ساکرامنتو کینگز جرج کارل را از سِمَت سرمربیگری خود برکنار کرد

ساکرامنتو کینگز جرج کارل را از سِمَت سرمربیگری خود برکنار کرد

تیم ساکرامنتو کینگز روز پنجشنبه اعلام کرد جرج کارل را از سِمَت سرمربیگری خود برکنار کرده است.
به گفته‌ی منابع به ESPN، تصمیم برای این تغییر توسط ولادی دیواچ، مدیرکل و رئیس امور بسکتبال کینگز گرفته شده است.
دیواچ در ماه فوریه سعی کرده بود سرمربی این تیم را تغییر دهد اما به گفته‌ی منابع، سهامداران اقلیت تیم به دلیل نگرانی های مالی و عوامل دیگر مانع از آن شده بودند. به گفته‌ی منابع دیواچ در قرارداد جدیدی که با کینگز امضا کرده بود، تغییر سرمربی در پایان فصل را یکی از شروط خود اعلام کرده بود و حالا جسنجوی گسترده ای که او امیدوار است منجر به مذاکره با چند نامزد سرمربیگری این تیم شود، آغاز شده است.
کارل در ماه نوامبر، هنگامی که در انظار عمومی یک مشاجره‌ی لفطی با سنتر تیم، دیمارکوس کازینس داشت، به از دست دادن شغلش بسیار نزدیک شده بود.
به گفته‌ی منابع، کوین مک‌هیل، مارک جکسن، ویلی دل نگرو و نیت مک‌میلان، از افرادی هستند که ساکرامنتو برای سرمربیگری خود در نظر دارد. طبق گفته‌ منابع به مارک استاین، کینگز به شدت به تام تیبیدو و اسکات بروکس نیز علاقه‌مند است؛ دو مربی که رقابت برای جذب آنها بسیار بالاست.
کینگز این فصل را با شکست ۸۱ بر ۱۱۶ مقابل هیوستن راکتس در روز چهارشنبه به پایان رساند تا رکورد ۳۳ برد و ۴۹ باخت را ثبت کند و علی رغم انتطار مالک این تیم، ویوک رانادایو، برای دهمین فصل متوالی نتوانست به پلی آف راه یابد. این تیم در فصل آینده به سالن جدید خود نقل مکان خواهد کرد.
در زمان مالکیت رانادایو، این نخستین بار است که این تیم پیش از انتخاب سرمربی، وضعیت مدیرکل خود را مشخص و او را انتخاب کرده است. مایک مالون و جرج کارل، سرمربیان سابق این تیم، پیش از انتخاب مدیرکل هایی که در زمان مربیگری آنها فعالیت می کردند، انتخاب شده بودند و مدیرکل ها، تاثیری در انتخاب آنها نداشتند.
کینگز در درصد شوت و درصد شوت سه امتیازی، جزو ۱۰ تیم برتر لیگ در این فصل بوده است اما در دفاع شوت ها و سه امتیازی های حریفان، جزو ۱۰ تیم پایین جدول بوده است.
سرمربی بعدی کینگز، نهمین سرمربی آنها از فصل ۲۰۰۶-۰۷ خواهد بود. این تیم در این بازه‌ی زمانی بیشترین تغییر سرمربی را در میان تیم های لیگ داشته است.
کارلِ ۶۴ ساله که مبلغ ۶٫۵ میلیون دلار از قرارداد تضمین شده‌ی ۴ ساله‌ی خود را دریافت خواهد کرد، در جریان تعطیلات آل استار ۲۰۱۵ استخدام شد تا جایگزین سرمربی موقت این تیم، تایرون کوربین شود. استخدام کارل پیش از آنکه دیواچ به عنوان تصمیم گیرنده‌ی اصلی این تیم منصوب شود، انجام شد.
کارل پیش از سرمربیگری در کینگز، هدایت تیم های کلیولند، گلدن استیت، سیاتل، میلواکی و دنور را بر عهده داشت و کینگز، ششمین تیمی بود که او در آن سرمربیگری کرد. بهترین مربی سال ۲۰۱۳ ان بی ای، با رکورد ۱۱۷۵ برد و ۸۲۴ باخت، پس از دان نلسون (۱۳۳۵ پیروزی)، لنی ویلکنز (۱۳۳۲ پیروزی)، جری اسلوان (۱۲۲۱ پیروزی) و پت رایلی (۱۲۱۰ پیروزی)، پنجمین مربی برتر تاریخ لیگ از نظر تعداد پیروزی هاست. او در پلی آف نیز رکورد ۸۰ برد و ۱۰۵ باخت را در کارنامه دارد.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.