قرارداد ۶۰ میلیون دلاری مارچین گرتات با واشنگتن ویزاردز

قرارداد 60 میلیون دلاری مارچین گرتات با واشنگتن ویزاردز

روز سه شنبه، مارچین گرتات با امضای یک قرارداد ۵ ساله‌ی ۶۰ میلیون دلاری با واشنگتن ویزاردز موافقت کرد. با به دست آمدن این توافق ویزاردز قدم بزرگی برای دست نخورده نگه داشتن ترکیب تیمش برداشت. ترکیبی که با آن توانست پس از مدت ها در پلی آف حاضر شود.
طبق قوانین نقل و انتقالات NBA این قرارداد تا روز ۱۰ جولای امکان رسمی شدن ندارد.
توافق برای قرارداد گرتات پس از تمدید قرارداد مربی ویزاردز، رندی ویتمن که ماه گذشته تمدید شده بود و همچنین قرارداد گارد راس این تیم، آندره میلر که روز شنبه مشخص شد برای یک فصل دیگر در این تیم خواهد ماند، به دست آمد. ارنی گرانفلد، رئیس باشگاه ویزاردز، در تلاش است مهره های کلیدی این تیم که باعث شدند آنها برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ راهی پلی آف شوند را حفظ کند.
گرتات سه شنبه در توییتر خود نوشت:” با افتخار میگم واشنگتن خونه‌ی من خواهد بود.”
گرتات که پیش از آغاز فصل گذشته در ازای یک انتخاب راند اول درفت و سنتر مصدوم ویزاردز، امکا اوکفور و در یک معامله ۵ بازیکنه از فینیکس به ویزاردز پیوست، آنچه ویزاردز به ان نیاز داشت یعنی حضور قدرتمند در زیر حلقه را برای آنها به ارمغان آورد. او به همراه جان وال و بردلی بیل در عقب زمین ویزاردز و همراهی نِنِه در جلوی زمین، واشنگتن را برای رسیدن به راند دوم پلی آف یاری کرد.
این سنتر سی ساله اهل لهستان که لقب “چکش لهستانی” را یدک می کشد و تنها نماینده‌ی کشورش در NBA است، در فصل گذشته میانگین ۱۳٫۲ امتیاز و ۹٫۵ ریباند (بهترین میانگین ریباند ویزاردز) را به ثبت رساند. او تنها یکی از بازی های فصل گذشته را از دست داد و نقش رهبری ویزاردز در رختکن را بر عهده داشت. این بازیکن در آخرین سال قراردادش با ویزاردز قرار داشت و روز سه شنبه یک بازیکن آزاد شد، اما در صحبت هایش در مورد فصل آینده، همواره اعلام می کرد در صورتی که این فرصت به او داده شود علاقه‌مند است در ویزاردز بماند و به این طریق تمایل خود برای ماندن در شهر واشنگتن را ابراز کرد. تیم ویزاردز نیز باید به سرعت در این مورد عمل می کرد چراکه گرتات یکی از Big Man های خوب حاضر در بازار نقل و انتقالات آزاد بود.
اولویت بعدی ویزاردز، حفظ فروارد کوچک این تیم، ترور آریزا خواهد بود؛ بازیکنی که بهترین سه امتیازی زن و مدافع این تیم است. انتظار می رود چند تیم نیز به این بازیکن علاقه‌مند باشند.

منبع

احمد شریفی

احمد شریفی هستم.گرچه خیلی کم بسکتبال بازی کردم ولی علاقم به بسکتبال از سال ۲۰۰۴ که بازی NBA LIVE 2005 رو بازی کردم بیشتر شد.از همون موقع رقابت های مختلف مخصوصا NBA رو دنبال می کنم.

۵ پاسخ

  1. سینا گفت:

    پس این کارملو کی میخواد تصمیم بگیره؟ مدّتش تموم نشد؟

    • admin گفت:

      فرصت تیم ها برای گفتگو با بازیکنان آزاد از جمله کارملو، تازه از دیروز (یکم جولای) شروع شده.
      کارملو هم قرار با تیم هایی مثل بولز، لیکرز، هیوستون و دالاس نشست هایی رو برگزار کنه. این بازیکن تصمیم نهاییش رو احتمالا در اواسط جولای اعلام می کنه.

  2. mlbj گفت:

    لبرون باید بمونه لوری باید بره میامی

  3. mlbj گفت:

    به نظر میاد ملو می ره شیکاگو چون به قهرمانی نیاز داره

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌های غیرمرتبط با موضوع مطلب و همچنین دیدگاه‌هایی که به صورت فینگلیش نوشته می‌شوند، تایید نخواهند شد.
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *