فوربز: ارزش فعلی ۱۱ تیم NBA بیش از ۱ میلیارد دلار است

فوربز: ارزش فعلی ۱۱ تیم NBA بیش از ۱ میلیارد دلار است

بر اساس برآورد جدید فوربز که گزارش آن روز چهارشنبه منتشر شده است، ارزش تیم های NBA در طول یک سال به طور متوسط، ۷۲ درصد افزایش یافته است.
از سال ۱۹۹۸ که فوربر شروع به ارزش گذاری تیم های ان بی ای به صورت سالانه کرده است، این اولین بار است که ارزش تیم ها در یک سال، افزایش ۷۲ درصدی داشته است.
در لیست سال گذشته فوربز، تنها سه تیم نیویورک نیکس، لس آنجلس لیکرز و شیکاگو بولز ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار داشتند اما طبق گزارش امسال، این سه تیم حداقل ۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شده اند و ۸ تیم دیگر نیز بالای ۱ میلیارد دلار ارزش دارند.
طبق گزارش این مجله تیم لیکرز با ارزشی ۲٫۶ میلیارد دلار، در صدر لیست قرار دارد و پس از آن، تیم های نیکس با ۲٫۵ میلیارد دلار و بولز با ۲ میلیارد دلار قرار دارند. علی رغم اینکه استیو بالمر برای خرید کلیپرز ۲ میلیارد دلار پرداخت کرد، فوربز این تیم را ۱٫۶ میلیارد دلار ارزش گذاری کرده است که این تیم را در رده پنجم لیست قرار داده است. بوستون سلتیکس با ارزش ۱٫۷ میلیارد دلاری در رده چهارم قرار گرفته است.
تیم بروکلین نتز که اخیرا خبرهایی مبنی بر امکان فروش آن توسط مالک روسش منتشر شده است، با ارزش ۱٫۵ میلیارد دلاری در رده ششم قرار دارد. گلدن استیت واریورز (۱٫۳ میلیارد دلار)، هیوستون راکتس (۱٫۲۵ میلیارد دلار)، میامی هیت (۱٫۱۷۵ میلیارد دلار)، دالاس (۱٫۱۵ میلیارد دلار) و سن انتونیو اسپرز (۱ میلیارد دلار) دیگر تیم هایی هستند که ارزش آنها حداقل یک میلیارد دلار برآورد شده است. سال گذشته وقتی فوربز موریکس را ۷۶۵ میلیون دلار ارزش گذاری کرد، مارک کیوبن، مالک این تیم، این مقدار را بسیار پایین دانست و اعلام کرد تیمش بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش دارد.
آتلانتا هاوکس که دیگر تیمی است که هم اکنون برای فروش قرار داده شده است، ۸۲۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است. مایکل جردن به عنوان مالک باشگاه شارلوت هورنتز، گرچه تیم موفقی در لیگ NBA نداشته است، اما از نظر مالی موقعیت خوبی دارد. تیمی که جردن ۵ سال پیش ۲۷۵ میلیون دلار برای آن پرداخت کرد، اکنون ارزشی معادل ۷۲۵ میلیون دلار دارد.
تیم دیگری که در زمینه بسکتبال موفقیت چندانی کسب نکرده اما ارزش آن به طور قابل توجهی افزایش یافته، سیکسرز است. جاش هریس و شرکایش کمتر از ۴ سال پیش، ۲۸۰ میلیون دلار برای خرید سیکسرز پرداختند. فیلادلفیا سونی سیکسرز تحت مالکیت آنها ۹۶ برد و ۱۷۵ باخت ثبت کرده اما طبق گزارش فوربز، در حال حاضر ۴۲۰ میلیون دلار بیش از مبلغی که برای خرید آن پرداخت شده ارزش دارد.
در ماه اکتبر، لیگ NBA قرارداد پخش تلویزیونی جدیدی با ESPN و Turner امضا کرد که طبق آن، سالانه ۲٫۶ میلیارد دلار از این شبکه ها دریافت خواهد کرد. لیگ ان بی ای هم اکنون از پخش تلویزیونی مسابقات، سالانه ۹۳۰ میلیون دلار درآمد دارد که با اجرایی شدن قرارداد جدید در چند سال آینده، این مبلغ رشد ۱۸۶ درصدی خواهد داشت.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۶ پاسخ

  1. MoNST3R گفت:

    مطلب خیلی جالب و کاملی بود , این عکسش هم خیلی جوابه 🙂
    ممنون

  2. دقیقا عکس کوبی اون بالا چی رو میخاست برسونه!!؟؟؟
    چه ربطی به ۲۲ بهمن داشت!!!!!

  3. یعنی حال کردم اسمی از بوستون سلتیکس نبودا یعنی انقد ما ارزش باشگامون بالاس که نیومدن بگن تا یویت ریا نشه خخخخخخخخخخخخخخ میخندی مگه شک داری هههه

  4. این مطلبتون خدایش مفید بود تنوع خوبی بود داشتیم پیکوی میبستیم از بس پست های تکراری و روزانه نتایج ان بی ای میخوندیم ادمین بدون فک کردن برو سراغ بعدی…

  5. بوستون جان
    همه این مطالبت رو میتونی در یک پست ارسال کنی
    چقدر پست پشت سر هم میذاری سر آدم گیج میره

  6. M-N Oklahoma.city.thunder گفت:

    پس ارزش اکلاهما چی شد فکر کنم این باشگاه مجانیه

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *