترین بازیکن ششم را کسب کرده بود. او هنگامی که برای اولین بار با پیراهن کلیپرز این جایزه را کسب کرد، به جمع کوین مک‌هیل، ریکی پیرس و دتلف شرمف پیوست تا مثلث بازیکنانی که دو بار این جایزه را برده اند، تشکیل شود. او تنها بازیکنی است که این جایزه را با دو تیم به دست آورده است.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.