جیمی باتلر عنوان پیشرفت کرده ترین بازیکن فصل ۲۰۱۴-۱۵ را به دست آورد

جیمی باتلر عنوان پیشرفت کرده ترین بازیکن فصل 2014-15 را به دست آورد

جیمی باتلر از شیکاگو بولز که امسال برای اولین بار برای شرکت در آل استار انتخاب شد و بهترین آمار دوران حرفه ای خود در امتیازآوری، ریباند و پاس منجر به گل را به ثبت رساند، برنده‌ی جایزه‌ی پیشرفت کرده ترین بازیکن (Most Improved Player) فصل ۲۰۱۴-۱۵ است. باتلر نخستین بازیکن شیکاگو است که برنده‌ی این جایزه شده است.
این جایزه به منظور قدردانی از بازیکنی که نسبت به فصل یا فصول قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است، طراحی شده است. باتلرِ ۲۵ ساله، ۹۲ رای جایگاه اول از مجموع ۱۲۹ رای جایگاه اول نویسندگان و گزارشگران ورزشی امریکا و کانادا را به دست آورد و با کسب ۵۳۵ امتیاز، در رده‌ی نخست رای گیری قرار گرفت. دریماند گرین از گلدن استیت واریورز با ۲۰۰ امتیاز (۱۱ رای جایگاه اول) و رودی گوبرت از یوتا جاز با ۱۸۹ امتیاز (۱۲ رای جایگاه اول)، در رده های دوم و سوم رای گیری قرار گرفتند.
باتلر که امسال چهارمین فصل حضورش در NBA را سپری می کند، میانگین ۲۰ امتیاز (رتبه ۱۵ لیگ)، ۵٫۸ ریباند، ۳٫۳ پاس منجر به گل و ۱٫۷۵ توپ ربایی (رتبه ۱۱ لیگ) را در ۳۸٫۷ دقیقه ای که به طور متوسط در هر بازی حضور داشت (رتبه ۱ لیگ)، ثبت کرد و به شیکاگو کمک کرد تا با ثبت رکورد ۵۰ برد و ۳۲ باخت، در پلی آف کنفرانس شرق، سید سوم را به دست آورد. این بازیکن ۴۶٫۲ درصد از مجموع شوت ها و ۳۷٫۸ درصد از شوت های پشت قوس خود را وارد سبد کرد. باتلر در این فصل ۴۶۳ بار پشت خط پرتاب پنالتی قرار گرفت (رتبه ۷ لیگ) و ۸۳٫۴ درصد از پرتاب های پنالتی خود را وارد سبد کرد که بهترین درصد پرتاب آزاد دوران حرفه ایش بود.
جیمی باتلر فصل گذشته با میانگین دقایق مشابه، میانگین امتیاز ۱۳٫۱ را به ثبت رسانده بود و ۳۹٫۷ درصد از شوت های خود را به ثمر رسانده بود. رشد ۶٫۹ امتیازی نسبت به فصل قبل، بهترین عملکرد در میان بازیکنانی است که حداقل در ۴۰ مسابقه از هر فصل حضور داشته اند. رشد ۶٫۵ درصدی شوت های او نیز، دومین عملکرد برتر در میان بازیکنانی است که در هر فصل حداقل ۶۰۰ اقدام به شوت داشته اند. (هریسون بارنز از گلدن استیت درصد شوت های خود را ۸٫۳ درصد بهبود داده است.)
فصل گذشته گران دراگیچ جایزه‌ی Most Improved Player را به دست آورده بود.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. vince carter گفت:

    تنها عنوانی بود که توش شکی نبود

  2. سینا میلواکی گفت:

    تابع پیشرفتش از پارسال به امسال چیزی شبیه به خط عمود بود! ۱۰۰٪ که حقش بود و بنظرم Mip جایزه بسیار با ارزشیه. هیچ رشته و لیگ دیگه ای رو نداریم که به خاطر اینگونه پیشرفت جایزه ای اهدا بشه.

  3. afshin6 گفت:

    خودشه به نظرم بدون رای گیری بایستی خودشو انتخاب می کردن کاملا واضح بود

  4. Reza30 گفت:

    من موندم دریموند گرین دیگه باید چیکار میکرد که یه عنوان بهش بدهند. به نظرم باتلر به خاطر نبود درک رز در خیلی از بازیها این جایزه رو از گرین ربود و لنارد هم بخاطر چند تا بازی آخرش جایزه بهترین بازیکن دفاعی لیگ رو گرفت. در حالیکه گرین توی تمام فصل فوق العاده بود.

  5. afshin6 گفت:

    درسته دریموند گرین بازیکن خوبی بود ولی باتلر زمانیکه رز نبود خودشو نشون داد و شابستگیشو ثابت کرد و تونست خیلی به تیمش کمک کنه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *